THEPOWERGAME
Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία, γνωστότερη από το βασικό της brand, το Media Strom, γεννήθηκε από μία χαλαρή κουβέντα με κρασί σε μία ταβέρνα της Αθήνας, πίσω στο 1967.
Τότε που δύο αδέλφια, ο Γιάννης Νιάρχος, τριάντα χρόνων τραπεζικός υπάλληλος, και ο 23χρόνος Νίκος, υπάλληλος σε αμερικανική φαρμακευτική, συζητώντας με έναν φίλο τους για τρόπους να αυξήσουν το εισόδημά τους, ο τελευταίος τους πρότεινε, ως αστείο, να έρθουν να δουλέψουν στο στρωματάδικο που είχε σε ένα υπόγειο στο Μεταξουργείο. Τα δύο αδέλφια δεν το είδαν και τόσο σαν αστείο και σύντομα, έπειτα από ένα οικογενειακό συμβούλιο, όλη η οικογένεια έπιασε δουλειά στο ημιυπόγειο δυαράκι του Μεταξουργείου και η «επιχείρηση» σύντομα πέρασε στα δύο αδέλφια Νιάρχου.
Ο Γιώργος Ι. Νιάρχος, CEO της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας, που μαζί τον ομώνυμο πρώτο εξάδελφό του είναι οι εκπρόσωποι της δεύτερης γενιάς στην οικογενειακή επιχείρηση, θυμάται από τις αφηγήσεις των γονιών του τις επεμβάσεις με σκάψιμο που είχαν κάνει στα σκαλοπάτια της εξόδου, ώστε να μπορούν να βγαίνουν τα διπλά στρώματα -που τότε ήταν μόνο στη διάσταση 1,40×2 μέτρα- και να διοχετεύονται στην αγορά. Επόμενος σταθμός ήταν η περιοχή του Ρέντη, ενώ τα τελευταία 13 χρόνια η Αθηναϊκή Στρωματοποιία φιλοξενείται στις νέες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 40.000 τ.μ. στο Μαρκόπουλο, όπου η παραγωγική δυναμικότητα φτάνει τα 1.000 στρώματα τη βάρδια.
Τόσο από πλευράς αναγνωρισιμότητας, όσο και από πλευράς δικτύου και καθαρών πωλήσεων, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στον κλάδο. Με βάση τα οικονομικά μεγέθη του 2021, ο κύκλος εργασιών της (23,2 εκατ. ευρώ) είναι σχεδόν διπλάσιος από τον δεύτερο παίκτη της αγοράς, ενώ σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας το σήμα Media Strom ηγείται της αγοράς με ποσοστό 96%. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει και το ιστορικό Stromatex -εξαγοράστηκε το 1993 και είναι το σήμα στην αγορά της χονδρικής-, το οποίο παραμένει ακόμη και σήμερα μέσα στην πρώτη δεκάδα από πλευράς αναγνωρισιμότητας.
Αύξηση 14% των πωλήσεων
Όπως ανέφερε χθες ο κ. Νιάρχος σε δημοσιογραφική παρουσίαση, με αφορμή τα 55 χρόνια της εταιρείας, το 2022 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14% και ανήλθαν σε 26,5 εκατ. ευρώ, ενώ για τη φετινή χρήση εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο επίπεδο των 30 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, τα EBITDA του 2022 αναμένεται να διαμορφωθούν σε 5,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα φετινά σε 7,3 εκατ. ευρώ. Στη βελτίωση των αποτελεσμάτων σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων εγκατάσταση φωτοβολταϊκών που θα καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες του εργοστασίου σε ενέργεια.
Σε εμπορικό επίπεδο, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο με πολλαπλά κανάλια, που περιλαμβάνει περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shop και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία. Η ραχοκοκαλιά είναι το δίκτυο των 34 εταιρικών καταστημάτων, καθώς και των 21 που έχει αναπτύξει με τη μέθοδο του franchise. Για φέτος στόχος είναι η δημιουργία τριών νέων εταιρικών καταστημάτων, με τη διοίκηση να εξετάζει 8 διαφορετικές περιοχές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ένας από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια είναι η ενδυνάμωσή της στον επαγγελματικό χώρο και κυρίως τον ξενοδοχειακό τομέα. Σήμερα καταλαμβάνει μικρό μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις, περίπου 2,1 εκατ. ευρώ, και φετινός στόχος είναι να αυξηθεί κατά 40%, κυρίως μέσω της εισόδου σε 5άστερα και 4άστερα ξενοδοχεία. Παράλληλα, ενδιαφέρον υπάρχει και για τις αγορές του εξωτερικού, με σκέψεις για συνεργασίες σε βαλκανικές αγορές, καθώς και σε αυτές της Μέσης Ανατολής.