Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Κατασκευές: Οι συμβάσεις στα μεγάλα έργα και το ανεκτέλεστο των 10 δισ.

Οι κατασκευές αποτελούν βασικό τομέα αύξησης του ΑΕΠ της Ελλάδας. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των ήδη υπογεγραμμένων συμβάσεων υπερβαίνει τα 10 δισ. ευρώ, αλλά αναμένεται να ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ την επόμενη διετία, χωρίς να συνυπολογίζονται τα έργα που χρηματοδοτεί αμιγώς ο ιδιωτικός τομέας.

Οι κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και Intrakat που έχουν αναλάβει / θα αναλάβουν την υλοποίηση κρίσιμων έργων για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών της χώρας προβαίνουν σε κινήσεις ενίσχυσης των δυνατοτήτων τους σε εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό αλλά και επάρκεια κεφαλαίων.

Αυτές τις ημέρες υπογράφονται ή θα υπογραφούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες οι συμβάσεις για επτά μεγάλα οδικά έργα προϋπολογισμού άνω των δύο δισ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται η Περιφερειακή Λεωφόρος Θεσσαλονίκης με το υπερυψωμένο τμήμα (Flyover), η σύνδεση Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, τα τμήματα αυτοκινητοδρόμων Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών καθώς και το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα.

Μέχρι τώρα έχουν δημοπρατηθεί έργα προϋπολογισμού άνω των 11 δισ. ευρώ ενώ έχουν υπογραφεί συμβάσεις αξίας πέντε δισ. ευρώ περίπου. Στους νέους διαγωνισμούς που σχεδιάζονται αυτό τον καιρό περιλαμβάνονται και οι  επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 292 εκατ. ευρώ θα έχει γίνει έως τις αρχές του 2023.

Στο πρώτο εξάμηνο του νέους έτους θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την ανάληψη της διαχείρισης της Αττικής Οδού, o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners. Για τις επεκτάσεις, το έργο για την κατασκευή της σήραγγας της Ηλιούπολης στην Αττική, που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, βρίσκεται στη φάση επεξεργασίας του  μοντέλου χρηματοδότησης.

Το έργο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από μεγαλύτερα  πανευρωπαϊκά έργα με αντικείμενο τη σύμβαση παραχώρησης οδικής αρτηρίας.

Πρόσφατα υπήρξε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για δύο μεγάλα έργα ύδρευσης / άρδευσης, το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα και το διπλό φράγμα στον Ταυρωνίτη ποταμό στην Κρήτη με τη διάρκεια  παραχώρησης να έχει οριστεί σε 30 έτη. Ο προϋπολογισμός για το φράγμα Ενιπέα ανέρχεται στα 230 εκατ. ευρώ ενώ για το φράγμα Ταυρωνίτη στα 267 εκατ. ευρώ.  Στο τελικό στάδιο είναι ο διαγωνισμός για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική μέσω του οποίου αντιμετωπίζονται προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης στην περιοχή. Προχωρούν επίσης οι διαγωνισμοί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα προϋπολογισμού 445 εκατ. ευρώ  και Δράμα – Αμφίπολη προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ.

Το υπουργείο Υποδομών εξετάζει το ενδεχόμενο παράτασης των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, ώστε οι παραχωρησιούχοι να επενδύσουν ίδια κεφάλαια για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών σταθμών φόρτισης οχημάτων και φορτηγών με την  εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πρανή ή/και σε διαχωριστικές νησίδες του εθνικού δικτύου για την παραγωγή της αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας. Οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων λήγουν το 2037 (Άξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός και τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, τμήμα Μαλιακός – Κλειδί), το 2038 (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) και μετά το 2041 (Ολυμπία Οδος δηλαδή το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος).

Σε εξέλιξη είναι οι διαγωνισμοί για κτιριακά ΣΔΙΤ όπως οι φοιτητικές κατοικίες, κ.α. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς, για την «Πολιτεία Καινοτομίας» επίσης στην Πειραιώς. Έχουν προκηρυχθεί και οι διαγωνισμοί για τα 13 περιφερειακά κέντρα της Πολιτικής Προστασίας και τα 17 σχολεία στην Δυτική Μακεδονία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!