THEPOWERGAME
Οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της Unilever θα συνεχιστούν και το 2023, προκειμένου να αντισταθμιστεί το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, με στόχο τη χαλάρωσή τους από το β’ εξάμηνο και μετά.
Σύμφωνα με την εταιρεία, που έχει την έδρα της στο Λονδίνο και περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό της δημοφιλή προϊόντα όπως τα απορρυπαντικά πιάτων Fairy, οι σούπες Knorr, τα σαπούνια Dove και τα παγωτά Ben & Jerry’s, ο πληθωρισμός των τιμών θα συνεχίσει την ανοδική του πορεία και φέτος με τον πληθωρισμό υλικών να διαμορφώνεται περί το 1,5 δισ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Unilever στο δ’ τρίμηνο του 2022 αυξήθηκαν κατά 9,2%, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών που ανέμεναν αύξηση 8,2%. Η εταιρεία μεταβίβασε σημαντικό μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής στους καταναλωτές, αυξάνοντας τις τιμές της κατά 13,3% την εν λόγω περίοδο.
Τα τελευταία χρόνια η Unilever βρέθηκε αντιμέτωπη με μεγάλες προκλήσεις, όπως τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού λόγω πανδημίας και η εκτίναξη του κόστους των πρώτων υλών λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever, Άλαν Τζόουπ, δήλωσε στο CNBC ότι ήταν μια «καλή χρονιά», με την ταχύτερη ανάπτυξη εδώ και πάνω από μια δεκαετία και ισχυρές επιδόσεις σε όλα τα μεγάλα brands του Ομίλου.
Σχετικά με τις αυξήσεις των τιμών το 2023, είπε: «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο καταναλωτής πιέζεται και για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί θέλουμε να ελαχιστοποιήσουμε το ύψος της τιμολόγησης. Θα έλεγα ότι βρισκόμαστε σε μία στιγμή που ο πληθωρισμός έχει πιάσει ταβάνι, όχι όμως και οι αυξήσεις στις τιμές… Θα υπάρξουν κάποιες μέτριες νέες αυξήσεις των τιμών που θα ακολουθήσουν».