THEPOWERGAME
Έντονη κινητικότητα σε όλους τους χώρους της λιανικής είχαμε το 2022, κυρίως με την είσοδο νέων παικτών από το εξωτερικό.
Η πρώτη χρονιά μετά την πανδημία συνδυάστηκε και με αρκετές αφίξεις ξένων εταιρειών στην χώρα μας. Αφίξεις που κάλυπταν σχεδόν όλο το φάσμα των εταιρειών του λιανεμπορίου από σούπερ μάρκετ έως την ένδυση και από την εστίαση έως τα ενεχυροδανειστήρια. Συνολικά το 2022 είχαμε στην χώρα πάνω από 13 νέες εισόδους ξένων παικτών.
Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες κινήσεις ήταν η επανείσοδος της Carrefour στην χώρα μας αυτή την φορά μέσω της Retail & More θυγατρικής του ομίλου Teleunicom η οποία ελέγχεται από την AVE, εταιρεία συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη. Η εταιρεία ξεκίνησε μέσω franchise να έχει παρουσία σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας ενώ τον Αύγουστο άνοιξε και το πρώτο εταιρικό κατάστημα στον Πειραιά. Λίγο πριν κλείσει ο χρόνος η αλυσίδα είχε ήδη 17 καταστήματα σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερα δυναμική είσοδο πραγματοποίησε στον χώρο του ενδύματος η πολωνική Pepco. H εταιρεία η οποία ξεκίνησε μόλις τον Οκτώβριο από το εμπορικό κέντρο Piraeus Retail Park του ομίλου Φουρλή στην οδό Πειραιώς ήδη βρίσκεται κοντά στον στόχο για λειτουργία 10 καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2022. Στην παρουσίαση που πραγματοποίησε με αφορμή την έλευση της στην Ελλάδα κράτησε κλειστά τα χαρτιά της για το 2023 όμως με τους ρυθμούς που αναπτύσσεται τα 50 σημεία θα είναι ένας ρεαλιστικός στόχος.
Στον χώρο της ένδυσης ξεχωρίζει και το πρώτο κατάστημα UGG στο Κολωνάκι που δημιουργήθηκε από τον όμιλο Φάις, καθώς και η έναρξη συνεργασίας του ομίλου FF Group με τον πολυεθνικό όμιλο Bestseller για την έλευση των καταστημάτων Jack&Jones αρχικά σε Καλλιθέα και Περιστέρι.
Τα αθλητικά είδη
Ο κλάδος με την μεγαλύτερη κινητικότητα ήταν αυτός των αθλητικών ειδών. Σε επίπεδο ονόματος η μεγαλύτερη είσοδος ήταν αυτή της JD Sports της βρετανικής εταιρείας που εξαγόρασε πέρυσι την Cosmos Sport. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του στο Smart Park στα Σπάτα τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ στόχος για το 2023 είναι να ανοίξουν τουλάχιστον πέντε καταστήματα και την επέκταση της αλυσίδας και εκτός Αττικής. Είχε προηγηθεί στα μέσα του καλοκαιριού η έλευση του πρώτου Nike Live στην Ελλάδα στο The Mall of Athens, καθώς και το Antetokounbros των αδελφών Αντετοκούνμπο στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Στα τέλη Νοεμβρίου λειτούργησε και το πρώτο κατάστημα της 11 Team Sports, η οποία εξειδικεύεται στον ποδοσφαιρικό εξοπλισμό στην οδό Πειραιώς στο Μοσχάτο, ενώ η σερβική Sport Vision ανέπτυξε στην χώρα μας και ένα δεύτερο σήμα της, το Buzz.
Από έπιπλα μέχρι ενεχυροδανειστήρια
Στον χώρο του επίπλου, λίγο πριν ολοκληρωθεί η χρονιά ξεκίνησε την λειτουργία του στην οδό Κηφισίας το showroom της γαλλικής αλυσίδας επίπλων La Redoute και στον ευρύτερο χώρο αρωμάτων μια σημαντική άφιξη ήταν αυτή της βρετανικής Molton Brown στην Κηφισιά.
Στον χώρο της εστίασης ξεχωρίζει στις αρχές του χρόνου το άνοιγμα στην Φιλαδέλφεια της βρετανικής πιτσαρίας Franco Manca, ενώ στην αυτοκίνηση είχαμε πριν από λίγες ημέρες τα εγκαίνια της αντιπροσωπείας της Tesla στο Χαλάνδρι και τέλος στην κατηγορία των ενεχυροδανειστηρίων την έλευση της ιταλικής Pronto Pegno.