THEPOWERGAME
Το φράγμα των 10 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις έσπασε, για πρώτη φορά το 2021, η αλυσίδα ένδυσης LC Waikiki στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η εταιρεία, η οποία έχει γίνει γνωστή και ως τουρκική Zara, πέρασε στην κερδοφορία ύστερα από τέσσερα χρόνια. Επιδόσεις ιδιαίτερα αξιοσημείωτες, αν αναλογιστεί κανείς ότι επιτεύχθηκαν με έξι μόλις καταστήματα, κυρίως σε επαρχιακές πόλεις.
Αύξηση πωλήσεων 76%
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2021, η LC Waikiki παρουσίασε πέρυσι κύκλο εργασιών ύψους 12,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 76,28 σε σχέση με το 2020, όταν οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί σε 7,1 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα μεικτά κέρδη άγγιξαν τα 5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 113% συγκρινόμενα με το 2020, που είχαν φτάσει στα 2,34 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα, η εταιρεία εμφάνισε πέρυσι κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 887 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Πέρυσι η εταιρεία, που το 2021 απασχολούσε 130 άτομα στις δραστηριότητες στην Ελλάδα, μηδένισε τον δανεισμό της, καθώς εξόφλησε δάνειο ύψους 1,3 εκατ. ευρώ που είχε λάβει από την τουρκική τράπεζα Garanti Bank. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος της περσινής χρονιάς το γενικό σύνολο του ενεργητικού διαμορφώθηκε σε 6,8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 14,87%, με την καθαρή της θέση να ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ, βελτιωμένη κατά 32,84% σε σχέση με το 2020.
Το 2022 οι επιδόσεις αναμένεται να είναι σημαντικά καλύτερες, καθώς στα έξι καταστήματα που λειτουργούσαν έως πέρυσι προστέθηκαν άλλα τέσσερα. Πρόκειται για τα δύο πρώτα που απέκτησε παρουσία η LC Waikiki στην Αθήνα (εμπορικό κέντρο River West και στο Piraeus Retail Park στην Πειραιώς) και από ένα σε Κέρκυρα και Αλεξανδρούπολη. Η αλυσίδα, που ξεκίνησε το 2018 από την Ξάνθη, έχει επίσης παρουσία σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κόρινθο και Πάτρα.
Όπως είχαν αναφέρει στελέχη της εταιρείας στο powergame.gr το περασμένο καλοκαίρι, κατά τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος στην Αθήνα, μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να υπάρχουν έως τις αρχές του 2024 άλλα δέκα καταστήματα, ενώ σε βάθος χρόνου εκτιμάται ότι η ελληνική αγορά μπορεί να καλυφθεί με 40-50 καταστήματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αλυσίδα στην προσπάθεια ταχύτερης επέκτασής της στην Ελλάδα είναι η έλλειψη μεγάλων χώρων σε εμπορικά σημεία και κυρίως σε εμπορικά κέντρα.
Στις προθέσεις της είναι η έλευση κι άλλων σημάτων που έχουν αναπτυχθεί από τον όμιλο, στη λογική που έχουν και οι ανταγωνιστές της, Inditex (Zara) και H&M. Τα καταστήματα αυτά θα τοποθετηθούν είτε αυτόνομα είτε ως shop in shop σε μεγάλα LC Waikiki. Τα σήματα που έχουν προτεραιότητα είναι το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στην Ξάνθη), που ειδικεύεται σε lingerie, το LCW Home με είδη σπιτιού και το LCW Baby. Παράλληλα, στόχος είναι και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, ώστε να καλυφθούν οι περιοχές όπου η αλυσίδα δεν έχει παρουσία έως σήμερα στη χώρα μας.
Η LC Waikiki, η οποία δημιουργήθηκε το 1988 στο Παρίσι, πέρασε σε τουρκικά χέρια το 1997 και ξεκίνησε την εμπορική της παρουσία από τη γειτονική χώρα το 2000. Το 2009 λειτούργησε το πρώτο κατάστημά της στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Ρουμανία, ενώ πέρυσι έσπασε το φράγμα των 1.000 σημείων σε τέσσερις ηπείρους. Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε πάνω από 50 χώρες, με 47.000 υπαλλήλους να εργάζονται στα τελικά σημεία και 3.000 στα κεντρικά της γραφεία στην Κωνσταντινούπολη.