Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Tesla: Οι χαμηλές στροφές στην Κίνα και το ολέθριο λάθος του Μασκ

Σε μια δύσκολη συγκυρία για τις οικονομίες και τις αγορές, η εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ έδωσε τη χαριστική βολή στη μετοχή της Tesla. Αντί ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος να επικεντρωθεί στη διαχείριση των προκλήσεων της κορυφαίας εταιρείας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EV), η ανάπτυξη της οποίας είναι συνυφασμένη με το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, αφιερώθηκε στην αναδιοργάνωση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτήν τη φάση το αποτέλεσμα είναι ολέθριο τόσο για το Twitter όσο και για την Tesla.

O προβληματισμός των επενδυτών της Tesla επιβεβαιώνεται από την υποχώρηση της χρηματιστηριακής αξίας κατά πάνω από 850 δισ. δολάρια από το ιστορικό υψηλό που είχε καταγραφεί τον Νοέμβριο του 2020. Η ανησυχία για τις προοπτικές της εταιρείας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε ένα γενικευμένο ζοφερό περιβάλλον, όπου ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί κιόλας από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, προκάλεσε απώλειες 47 δισ. δολαρίων εν μέσω μιας μόνον συνεδρίασης, την 3η ημέρα του Ιανουαρίου.

Αφορμή για την κατακόρυφη πτώση της μετοχής της Tesla -από τα 354 δολάρια ανά μετοχή έναν χρόνο πριν σε λίγο πάνω από 110 δολάρια- ήταν τα χαμηλότερα του αναμενομένου στοιχεία για το 2022. Η εταιρεία πούλησε 1,3 εκατ. οχήματα μέσα στο 2022, αντικατοπτρίζοντας ετήσια άνοδο 40%, αντί του 50% που είχε προβλεφθεί από τη Wall Street. Αναλυτές της Goldman Sachs και της Cowen έχουν ήδη αναθεωρήσει προς τα κάτω τους στόχους για την τιμή της μετοχής της, λόγω των απογοητευτικών παραδόσεων αυτοκινήτων, παρά τις δελεαστικές εκπτώσεις σε κάποια από τα μοντέλα της.

Μεγάλη εξάρτηση της παραγωγής από την Κίνα

Ένα από τα αδύναμα σημεία της Tesla στην παρούσα συγκυρία είναι ότι το ήμισυ της παραγωγικής της ικανότητας βρίσκεται στην Κίνα, της οποίας η οικονομική εμβέλεια περιοριζόταν από την τριετή ολιτική των μηδενικών κρουσμάτων. Θεωρητικά η εγκατάλειψη της πολιτικής αυτής από το Πεκίνο εδώ και έναν μήνα θα επέτρεπε την επαναφορά της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ομαλότητα, αλλά ένα νέο κύμα κρουσμάτων καθιστά επίφοβη κάθε πρόβλεψη για την Κίνα.

Η μερική αναστολή λειτουργίας του εργοστασίου στη Σαγκάη τον Δεκέμβριο, μαζί με την ετήσια πτώση των συνολικών παραδόσεων στην Κίνα κατά 21%, επισκιάζουν τις προοπτικές της Tesla στη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου.

Πληροφορίες του Reuters αποκάλυψαν, μάλιστα, πως ο Τομ Ζου, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Tesla στην Κίνα, πρόκειται να αναλάβει την εποπτεία των εργοστασίων συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, όπως και των πωλήσεων στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Αυτή η απόφαση εκλήφθη ως μια παραδοχή του Μασκ πως οι προκλήσεις είναι πολύ μεγάλες για να καταφέρει να αντεπεξέλθει μόνος του.

Η εξαγορά του Twitter αποπροσανατόλισε τον Μασκ

Το τελευταίο διάστημα για τον Μασκ ήταν ιδιαίτερα περιπετειώδες, ιδιαίτερα από τα τέλη Οκτωβρίου, όταν επιβεβαιώθηκε πως θα προχωρήσει τελικά με την εξαγορά του Twitter έναντι 44 δισ. δολαρίων. Στην προσπάθειά του να «εκδημοκρατίσει» το Twitter κατάργησε απαραίτητους ελέγχους στο περιεχόμενο του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, οδήγησε σε μαζική αποχώρηση τους διαφημιζόμενους και έτσι έχασε μια πολύτιμη πηγή εσόδων, ενώ απέλυσε πάνω από το ήμισυ του προσωπικού. Για να χρηματοδοτήσει, μάλιστα, την εξαγορά πούλησε μετοχές της Tesla, συνολικής αξίας 19 δισ. δολαρίων, μια κίνηση που φαίνεται πως κλόνισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών της εταιρείας.

Ένας από τους αναλυτές που διάκεινται θετικά απέναντι στην Tesla είναι ο Άνταμ Τζόνας της Morgan Stanley. Σύμφωνα με τους New York Times, όμως, ακόμα και εκείνος διαβλέπει πτώση κερδών μέσα στο 2023. Ο Μασκ θεωρεί πως η σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) και ειδικότερα η μεγάλη αύξηση των επιτοκίων σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση. Πράγματι, τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων γίνονται ακριβότερα, αλλά η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν δίνει γενναία κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του Inflation Reduction Act.

Την ίδια στιγμή, όμως, εντείνεται ο ανταγωνισμός, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, σε μια περίοδο που οι ρυθμοί των οικονομιών τους επιβραδύνονται από την ενεργειακή κρίση και τον υψηλό πληθωρισμό. Όσοι σκεφτούν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί. Οι επιλογές τους, εν τω μεταξύ, διευρύνονται όσο οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τον στόλο τους των EVs.

Υπό μια άλλη έννοια, όμως, η Tesla έχει παγιδευτεί στην επιτυχία της. Όπως επισημαίνει ο Τζακ Έβινγκ των New York Times, η αύξηση των περσινών πωλήσεων είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά η ανάπτυξη της Tesla ήταν τόσο αλματώδης τα τελευταία χρόνια που θεωρούνταν συγκρίσιμη με τους ψηφιακούς κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!