Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Renault – Nissan: Νέοι όροι στη συμμαχία με στόχο την παραγωγή EV

Πολύ κοντά στην επίτευξη μιας συμφωνίας βρίσκεται η γαλλική Renault με την ιαπωνική Nissan, η οποία θα θέσει νέα θεμέλια στην πολυετή συμμαχία τους και θα ανοίξει τον δρόμο στην εμβάθυνση της συνεργασίας τους για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EV).

Πληροφορίες των Financial Times θέλουν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Λούκα ντε Μέο και τον Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, να ταξιδεύουν την επόμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία προκειμένου να τακτοποιήσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες της συμφωνίας με την Nissan. Η επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας πρόκειται να γίνει αρχές Φεβρουαρίου.

«Υπάρχουν ακόμη πολλές λεπτομέρειες που θα πρέπει να αποσαφηνιστούν αλλά αυτό που χρειάζονταν ήταν η βούληση για να κλείσει η συμφωνία» είπε μια από τις πηγές της βρετανικής εφημερίδας.

Στόχος της Renault, το 15% της οποίας ελέγχεται από το γαλλικό κράτος, είναι να ανεξαρτητοποιήσει την μονάδα παραγωγής βενζινοκινητήρων, γνωστή με την ονομασία «Horse», και να πουλήσει ένα μεγάλο μερίδιο στην κινεζική Geely, όπως είχε αποκαλύψει προ μηνών το Reuters. Πάνω σε αυτό το ζήτημα, η Nissan είχε ανησυχίες για τη μεταφορά τεχνολογίας και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων της ύστερα από την 23ετή συμμαχία τους που εξασφάλισε σημαντική εξοικονόμηση δαπανών και πολύτιμες συνέργειες.

Παράλληλα, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να πείσει τη Nissan να επενδύσει στη μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, Ampere. Στις μεταξύ τους διαβουλεύσεις, η Nissan εξέφρασε επιφυλάξεις για την αποτίμηση περίπου 10 δισ. ευρώ που έδωσε η Renault στην Ampere, με την προοπτική να αποκτήσει λιγότερο από το 15% που είχε σχεδιάσει αρχικά, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Καθοριστικό ρόλο για την επιτάχυνση των διαδικασιών ως προς την επίτευξη μιας συμφωνίας διαδραμάτισε η συνάντηση του προέδρου της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Φουμίο Κισίντα, την περασμένη εβδομάδα. Ο Μακρόν τόνισε πως η γαλλική κυβέρνηση στηρίζει τα σχέδια της Renault και δεν θα επιδιώξει μια συγχώνευση με τη Nissan, είχε αναφέρει το Bloomberg.

Υπό τους όρους μιας μεταξύ τους συμφωνίας, η Renault φαίνεται πως προτίθεται να μειώσει το μερίδιο που κατέχει στη Nissan από το 43% στο 15%, τοποθετώντας αυτές τις μετοχές σε ένα trust με εκτιμώμενο ενεργητικό 3,7 δισ. ευρώ κάτω από τις τρέχουσες τιμές των μετοχών όπου θα τις πουλά σταδιακά σε βάθος χρόνου. Εξάλλου, πηγές των Financial Times, εξηγούν πως η Renault πρακτικά δεν ασκούσε την επιρροή που θα φανταζόταν κανείς στη Nissan παρά το μερίδιο του 43%.

Έτσι τα μερίδια που θα έχει η μια αυτοκινητοβιομηχανία στην άλλη θα είναι όμοια εφόσον η Nissan ήδη κατέχει το 15% των μετοχών της Renault. Όμως η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου στο πλαίσιο της ανανεωμένης συμμαχίας. Πέρσι τον Νοέμβριο, η Renault ανακοίνωσε σχέδια για την ευρύτερη αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της σε πέντε μονάδες, θέτοντας ως στόχο τη δημόσια εγγραφή της Ampere μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Απώτερος στόχος της Renault είναι να επωφεληθεί στο έπακρο από την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των οποίων έφθασαν το 10% του συνόλου, παγκοσμίως, μέσα στο 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!