THEPOWERGAME
Στον χώρο του καφέ και του σνακ επεκτάθηκε αθόρυβα τον τελευταίο χρόνο μέσω του Cup or What? ο όμιλος Καστελόριζο του Αντώνη Σταύρου. Το πρώτο κατάστημα λειτουργεί ήδη στη Γλυφάδα, στην οδό Φοίβης, και στόχος είναι η ανάπτυξή του μέσω του συστήματος franchise. Πρόκειται για το πρώτο σήμα του ομίλου, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να αναπτυχθεί από τρίτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν συζητήσεις με επενδυτές για ανάπτυξη στο Χαλάνδρι και στο κέντρο της Αθήνας και δεν αποκλείεται τα πρώτα καταστήματα να ανοίξουν εντός του 2023.
Πέρα από τα χαρμάνια και τους μονοποικιλιακούς καφέδες, το Cup or What? δραστηριοποιείται στο lunch break (σαλάτες, μπαγκέτες, σφολιάτες κ.λπ.), καθώς και στο healthy food, με φρεσκοστυμμένους χυμούς φρούτων και λαχανικών, smoothies, βιολογικές μπάρες δημητριακών, comfort πρωινό κ.ά. Η διοίκηση του ομίλου Καστελόριζο έχει μείνει ικανοποιημένη από την έως τώρα πορεία του νέου concept, που ήδη έχει συμπληρώσει έναν χρόνο παρουσίας.
Χρονιά-ρεκόρ για τον όμιλο
Όπως αναφέρθηκε σε δημοσιογραφική εκδήλωση από τον ιδρυτή και CEO του ομίλου Καστελόριζο, Αντώνη Σταύρου, το 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 15,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση κατά 6 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, όταν λόγω Covid η διάρκεια λειτουργίας ήταν περιορισμένη. Όμως ο τζίρος του 2022 είναι αυξημένος κατά 3 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019, που θεωρείται η τελευταία πλήρης χρήση πριν από την πανδημία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος απασχολεί σήμερα περίπου 500 άτομα.
Τα 12 εκατ. ευρώ προήλθαν από τον χώρο της εστίασης, όπου ο όμιλος λειτουργεί 15 σημεία μαζικής εστίασης, και τα υπόλοιπα από τη δραστηριότητα της ιχθυοκαλλιέργειας. Ο κ. Σταύρου επανέλαβε για άλλη μία φορά την επιθυμία του να αποχωρήσει μερικώς (αφορά τη μονάδα στην Κρήτη) από τις ιχθυοκαλλιέργειες. Από το σύνολο των δραστηριοτήτων προέκυψαν κέρδη ύψους 1 εκατ. ευρώ, τα οποία πριμοδοτήθηκαν από τις ανατιμήσεις ύψους 10% που έκανε ο όμιλος για να αντεπεξέλθει στην αύξηση του λειτουργικού κόστους και «ροκανίστηκαν» κυρίως από το ενεργειακό κόστος, το οποίο σύμφωνα με τον κ. Σταύρου διπλασιάστηκε την περασμένη χρήση.
Νέος χώρος στο κέντρο της Αθήνας
Εδώ και λίγες ημέρες ο όμιλος λειτουργεί το 15ο του σημείο, το «Μεζέ» στη Μητροπόλεως, που αποτελεί το δεύτερο σημείο της αλυσίδας μετά το κατάστημα της Γλυφάδας. Σε αντίθεση με το εστιατόριο των Νότιων Προαστίων, το «Μεζέ» της Μητροπόλεως λειτουργεί και τα πρωινά 8-12 για να καλύψει τις ανάγκες των τουριστών από τα γειτονικά ξενοδοχεία, ενώ και το μενού του είναι τροποποιημένο στις ανάγκες της περιοχής (σ.σ.: πέρα από το μείγμα κρεατικών και θαλασσινών, στο μενού υπάρχουν και τα «κλασικά» μουσακάς, μακαρόνια με κιμά κ.λπ.).