Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος: Τα χαμόγελα και οι ανησυχίες για το 2023

Μπορεί η φετινή χρονιά να ξεκίνησε με το αριστερό για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, όμως από τον Μάιο και μετά η κίνηση ανεβαίνει συνεχώς και πλησιάζει «απειλητικά» τα επίπεδα της χρονιάς-ρεκόρ, του 2019. Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, ήταν στο -85% σε σχέση με το 2019 και πλέον η διαφορά στο ενδεκάμηνο έχει μειωθεί στο -11,65%, αρκετά πάνω από τις προσδοκίες που είχε η διοικητική ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Πάνω από 21 εκατ. επιβάτες

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η επιβατική κίνηση έσπασε το φράγμα των 20 εκατ. επιβατών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έως και τις 29 Νοεμβρίου, οι ταξιδιώτες που χρησιμοποίησαν τις υποδομές του αεροδρομίου ανήλθαν σε 21,1 εκατομμύρια. Η εικόνα είναι ακόμη πιο βελτιωμένη σε ό,τι αφορά τις πτήσεις, καθώς αυτές ήταν κατά 6% περίπου λιγότερες σε σχέση με το 2019. Η διαφορά μεταξύ επιβατικής κίνησης και πτήσεων οφείλεται στη «στήριξη» των αεροπορικών εταιρειών μέσω αυξημένων δρομολογίων από και προς την Αθήνα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τη φετινή χρονιά επηρεάστηκε από τη μειωμένη έως μηδαμινή κίνηση από και προς Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα.

Το ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιστρέφει στην κανονικότητα επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα του Νοεμβρίου. Τον περασμένο μήνα η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν μειωμένη κατά μόλις 4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, «πριμοδοτούμενη» κυρίως από κίνηση στο εσωτερικό, όπου υπήρξε θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο. Η κίνηση από το εξωτερικό κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και είναι σε ένα βαθμό επηρεασμένη και από την αποχώρηση της Ryanair.

Το απρόβλεπτο 2023

Καθώς η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν τα προγράμματα πτήσεων για την ανοιξη και το καλοκαίρι του 2023, η Αθήνα φαίνεται ότι είναι μέσα στους προορισμούς που θα έχουν θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πτήσεων. Εκείνο που παραμένει άγνωστο είναι εάν αυτά τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν και περισσότερους ταξιδιώτες και κυρίως Ευρωπαίους, που καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό χειμώνα.

Χθες στο μεσημέρι, στο περιθώριο της κοινής εκδήλωσης της αεροπορικής εταιρείας TUS με τον ΔΑΑ, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ανέφερε: «Προβληματιζόμαστε όλοι για τη ζήτηση που αφορά το αεροπορικό ταξίδι. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις θα επηρεάσουν τη ζήτηση. Από τον Οκτώβριο αναμενόταν ύφεση σε επίπεδο ζήτησης, άλλα μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, είναι σε καλό επίπεδο και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!