Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος: Τα χαμόγελα και οι ανησυχίες για το 2023

Μπορεί η φετινή χρονιά να ξεκίνησε με το αριστερό για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, όμως από τον Μάιο και μετά η κίνηση ανεβαίνει συνεχώς και πλησιάζει «απειλητικά» τα επίπεδα της χρονιάς-ρεκόρ, του 2019. Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, ήταν στο -85% σε σχέση με το 2019 και πλέον η διαφορά στο ενδεκάμηνο έχει μειωθεί στο -11,65%, αρκετά πάνω από τις προσδοκίες που είχε η διοικητική ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Πάνω από 21 εκατ. επιβάτες

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η επιβατική κίνηση έσπασε το φράγμα των 20 εκατ. επιβατών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έως και τις 29 Νοεμβρίου, οι ταξιδιώτες που χρησιμοποίησαν τις υποδομές του αεροδρομίου ανήλθαν σε 21,1 εκατομμύρια. Η εικόνα είναι ακόμη πιο βελτιωμένη σε ό,τι αφορά τις πτήσεις, καθώς αυτές ήταν κατά 6% περίπου λιγότερες σε σχέση με το 2019. Η διαφορά μεταξύ επιβατικής κίνησης και πτήσεων οφείλεται στη «στήριξη» των αεροπορικών εταιρειών μέσω αυξημένων δρομολογίων από και προς την Αθήνα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τη φετινή χρονιά επηρεάστηκε από τη μειωμένη έως μηδαμινή κίνηση από και προς Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα.

Το ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιστρέφει στην κανονικότητα επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα του Νοεμβρίου. Τον περασμένο μήνα η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν μειωμένη κατά μόλις 4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, «πριμοδοτούμενη» κυρίως από κίνηση στο εσωτερικό, όπου υπήρξε θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο. Η κίνηση από το εξωτερικό κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και είναι σε ένα βαθμό επηρεασμένη και από την αποχώρηση της Ryanair.

Το απρόβλεπτο 2023

Καθώς η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν τα προγράμματα πτήσεων για την ανοιξη και το καλοκαίρι του 2023, η Αθήνα φαίνεται ότι είναι μέσα στους προορισμούς που θα έχουν θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πτήσεων. Εκείνο που παραμένει άγνωστο είναι εάν αυτά τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν και περισσότερους ταξιδιώτες και κυρίως Ευρωπαίους, που καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό χειμώνα.

Χθες στο μεσημέρι, στο περιθώριο της κοινής εκδήλωσης της αεροπορικής εταιρείας TUS με τον ΔΑΑ, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ανέφερε: «Προβληματιζόμαστε όλοι για τη ζήτηση που αφορά το αεροπορικό ταξίδι. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις θα επηρεάσουν τη ζήτηση. Από τον Οκτώβριο αναμενόταν ύφεση σε επίπεδο ζήτησης, άλλα μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, είναι σε καλό επίπεδο και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!