THEPOWERGAME
Τριάντα τέσσερα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τότε που ο Ιώαννης Ιωσηφίδης μέσω της Kafea Terra ανέλαβε την αποκλειστική διανομή του ιταλικού καφέ εσπρέσο illy για την ελληνική αγορά. Εάν κανείς επιδιώξει έναν αστραπιαίο απολογισμό, το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό. Για τον illy η ελληνική αγορά είναι η μεγαλύτερη εκτός Ιταλίας, ενώ η Kafea Terra έχει δημιουργήσει το δικό της σήμα, το Dimello, που έχει καταφέρει μέσα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον να αποσπάσει ένα μερίδιο 20% στον χώρο της καφεστίασης.
Η συνεχής ανοδική πορεία καταγράφεται και στα οικονομικά μεγέθη, καθώς φέτος ο κύκλος εργασιών αναμένεται να διαμορφωθεί στα επίπεδα των 96-97 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 15% σε σχέση με το 2021. Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής παρουσίασης, η αύξηση αυτή οφείλεται κατά το ήμισυ σε οργανική ανάπτυξη και κατά το υπόλοιπο ήμισυ στις πληθωριστικές πιέσεις.
Ο βασιλιάς του HoReCa
Η συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων της Kafea Terra πραγματοποιείται μέσα από το κανάλι του HoReca, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία καταλαμβάνει μερίδιο της τάξης του 83% στις συνολικές της πωλήσεις. Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας σκληρής δουλειάς, που ξεκινάει σχεδόν από την ίδρυσή της. Είναι χαρακτηριστικό ότι χάρη στην Kafea Terra πριν από περίπου 31 χρόνια μάθαμε τον καφέ freddo, που σιγά σιγά αντικατέστησε τον φραπέ, που κυριαρχούσε τότε στην αγορά.
Η κυριαρχία στην αγορά της καφεστίασης αποδεικνύεται και από τις περίπου 1.000 νέες επαγγελματικές μηχανές καφέ και τους 1.500 μύλους καφέ, που τροφοδοτεί κάθε χρόνο μέσω του συστήματος χρησιδανείου καφετέριες και άλλους επαγγελματικούς χώρους. Πρόκειται για μία δραστηριότητα της τάξης των 4,5 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, η οποία υποστηρίζεται και από συνεργεία service που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το κανάλι του λιανεμπορίου, αυτό καταλαμβάνει μερίδιο της τάξης του 14% στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας. Όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κουγιουμτζής, πρόκειται για μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικές, με το 66% των προϊόντων εσπρέσο που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ σήμερα να είναι μέσω προωθητικών ενεργειών. Στο κομμάτι της κάψουλας, το σήμα Dimello διαθέτει σήμερα μερίδιο της τάξεως του 3,1%, όμως στόχος είναι να το διπλασιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ήταν η πρώτη ελληνική που μπήκε στην κατηγορία της κάψουλας εσπρέσο το 2017.
Το διεθνές ταξίδι του Dimello
Εδώ και μερικά χρόνια, με σημαία τον καφέ Dimello, η Kafea Terra «έχτισε» και εξαγωγική δραστηριότητα. Έχει συστήσει θυγατρικές σε Βρετανία και Βουλγαρία και εξάγει σήμερα σε 14 χώρες σε τρεις ηπείρους. Μπορεί οι εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν μόλις το 2,5% του κύκλου εργασιών, όμως θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι αυτές προέρχονται κυρίως από την αγορά του εσπρέσο, μία αγορά στην οποία κυριαρχούν οι πολυεθνικές. Τα τελευταία χρόνια οι εξαγωγές κινούνται με διψήφια ποσοστά και, όπως αναφέρθηκε χθες, ιδιαίτερα ελπιδοφόρες είναι οι αγορές του Ισραήλ και της Παλαιστίνης, στις οποίες εισήλθε πρόσφατα.