THEPOWERGAME
Αγοραστή και για την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, τη θυγατρική της Ελλάκτωρ στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης και των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αναζητεί σύμφωνα με πληροφορίες η ολλανδική Reggeborgh Invest που ελέγχει τον πάλαι ποτέ κραταιό όμιλο. Ωστόσο δε φαίνεται να υπάρχει συνωστισμός ενδιαφερομένων με βάση την τιμή πώλησης η οποία προσεγγίζει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Κύκλοι της Ελλάκτωρ υποστηρίζουν, πάντως, πως δεν υπάρχει σε εξέλιξη συζήτηση για την πώληση της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. “Τα ίδια έλεγαν και στην περίπτωση της ΑΚΤΩΡ” απαντούν πρόσωπα που παρακολουθούν τις διεργασίες των τελευταίων εβδομάδων.
Η διοίκηση της εισηγμένης βρίσκεται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις (μέχρι το τέλος Μαρτίου) με επενδυτικό σχήμα στο οποίο συμμετέχουν η Wade Adams και ο κ. Δημήτρης Κούτρας για την πώληση της ΑΚΤΩΡ. Παράλληλα, φέρεται να συζητά με τον όμιλο Βαρδινογιάννη (που ελέγχει μέσω της Motor Oil περί το 30% της Ελλάκτωρ) την πώληση της θυγατρικής Ηλέκτωρ στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων.
Για την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις υπήρξαν τις τελευταίες εβδομάδες επαφές με εγχώριους ομίλους υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς. Τα ίδια στελέχη εκτιμούν, ωστόσο, πως απαιτείται η επίλυση μιας δύσκολης εξίσωσης για να ξεπεραστούν τα πιθανά εμπόδια της Επιτροπής Ανταγωνισμού αν η εταιρεία περάσει σε κάποιον από τους σημερινούς ανταγωνιστές της. Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις συμμετέχει στις εταιρείες διαχείρισης των πέντε από τους επτά αυτοκινητοδρόμους με διόδια στην Ελλάδα. Επιπλέον ελέγχει το 100% της εταιρείας παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου και συμμετέχει σε κοινοπραξίες που σύντομα θα υπογράψουν συμβάσεις ΣΔΙΤ για τα οδικά τμήματα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και Χερσόνησος – Νεάπολη (τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης – ΒΟΑΚ).
Κύριο περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας παραμένει, όμως, το 65,7% της Αττικής Οδού, του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας από τον οποίο λαμβάνει σημαντικότατα μερίσματα τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα μέχρι το 2027 εκτιμάται πως θα λάβει μέσω μερισμάτων και επιστροφής αρχικού κεφαλαίου ποσά άνω των 200 εκατ. ευρώ. Όμως, η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση. Μια κοινοπραξία της ΑΚΤΩΡ με την ΑΒΑΞ και τον γαλλικό επενδυτικό όμιλο Ardian διεκδικεί τη νέα σύμβαση αλλά βρίσκεται αντιμέτωπη με πολύ ισχυρά σχήματα διεθνών και εγχώριων ομίλων.
Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ελέγχει το 17% της Ολυμπίας Οδού (κατασκευάζει και διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος), το 22,2% της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (τμήμα Μαλλιακός – Κλειδί), το 27,7% της Γέφυρα (ζεύξη Ρίο – Αντίρριο) και το 71,7% της Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα).
Στο εννεάμηνο του 2022 ο τομέας παραχωρήσεων της Ελλάκτωρ είχε έσοδα 197,5 εκατ. ευρώ από 166,1 εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα καθώς επανήλθε η κίνηση στο οδικό δίκτυο μετά την πανδημία. Τα λειτουργικά κέρδη παρέμειναν στα περυσινά επίπεδα, κοντά στα 110 εκατ. ευρώ.