THEPOWERGAME
Το 2022 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα κατάφερε να παρουσιάσει μία από τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη καθώς εμφάνισε τη μικρότερη πτώση – περίπου 11% – σε σχέση με την χρονιά ορόσημο, το 2019. Μάλιστα, θα μπορούσε να είχε κινηθεί και ανοδικά αν δεν υπήρχε ένα διάστημα περίπου τριών μηνών στην αρχή του περασμένου έτους όπου η εναέρια κυκλοφορία κινούνταν σε ρυθμούς απαγορεύσεων και ταξιδιωτικών οδηγιών.
Σε ότι αφορά την χρονιά που μόλις ξεκίνησε είναι διάχυτη η αισιοδοξία ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα ξεπεράσει το ρεκόρ των 25,57 εκατ. επιβατών του 2019. Η χρονιά ξεκινάει με κάποια θετικά και κάποια αρνητικά στοιχεία. Στα αρνητικά το σημαντικότερο είναι η μειωμένη παρουσία της Ryanair η οποία ξεκινάει να «ανεβάζει στροφές» από τα τέλη Μαρτίου για να αναδιπλωθεί ξανά από το φθινόπωρο καθώς και η επιλογή αρκετών αεροπορικών (σ.σ. ακόμη και κρατικών αερομεταφορέων) να πετούν απευθείας στους τουριστικούς προορισμούς της χώρας αντί της Αθήνας.
Η ασιατική αντεπίθεση
Ένα από τα βασικά θετικά στοιχεία της νέας χρονιάς είναι ότι αποκαθίστανται οι συνδέσεις με τους ασιατικούς προορισμούς ενώ αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω. Ήδη η επιστροφή των Κινέζων επισκεπτών – με τα θετικά και τα αρνητικά της – πλέον γίνεται και από τις δύο πρωτεύουσες της χώρας. Πέρα από την πολιτική, το Πεκίνο, όπου η σύνδεση είχε ξεκινήσει σε σταθερή βάση από το 2017 εδώ και λίγες ημέρες υπάρχει εβδομαδιαία σύνδεση – για πρώτη φορά – και με την οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας, την Σαγκάη.
Πολύ πιθανόν μέσα στις επόμενες εβδομάδες να ανακοινωθεί απευθείας σύνδεση της Αθήνας και και με ινδικό αεροδρόμιο καθώς τόσο οι έρευνες έχουν δείξει ότι είναι μία βιώσιμη σύνδεση ενώ είναι υψηλό και το ενδιαφέρον των Ινδών για τουριστική επίσκεψη στην χώρα μας. Παράλληλα το φετινό καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα υπάρχει τουλάχιστον μία σύνδεση τσάρτερ από την Νότια Κορέα με προοπτική όταν ομαλοποιηθεί πλήρως η κατάσταση να μετατραπεί σε εποχική και πιθανόν σε ετήσια καθώς πέρα από το επιβατικό υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και σε επίπεδο cargo.
Σε ότι αφορά στον Αραβικό Κόλπο, πέρα από τις πτήσεις που συνεχίζουν από το 2022, έχει «κλειδώσει» για τον Μάιο η σύνδεση της Αθήνας με το Νταμάν η οποία είναι η πέμπτη μεγαλύτερη πόλη της Σαουδικής Αραβίας, κοντά στα σύνορα με το Μπαχρέιν. Μέχρι στιγμής πρόκειται για περιορισμένο αριθμό πτήσεων που θα πραγματοποιεί η Aegean από Μάιο έως Ιούλιο.
Νέοι προορισμοί στην Ευρώπη
Μια επανένωση και έναν τουλάχιστον νέο προορισμό έχει το 2023 για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Power Game η Aegean θα πετάξει ξανά προς Μπακού από τα τέλη Μαΐου συνδέοντας την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν με την Αθήνα δύο φορές την εβδομάδα. Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι η δεύτερη φορά που η Aegean εγκαινιάζει το συγκεκριμένο δρομολόγιο καθώς η πρώτη φορά ήταν πριν από δέκα χρόνια το 2013.
Καθώς η Αegean αναμένεται να ανακοινώσει επίσημα το μεγαλύτερο μέρος του θερινού της προγράμματος αργότερα μέσα στον Ιανουάριο δεν αποκλείεται να υπάρχουν και άλλοι προορισμού που τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχουν απευθείας συνδέσεις. Ανεπίσημα έχει διαρρεύσει ότι ανάμεσα στους βαλκανικούς προορισμούς που θα τρέξει τους καλοκαιρινούς μήνες η Aegean είναι, πλέον των υπολοίπων, η Ποντγκόριτσα (Μαυροβούνιο) και η Λιουμπλιάνα (Σλοβενία)
Η πλέον εντυπωσιακή και μη αναμενόμενη σύνδεση είναι αυτή μεταξύ Αθήνας και Ρέικιαβικ από τις 3 Ιουνίου και δύο φορές κάθε εβδομάδα μέσω της low cost αεροπορικής Play. Η εξαγγελία έχει γίνει από τον περασμένο Οκτώβριο και ήδη σύμφωνα με πληροφορίες η πληρότητα κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα καθώς αρκετοί είναι αυτοί που λόγω του χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν την Fly για να πετάξουν μέσω του δικτύου της σε προορισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τέλος, στις νέες αεροπορικές που θα προσγειωθούν στους διαδρόμους του Ελευθέριος Βενιζέλος είναι και η νεόκοπη ελληνική Cycladic Airlines, η οποία όπως προδίδει το όνομα της θα πραγματοποιεί κυρίως κοντινές πτήσεις ανάμεσα στα κυκλαδονήσια. Από τις τέσσερις που ξεφεύγουν από τα στενά όρια του νησιωτικού συμπλέγματος η μία θα αφορά την σύνδεση της Αθήνας με την Μύκονο (σ.σ. οι άλλες τρεις είναι Σαντορίνη – Ηράκλειο, Ηράκλειο – Ρόδος και Ρόδος – Νάξος).