Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Renault – Nissan: Νέοι όροι στη συμμαχία με στόχο την παραγωγή EV

Πολύ κοντά στην επίτευξη μιας συμφωνίας βρίσκεται η γαλλική Renault με την ιαπωνική Nissan, η οποία θα θέσει νέα θεμέλια στην πολυετή συμμαχία τους και θα ανοίξει τον δρόμο στην εμβάθυνση της συνεργασίας τους για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EV).

Πληροφορίες των Financial Times θέλουν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Λούκα ντε Μέο και τον Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, να ταξιδεύουν την επόμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία προκειμένου να τακτοποιήσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες της συμφωνίας με την Nissan. Η επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας πρόκειται να γίνει αρχές Φεβρουαρίου.

«Υπάρχουν ακόμη πολλές λεπτομέρειες που θα πρέπει να αποσαφηνιστούν αλλά αυτό που χρειάζονταν ήταν η βούληση για να κλείσει η συμφωνία» είπε μια από τις πηγές της βρετανικής εφημερίδας.

Στόχος της Renault, το 15% της οποίας ελέγχεται από το γαλλικό κράτος, είναι να ανεξαρτητοποιήσει την μονάδα παραγωγής βενζινοκινητήρων, γνωστή με την ονομασία «Horse», και να πουλήσει ένα μεγάλο μερίδιο στην κινεζική Geely, όπως είχε αποκαλύψει προ μηνών το Reuters. Πάνω σε αυτό το ζήτημα, η Nissan είχε ανησυχίες για τη μεταφορά τεχνολογίας και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων της ύστερα από την 23ετή συμμαχία τους που εξασφάλισε σημαντική εξοικονόμηση δαπανών και πολύτιμες συνέργειες.

Παράλληλα, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ήθελε να πείσει τη Nissan να επενδύσει στη μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, Ampere. Στις μεταξύ τους διαβουλεύσεις, η Nissan εξέφρασε επιφυλάξεις για την αποτίμηση περίπου 10 δισ. ευρώ που έδωσε η Renault στην Ampere, με την προοπτική να αποκτήσει λιγότερο από το 15% που είχε σχεδιάσει αρχικά, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Καθοριστικό ρόλο για την επιτάχυνση των διαδικασιών ως προς την επίτευξη μιας συμφωνίας διαδραμάτισε η συνάντηση του προέδρου της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Φουμίο Κισίντα, την περασμένη εβδομάδα. Ο Μακρόν τόνισε πως η γαλλική κυβέρνηση στηρίζει τα σχέδια της Renault και δεν θα επιδιώξει μια συγχώνευση με τη Nissan, είχε αναφέρει το Bloomberg.

Υπό τους όρους μιας μεταξύ τους συμφωνίας, η Renault φαίνεται πως προτίθεται να μειώσει το μερίδιο που κατέχει στη Nissan από το 43% στο 15%, τοποθετώντας αυτές τις μετοχές σε ένα trust με εκτιμώμενο ενεργητικό 3,7 δισ. ευρώ κάτω από τις τρέχουσες τιμές των μετοχών όπου θα τις πουλά σταδιακά σε βάθος χρόνου. Εξάλλου, πηγές των Financial Times, εξηγούν πως η Renault πρακτικά δεν ασκούσε την επιρροή που θα φανταζόταν κανείς στη Nissan παρά το μερίδιο του 43%.

Έτσι τα μερίδια που θα έχει η μια αυτοκινητοβιομηχανία στην άλλη θα είναι όμοια εφόσον η Nissan ήδη κατέχει το 15% των μετοχών της Renault. Όμως η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου στο πλαίσιο της ανανεωμένης συμμαχίας. Πέρσι τον Νοέμβριο, η Renault ανακοίνωσε σχέδια για την ευρύτερη αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της σε πέντε μονάδες, θέτοντας ως στόχο τη δημόσια εγγραφή της Ampere μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Απώτερος στόχος της Renault είναι να επωφεληθεί στο έπακρο από την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των οποίων έφθασαν το 10% του συνόλου, παγκοσμίως, μέσα στο 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!