THEPOWERGAME
Ευάγγελος Μυτιληναίος και Χρήστος Ιωάννου επισημοποιούν τη συμμαχία τους για την από κοινού διεκδίκηση της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού φουντώνοντας τα σενάρια για τις επόμενες συνεργασίες.
Η ΑΒΑΞ προστίθεται στην κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την γαλλική Vinci που θα καταθέσει δεσμευτική οικονομική προσφορά στις 1 Απριλίου για την Εγνατία Οδό. Αντίπαλός της θα είναι η κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Ο τρίτος πιθανός διεκδικητής, η κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με την καναδική Roadis, έχει άλλα προβλήματα όπως η κόντρα με το εφοπλιστικό δίδυμο Γ. Καϋμενάκη και Δημήτρη Μπάκο.
Στην αγορά κατασκευών θεωρούν σχεδόν σίγουρο πως ο όμιλος Μυτιληναίου θα επιχειρήσει να συμμετάσχει, με κάποιον τρόπο, και στο έργο της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Στο διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 μειοδότησε μια κοινοπραξία στην οποία είναι επικεφαλής η ΑΒΑΞ. Θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως η κοινοπραξία θα διευρυνθεί ενώ είναι γνωστό πως ο Ευαγγ. Μυτιληναίος είχε εκφράσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στο μεγάλο έργο, προϋπολογισμού κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ.
Όπως υποστηρίζουν στελέχη κατασκευαστικών ομίλων «η Μυτιληναίος έχει κεφάλαια και η ΑΒΑΞ διαθέτει τεχνογνωσία και εμπειρία». Ο βασικός μέτοχος και πρόεδρος της ΑΒΑΞ Χρήστος Ιωάννου προχωρά αυτή την περίοδο σε αρκετές αλλαγές στο χαρτοφυλάκιο του οικογενειακού ομίλου. Πρόσφατα προχώρησε σε ενοποίησε των ξενοδοχειακών δραστηριοτήτων υπό την Donkey Hotels που ελέγχει πέντε μονάδες σε Αττική και Σαντορίνη, συνολικής δυναμικότητας 836 δωματίων.
Όπως δείχνει η συμφωνία με την Μυτιληναίος, θέλει να αναδιατάξει και τον εξαιρετικά προβληματικό κατασκευαστικό βραχίονα, την ΑΒΑΞ, η οποία πλήρωσε πολύ ακριβά τόσο την κρίση στην ελληνική αγορά κατασκευών, όσο και την παρουσία της στις αγορές της Μέσης Ανατολής. Από αρκετές γειτονικές αγορές η ΑΒΑΞ αποσύρθηκε με σημαντικές ζημιές.
Ταυτόχρονα, όμως, πέτυχε να αναλάβει αξιόλογα έργα, όπως ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου – IGB και, πρόσφατα, τη μεγάλη σύμβαση του μετρό Αθήνας που αναμένεται να υπογραφεί εντός μηνών.
Υπενθυμίζεται πως οι οικογένειες Ιωάννου και Παρασκευαϊδη είχαν επί δεκαετίες κυρίαρχη παρουσία στη διεθνή αγορά κατασκευών μέσω της κυπριακής J&P (Overseas) που τέθηκε σε εκκαθάριση προ διετίας.