THEPOWERGAME
Persona non grata, είναι για τις εταιρείες καλλυντικών, καλλωπισμού και αντηλιακών αλλά και για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο Χόντος.
Η γνωστή επιχειρηματική οικογένεια που διατηρεί το φερώνυμο δίκτυο καταστημάτων καλλυντικών «Hondos Center» λέγεται είναι ο λόγος που από τις 20 Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η πώληση καλλυντικών και ειδικότερα αρωμάτων και κολονιών (ΚΑΔ 47.75.76.02), παρασκευασμάτων ομορφιάς, μακιγιάζ, φροντίδας του δέρματος συμπεριλαμβανομένων και των αντηλιακών – 47.75.76.12) από τα σούπερ μάρκετ σε περιοχές που βρίσκονται στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου, όπως είναι η Αττική, η Θεσσαλονίκη και οι πιο εμπορικές αγορές της χώρας.
Πλέον οι καταναλωτές θα μπορούν να προμηθεύονται τα συγκεκριμένα προϊόντα μόνο από τα φαρμακεία και τα e-shops, κάτι που έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στους προμηθευτές της κατηγορίας αφού αυτή την περίοδο αρχίζει ο εφοδιασμός των σούπερ μάρκετ με αντηλιακά.
Η Wella Hellas, θυγατρική της γερμανικής πολυεθνικής, σε ανοιχτή επιστολή της επισημαίνει τον κίνδυνο για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις των οποίων η οικονομική ζημιά από την πανδημία τείνει να καταστεί ανεπανόρθωτη.
Την άρση της απαγόρευσης πώλησης καλλυντικών από τα σούπερ μάρκετ έχει ζητήσει η βιομηχανία καλλυντικών μέσω του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ). Ο ΠΣΒΑΚ με επιστολή του εφιστά την προσοχή προς τα υπουργεία Οικονομικών, Επενδύσεων και Υγείας, για τον κίνδυνο να χαθούν θέσεις εργασίας από τον κλάδο, καθώς και στα προβλήματα που δημιουργούνται για καταναλωτές που δεν είναι εξοικειωμένοι με το online δίκτυο. Υπό αυτές τις συνθήκες σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία είναι η μόνη διέξοδος για τις πωλήσεις της βιομηχανίας καλλυντικών, καθώς τα e-shops δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό στο σύνολο της αγοράς.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, τον Νοέμβριο, τα καλλυντικά μαζί με τα φαρμακευτικά προϊόντα εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 32,8%, τάση που συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο όπου καταγράφηκε ανάπτυξη 21,4%. Τα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών από την άλλη σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σημείωσαν το τέταρτο τρίμηνο πτώση 39,4%, δηλαδή μεγαλύτερη από την πτώση στον κλάδο ενδυμάτων (-36,6%) και υποδημάτων (-34,9%).