Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος: Τα χαμόγελα και οι ανησυχίες για το 2023

Μπορεί η φετινή χρονιά να ξεκίνησε με το αριστερό για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, όμως από τον Μάιο και μετά η κίνηση ανεβαίνει συνεχώς και πλησιάζει «απειλητικά» τα επίπεδα της χρονιάς-ρεκόρ, του 2019. Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, ήταν στο -85% σε σχέση με το 2019 και πλέον η διαφορά στο ενδεκάμηνο έχει μειωθεί στο -11,65%, αρκετά πάνω από τις προσδοκίες που είχε η διοικητική ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Πάνω από 21 εκατ. επιβάτες

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η επιβατική κίνηση έσπασε το φράγμα των 20 εκατ. επιβατών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έως και τις 29 Νοεμβρίου, οι ταξιδιώτες που χρησιμοποίησαν τις υποδομές του αεροδρομίου ανήλθαν σε 21,1 εκατομμύρια. Η εικόνα είναι ακόμη πιο βελτιωμένη σε ό,τι αφορά τις πτήσεις, καθώς αυτές ήταν κατά 6% περίπου λιγότερες σε σχέση με το 2019. Η διαφορά μεταξύ επιβατικής κίνησης και πτήσεων οφείλεται στη «στήριξη» των αεροπορικών εταιρειών μέσω αυξημένων δρομολογίων από και προς την Αθήνα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τη φετινή χρονιά επηρεάστηκε από τη μειωμένη έως μηδαμινή κίνηση από και προς Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα.

Το ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιστρέφει στην κανονικότητα επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα του Νοεμβρίου. Τον περασμένο μήνα η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν μειωμένη κατά μόλις 4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, «πριμοδοτούμενη» κυρίως από κίνηση στο εσωτερικό, όπου υπήρξε θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο. Η κίνηση από το εξωτερικό κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και είναι σε ένα βαθμό επηρεασμένη και από την αποχώρηση της Ryanair.

Το απρόβλεπτο 2023

Καθώς η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν τα προγράμματα πτήσεων για την ανοιξη και το καλοκαίρι του 2023, η Αθήνα φαίνεται ότι είναι μέσα στους προορισμούς που θα έχουν θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πτήσεων. Εκείνο που παραμένει άγνωστο είναι εάν αυτά τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν και περισσότερους ταξιδιώτες και κυρίως Ευρωπαίους, που καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό χειμώνα.

Χθες στο μεσημέρι, στο περιθώριο της κοινής εκδήλωσης της αεροπορικής εταιρείας TUS με τον ΔΑΑ, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ανέφερε: «Προβληματιζόμαστε όλοι για τη ζήτηση που αφορά το αεροπορικό ταξίδι. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις θα επηρεάσουν τη ζήτηση. Από τον Οκτώβριο αναμενόταν ύφεση σε επίπεδο ζήτησης, άλλα μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, είναι σε καλό επίπεδο και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!