THEPOWERGAME
Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την ημέρα που άνοιξε το πρώτο κατάστημα Dust + Cream στην Καλαμάτα. Σε μια εποχή που η οικονομική ύφεση είχε δείξει για τα καλά τα δόντια της στην Ελλάδα, φάνταζε τουλάχιστον τρελό κάποιος να επενδύσει σε μία νέα αλυσίδα, που στηριζόταν κυρίως στα προϊόντα μακιγιάζ. Κι όμως, η Dust + Cream μετέτρεψε στην κυριολεξία την κρίση σε ευκαιρία, καθώς τα προϊόντα που έριξε στην αγορά ήταν πιο οικονομικά σε σχέση με αυτά του ανταγωνισμού. Αυτό το πέτυχε χάρη στην ίδια παραγωγή και την ανάπτυξη του δικού της απευθείας καναλιού πωλήσεων.
Δέκα χρόνια μετά, η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 89 καταστήματα -τα περισσότερα έχουν αναπτυχθεί με τη μέθοδο franchise- σε Ελλάδα και Κύπρο. Σε μια αγορά που οι πολυεθνικές δαπανούν τεράστια ποσά και συνεργάζονται με σταρ διεθνούς βεληνεκούς, η Dust + Cream του Λέανδρου Καρακατσάνη έχει καταφέρει να είναι κορυφαία επιλογή στις νεανικές ηλικίες στη χώρα μας, καθώς, πέρα από τις προσιτές τιμές, στόχευσε και τοποθετήθηκε σε κομβικά και εμπορικά σημεία. Πριν από μερικούς μήνες άνοιξε το flagship κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως και Νίκης, ενώ αίσθηση είχε προκαλέσει κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης η έναρξη λειτουργίας του καταστήματος στο Μοναστηράκι, στον χώρο που φιλοξενούνταν για δεκαετίες κατάστημα των Everest.
Αύξηση κερδών 794%
H σχετικά ταχεία ανάπτυξη στηρίζεται σε γερές βάσεις, καθώς η Cream Team, η εταιρεία στην οποία ανήκει η Dust + Cream, βελτίωσε σχεδόν όλους τους οικονομικούς δείκτες στην τελευταία οικονομική χρήση. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών το 2021 διαμορφώθηκε σε 12 εκατ. ευρώ, βελτιωμένος κατά 10,3%, τα μεικτά κέρδη έφθασαν τα 7,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 12,9, ενώ το περιθώριο μεικτής κερδοφορίας αυξήθηκε σε 59,23% από 57,9% το 2020. Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 906 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 794%.
Την περασμένη χρήση η εταιρεία κατάφερε να μειώσει κατά 3,78% τις συνολικές της υποχρεώσεις (7,22 εκατ. ευρώ) και τον τραπεζικό της δανεισμό κατά 10,88%, ενώ η καθαρή θέση ανήλθε σε 5,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 45,13%. Παράλληλα, ο δείκτης ρευστότητας είναι ίσος με 2,37 και κρίνεται ικανοποιητικός, δεδομένου ότι είναι μεγαλύτερος της μονάδας.
Επέκταση στα Βαλκάνια
Στη φετινή χρήση αναμένεται περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών μεγεθών, καθώς και το δίκτυο έχει αναπτυχθεί και η άρση των περιοριστικών μέτρων έχει αυξήσει σημαντικά την κίνηση στα καταστήματα. Η εταιρεία του Λέανδρου Καρακατσάνη ετοιμάζεται για τα επόμενα βήματα, που είναι η επέκταση στις αγορές των Βαλκανίων, και συγκεκριμένα σε Βουλγαρία και Ρουμανία, το 2024. Θα προηγηθεί το 2023 η περαιτέρω επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης. Στη μονάδα των 12.000 τ.μ., που ήδη παράγονται 2.000 κωδικοί, στις αρχές του νέου έτους θα ξεκινήσουν εργασίες επέκτασης και εκσυγχρονισμού, με στόχο την ανάπτυξη νέων κωδικών, την αύξηση και την αυτοματοποίηση μεγάλου μέρους της παραγωγικής διαδικασίας.