THEPOWERGAME
Το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ έσπασε την περασμένη χρονιά ο όμιλος των Νερών Κρήτης. Ένας όμιλος με ιδιαίτερες ιδιομορφίες καθώς είναι ο μόνος στη χώρα που εμφιαλώνει νερό σε τρεις περιοχές (Κρήτη, Λουτράκι και Αξιούπολη στην Μακεδονία) και που σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κλάδο το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του το πραγματοποιεί από την αγορά του HoReCa. Η εταιρεία η οποία ηγέτης στο private label στον παραπάνω κλάδο εμφιαλώνοντας νερό για εκατοντάδες επιχειρήσεις καφεστίασης πραγματοποίησε το 2021 κύκλο εργασιών ύψους 20,4 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,16% σε σχέση με το 2020.
Πάνω από 10% οι εξαγωγές
Η φετινή χρήση κινείται σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Όπως ανέφερε στο Power Game, ο εκπρόσωπος της διοικητικής της εταιρείας, Χάρης Βελετάκος σημαντική συνεισφορά φέτος θα έχουν και οι εξαγωγές παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει γενικότερα ο κλάδος (υψηλά μεταφορικά, ενέργεια, και κόστος συσκευασίας). Ήδη φέτος στο εννεάμηνο οι εξαγωγές είχαν ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ και αναμένεται στο σύνολο της φετινής χρονιάς να διαμορφωθούν σε 2,5 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις σε συσκευασία και ενέργεια
Ήδη από τον περασμένο Μάιο τα Νερά Κρήτης, σύμφωνα με τον κ. Βελετάκο, είναι η εταιρεία με το ελαφρύτερο μπουκάλι στην αγορά το οποίο πέρα από το οικονομικό αποτύπωμα (εκτιμάται ότι η μείωση του κόστους παραγωγής ανέρχεται σε 30%) έχει και περιβαλλοντολογικό. Το 2023 δεν αποκλείεται να εισέλθει και στην αγορά με το μη αποσπώμενο καπάκι που είναι η νέα τάση στην Ευρώπη. Προς την ίδια κατεύθυνση την τελευταία διετία τρέχουν σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της μείωσης ενέργειας.
Ήδη από το 2021 το εργοστάσιο των Νερών Μακεδονίας – το οποίο έχει ως βασικό του brand το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Πάικο – έχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα χάρη στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στην μονάδα της Αξιούπολης. Φέτος σειρά έχει πάρει σειρά το εργοστάσιο της Υδρίας στο Λουτράκι και το 2023 θα πραγματοποιηθεί αντίστοιχη επένδυση στο εργοστάσιο της Κρήτης.
Τα Νερά Μακεδονίας, που αποτελούν και τη νεότερη προσθήκη στην οικογένεια των Νερών Κρήτης, είναι και το εργοστάσιο – σήμα όπου υλοποιήθηκαν πρώτα οι αλλαγές στις οποίες θέλει να προχωρήσει στο σύνολο των εργοστασίων – σημάτων η οικογένεια Βελετάκου που ελέγχει τον όμιλο. Πέρα από τις επενδύσεις σε ενέργεια και συσκευασία από το περασμένο καλοκαίρι το νερό το οποίο έως τότε κυκλοφορούσε ως επιτραπέζιο, μετά την σχετική άδεια, «αναβαθμίστηκε» σε φυσικό μεταλλικό νερό και μετονομάστηκε σε «Πάικο Νερά Μακεδονίας» παίρνοντας το όνομα από το βουνό της Κεντρικής Μακεδονίας όπου βρίσκεται η πηγή που υδροδοτεί το εμφιαλωτήριο.
Το re-branding το οποίο συνοδεύτηκε και από αλλαγή συσκευασίας ακολούθησε και μια πιο έντονη εμπορική πολιτική. Πέρα από το κομμάτι του HoReCa είναι τοποθετημένο σε αρκετές αλυσίδες στην Βόρεια Ελλάδα ενώ μέσω του δικτύου της Μασούτης έχει σχεδόν πανελλαδική παρουσία ενώ και η αλυσίδα σούπερ μάρκερτ Κρητικός έχει ξεκινήσει να το τοποθετεί στα ράφια του σε περιοχές εκτός Μακεδονίας.
Βελετάκος: Είμαστε ανοιχτοί στις συνέργειες
Παρά το σημαντικό μέγεθος του ομίλου τα Νερά Κρήτης συνεχίζουν αυτόνομη παρουσία κόντρα στο ρεύμα της τελευταίας διετίας που θέλει εταιρείας εμφιάλωσης να πραγματοποιούν συνεργασίες είτε σε μετοχικό επίπεδο είτε σε επίπεδο διακίνησης με επιχειρήσεις από παρεμφερείς κλάδους. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Power Game o κ. Βελετάκος σημείωσε ότι ο όμιλος είναι ανοιχτός σε συνέργειες οι οποίες θα βοηθήσουν και τις δύο πλευρές να επιταχύνουν τον επιχειρηματικό τους βηματισμό.