Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Tesla: Οι χαμηλές στροφές στην Κίνα και το ολέθριο λάθος του Μασκ

Σε μια δύσκολη συγκυρία για τις οικονομίες και τις αγορές, η εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ έδωσε τη χαριστική βολή στη μετοχή της Tesla. Αντί ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος να επικεντρωθεί στη διαχείριση των προκλήσεων της κορυφαίας εταιρείας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EV), η ανάπτυξη της οποίας είναι συνυφασμένη με το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, αφιερώθηκε στην αναδιοργάνωση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτήν τη φάση το αποτέλεσμα είναι ολέθριο τόσο για το Twitter όσο και για την Tesla.

O προβληματισμός των επενδυτών της Tesla επιβεβαιώνεται από την υποχώρηση της χρηματιστηριακής αξίας κατά πάνω από 850 δισ. δολάρια από το ιστορικό υψηλό που είχε καταγραφεί τον Νοέμβριο του 2020. Η ανησυχία για τις προοπτικές της εταιρείας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε ένα γενικευμένο ζοφερό περιβάλλον, όπου ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί κιόλας από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, προκάλεσε απώλειες 47 δισ. δολαρίων εν μέσω μιας μόνον συνεδρίασης, την 3η ημέρα του Ιανουαρίου.

Αφορμή για την κατακόρυφη πτώση της μετοχής της Tesla -από τα 354 δολάρια ανά μετοχή έναν χρόνο πριν σε λίγο πάνω από 110 δολάρια- ήταν τα χαμηλότερα του αναμενομένου στοιχεία για το 2022. Η εταιρεία πούλησε 1,3 εκατ. οχήματα μέσα στο 2022, αντικατοπτρίζοντας ετήσια άνοδο 40%, αντί του 50% που είχε προβλεφθεί από τη Wall Street. Αναλυτές της Goldman Sachs και της Cowen έχουν ήδη αναθεωρήσει προς τα κάτω τους στόχους για την τιμή της μετοχής της, λόγω των απογοητευτικών παραδόσεων αυτοκινήτων, παρά τις δελεαστικές εκπτώσεις σε κάποια από τα μοντέλα της.

Μεγάλη εξάρτηση της παραγωγής από την Κίνα

Ένα από τα αδύναμα σημεία της Tesla στην παρούσα συγκυρία είναι ότι το ήμισυ της παραγωγικής της ικανότητας βρίσκεται στην Κίνα, της οποίας η οικονομική εμβέλεια περιοριζόταν από την τριετή ολιτική των μηδενικών κρουσμάτων. Θεωρητικά η εγκατάλειψη της πολιτικής αυτής από το Πεκίνο εδώ και έναν μήνα θα επέτρεπε την επαναφορά της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ομαλότητα, αλλά ένα νέο κύμα κρουσμάτων καθιστά επίφοβη κάθε πρόβλεψη για την Κίνα.

Η μερική αναστολή λειτουργίας του εργοστασίου στη Σαγκάη τον Δεκέμβριο, μαζί με την ετήσια πτώση των συνολικών παραδόσεων στην Κίνα κατά 21%, επισκιάζουν τις προοπτικές της Tesla στη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου.

Πληροφορίες του Reuters αποκάλυψαν, μάλιστα, πως ο Τομ Ζου, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Tesla στην Κίνα, πρόκειται να αναλάβει την εποπτεία των εργοστασίων συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, όπως και των πωλήσεων στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Αυτή η απόφαση εκλήφθη ως μια παραδοχή του Μασκ πως οι προκλήσεις είναι πολύ μεγάλες για να καταφέρει να αντεπεξέλθει μόνος του.

Η εξαγορά του Twitter αποπροσανατόλισε τον Μασκ

Το τελευταίο διάστημα για τον Μασκ ήταν ιδιαίτερα περιπετειώδες, ιδιαίτερα από τα τέλη Οκτωβρίου, όταν επιβεβαιώθηκε πως θα προχωρήσει τελικά με την εξαγορά του Twitter έναντι 44 δισ. δολαρίων. Στην προσπάθειά του να «εκδημοκρατίσει» το Twitter κατάργησε απαραίτητους ελέγχους στο περιεχόμενο του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, οδήγησε σε μαζική αποχώρηση τους διαφημιζόμενους και έτσι έχασε μια πολύτιμη πηγή εσόδων, ενώ απέλυσε πάνω από το ήμισυ του προσωπικού. Για να χρηματοδοτήσει, μάλιστα, την εξαγορά πούλησε μετοχές της Tesla, συνολικής αξίας 19 δισ. δολαρίων, μια κίνηση που φαίνεται πως κλόνισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών της εταιρείας.

Ένας από τους αναλυτές που διάκεινται θετικά απέναντι στην Tesla είναι ο Άνταμ Τζόνας της Morgan Stanley. Σύμφωνα με τους New York Times, όμως, ακόμα και εκείνος διαβλέπει πτώση κερδών μέσα στο 2023. Ο Μασκ θεωρεί πως η σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) και ειδικότερα η μεγάλη αύξηση των επιτοκίων σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση. Πράγματι, τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων γίνονται ακριβότερα, αλλά η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν δίνει γενναία κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του Inflation Reduction Act.

Την ίδια στιγμή, όμως, εντείνεται ο ανταγωνισμός, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, σε μια περίοδο που οι ρυθμοί των οικονομιών τους επιβραδύνονται από την ενεργειακή κρίση και τον υψηλό πληθωρισμό. Όσοι σκεφτούν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί. Οι επιλογές τους, εν τω μεταξύ, διευρύνονται όσο οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τον στόλο τους των EVs.

Υπό μια άλλη έννοια, όμως, η Tesla έχει παγιδευτεί στην επιτυχία της. Όπως επισημαίνει ο Τζακ Έβινγκ των New York Times, η αύξηση των περσινών πωλήσεων είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά η ανάπτυξη της Tesla ήταν τόσο αλματώδης τα τελευταία χρόνια που θεωρούνταν συγκρίσιμη με τους ψηφιακούς κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!