Γ.Δ.
1395.61 -0,14%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+1,09%
8.33
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.5355
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,06%
9.545
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,73%
0.612
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
-0,57%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-1,09%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,25%
17.8
ΔΑΑ
+1,15%
8.072
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
+0,17%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,10%
6.725
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+2,33%
1.842
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,08%
6.89
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1,27%
2.014
ΕΧΑΕ
-1,28%
4.255
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,57%
0.875
ΙΝΤΕΚ
-1,06%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
0.98
ΙΝΤΚΑ
-0,19%
2.615
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,00%
1.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,78%
19.17
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+1,01%
2.49
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,64%
31.6
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,96%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+0,73%
15.12
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.558
ΠΕΡΦ
-0,95%
5.23
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.975
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,02%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΡΑΣ: Πρόστιμο 300.000 ευρώ στη Hellenic Train για σοβαρές παραβάσεις

Σοβαρές παραβάσεις διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Επιβατών (ΕΚ 1371/2007) κατέδειξε η αυτεπάγγελτη έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Η πολύμηνη έρευνα αφορά την ακινητοποίηση των πέντε αμαξοστοιχιών της Εταιρείας Hellenic Train A.E στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας και τη μεγάλη ταλαιπωρία που υπέστησαν 820 επιβάτες, εκτεθειμένοι σε ακραίες καιρικές συνθήκες, στις 24 Ιανουαρίου 2022.

Μετά τη λεπτομερή διερεύνηση των συμβάντων, την εξέταση των αναφορών/παραπόνων που κατέθεσαν οι θιγόμενοι επιβάτες στην Αρχή και την ολοκλήρωση της κλήσης σε ακρόαση της Εταιρείας, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων διαπίστωσε ιδιαίτερης σοβαρότητας παραβάσεις των διατάξεων που προστατεύουν τα δικαιώματα των επιβατών, για τις οποίες επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 χιλιάδων ευρώ.

Με την απόφασή της, πέραν του προστίμου, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων υποχρεώνει την εταιρεία σε μία σειρά δεσμεύσεων έναντι των επιβατών, οι οποίες δεν τηρήθηκαν στο συγκεκριμένο συμβάν, παρά τους ισχυρισμούς της ελεγχόμενης αυτεπαγγέλτως Εταιρείας.

Όπως επισημαίνει η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, «Η Hellenic Train A. E δεν προέβη σε άμεσες ενέργειες ώστε να οργανώσει εναλλακτικές υπηρεσίας μεταφοράς για τους επιβάτες, οι οποίοι, όχι μόνο δεν έφτασαν σε εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό τους εγκαίρως, αλλά έμειναν εκτεθειμένοι για ώρες σε πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες. Οι επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν σωματικά και ψυχικά μένοντας εγκλωβισμένοι εντός των συρμών και εντός ή εκτός σταθμών, δίχως να έχουν έγκαιρη, πλήρη και σαφή ενημέρωση για την εκτέλεση των δρομολογίων τους».

Στην πολύμηνη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε τρείς φάσεις εξαιτίας της πολυπλοκότητας της διαδικασίας και των νέων στοιχείων που προέκυψαν λόγω της καθολικής εφαρμογής των διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007, προκύπτει ότι οι επιβάτες που μέχρι σήμερα δεν έχουν αποζημιωθεί, στερούνται οποιασδήποτε ενημέρωσης περί των δικαιωμάτων τους για αποζημίωση.

Η απόφαση της Αρχής

Ειδικότερα και μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης έρευνας η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε τα ακόλουθα:

Α. Διαπιστώνει τις παραβάσεις των άρθρων 8 §2, 18 §§1, 2γ, 3 και 28 §1 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών» από τη σιδηροδρομική εταιρεία με την επωνυμία Hellenic Train A.E., κατά την ακινητοποίηση των αμαξοστοιχιών: 885/Καλαμπάκα-Αθήνα, IC54/Αθήνα-Θεσσαλονίκη, IC55/Θεσσαλονίκη-Αθήνα) IC56/Αθήνα-Θεσσαλονίκη και IC57/Θεσσαλονίκη-Αθήνα, η οποία έλαβε χώρα στις 24.1.2022.

Β. Επιβάλλει στη σιδηροδρομική εταιρεία «Hellenic Train A.E.» για τις προαναφερθείσες παραβάσεις το πρόστιμο των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000,00€).

Γ. Υποχρεώνει τη σιδηροδρομική εταιρεία «Hellenic Train A.E.» να παραλείπει την παράβαση του συνόλου των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών» στο μέλλον.

Δ. Καλεί τη σιδηροδρομική εταιρεία«Hellenic Train A.E.» εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης:

Δ1. Να παρέχει στους επιβάτες κατάλληλες πληροφορίες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους σε πραγματικό χρόνο ώστε, κατά τη σύναψη της σύμβασης μεταφοράς, οι επιβάτες να έχουν λάβει πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους βάσει αυτής της σύμβασης. Οι πληροφορίες είναι δυνατόν να παρέχονται σε εναλλακτική μορφή, πρέπει όμως να έχουν πρόσβαση σε αυτές τα άτομα με αναπηρία και να είναι απευθείας προσβάσιμες στους επιβάτες, ώστε, εάν μπορούν να κάνουν κρατήσεις ή να πληρώνουν εισιτήρια στον σταθμό, να ενημερώνονται στον σταθμό και να μην παραπέμπονται μόνο στο διαδίκτυο για την πληροφόρησή τους.

Δ2. Να προβεί στις απαιτούμενες και αναγκαίες τροποποιήσεις (α) των Γενικών Όρων Μεταφοράς των Επιβατών (ΓΟΜΕ) της, (β) της διαδικασίας GEN/PRO/0081 «Έλεγχος και Διαχείριση Κυκλοφορίας» και (γ) της διαδικασίας GEN/PRO/0087 «Ταξιδιωτική Πληροφόρηση» ώστε, το περιεχόμενό τους, αφενός μεν, να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του συνόλου των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 και των Παραρτημάτων του, και αφετέρου, να τεκμηριώνεται ο τρόπος εφαρμογής και υλοποίησης αυτών των διαδικασιών, ώστε να καθίσταται εφικτός ο σχετικός από την Αρχή έλεγχος.

Δ3. Να προβεί σε ενημέρωση των επιβατών των προαναφερθεισών αμαξοστοιχιών, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη αποζημιωθεί, με σχετική πληροφόρηση την οποία θα παράσχει όχι μόνο στον επίσημο ιστότοπό της αλλά και με σχετικά δελτία τύπου, ώστε να λάβουν γνώση των σχετικών δικαιωμάτων τους.

Ε. Απειλεί τη σιδηροδρομική εταιρεία με την επιβολή προστίμου ή άλλων μέτρων, αν με απόφαση της ΡΑΣ βεβαιώνεται η συνέχιση ή η παράλειψη των διαπιστωθέντων με την παρούσα παραβάσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!