THEPOWERGAME
Λίγοι γνωρίζουν ότι η Everest είναι η παλαιότερη από τις μεγάλες ελληνικές αλυσίδες εστίασης. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1965 στην Τσακάλωφ στο Κολωνάκι, ενώ Γρηγόρης και Goody’s είναι «παιδιά» της δεκαετίας του ’70. Το 24ώρης λειτουργίας κατάστημα της Τσακάλωφ τη δεκαετία του ’90, που η νυχτερινή ζωή περιστρεφόταν γύρω από το Κολωνάκι, είχε καταγράψει αριθμούς που σήμερα, που η πίτα της εστίασης μοιράζεται σε χιλιάδες μαγαζιά, είναι πραγματικά άπιαστοι. Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι το 1993 ο παρασκευαστής έκανε το ακατάρριπτο ρεκόρ των 1.060 σάντουιτς μέσα σε εννέα ώρες.
Ο Ανδρέας Τσουκάλης, σημερινός διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εστίασης της Vivartia, o οποίος προέρχεται από τα σπλάχνα της Everest, θυμάται εκείνες τις εποχές, που το ημερομίσθιο ήταν στις 3.000 δραχμές και ο παρασκευαστής έβγαζε άλλες 6.000 την ημέρα από τα tips. «Το κατάστημα ήταν το πρώτο χωρίς πόρτες και δεν μας χρειάζονταν, καθώς από το 1982 ήταν 24ώρης λειτουργίας. Ο βασικός λόγος που καταργήσαμε την πόρτα ήταν η πολύ μεγάλη κίνηση που είχε το μαγαζί, με αποτέλεσμα να εγκλωβίζονται οι πελάτες στην προσπάθειά τους να μπουν ή να βγουν», θυμάται ο κ. Τσούκαλης. Ήταν η εποχή που το κατάστημα εξυπηρετούσε μέσα σε μία ημέρα πάνω από 10.000 κόσμο, όσο ο πληθυσμός μιας πόλης, και σε μία σεζόν διέθετε 100 τόνους παγωτό.
Για τους μεγαλύτερους μπορεί το κατάστημα της Τσακάλωφ στο Κολωνάκι να παραμένει θρυλικό, όμως έπαψε να είναι το μοναδικό ήδη από τις αρχές του ’90, όταν άνοιξε το δεύτερο στο Πασαλιμάνι, για να φτάσει τα 100 σημεία δέκα χρόνια αργότερα και τα 200 σήμερα. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια οι αλλαγές ήταν μετρημένες και προσεκτικές. Τα θερμιδοφόρα σάντουιτς με τα κοκκινιστά κεφτεδάκια και «τόνος μαγιονέζα» αντικαταστάθηκαν με πιο υγιεινές επιλογές, όπως σαλάτες, όμως το λογότυπο και η επικέντρωση στο τοστ και στον καφέ παρέμειναν σταθερές αξίες έως και πρόσφατα. Εδώ και λίγο καιρό, τόσο σε επίπεδο γεύσης, καθώς μεγάλο μέρος του νέου μενού έχει αναλάβει ο σεφ Βασίλης Καλλίδης, όσο και σε επίπεδο «μαρκίζας» αλλά και χώρων, τα Everest, ως η μεγαλύτερη αλυσίδα στην αγορά του σνακ, επιχειρούν να επανατοποθετηθούν.
Σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, ο κ. Τσούκαλης χαρακτήρισε την αλλαγή ολική, με στόχο να προσεγγίσουν τα Everest τις μικρότερες ηλικίες αλλά και να καλύψουν τις ανάγκες των σύγχρονων ανθρώπων που κινούνται στην πόλη. Ήδη το 60% των περίπου 200 καταστημάτων Everest έχουν ανακαινιστεί και έχουν εντάξει τις νέες προτάσεις στο μενού τους, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ακολουθήσει και η πλειονότητα των υπολοίπων, καθώς δίνονται ειδικά κίνητρα και εκπτώσεις στους επιχειρηματίες που τρέχουν τα καταστήματα.
Στροφή στο franchise
Πέρα από τις αλλαγές, στόχος της διοίκησης είναι να υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας, κυρίως μέσω του συστήματος franchise. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά 10-12 ιδιόκτητων καταστημάτων σε νέους ιδιοκτήτες και η διοίκηση της Everest βρίσκεται σε συζητήσεις με υποψήφιους επενδυτές για τη δημιουργία νέων σημείων σε μεγάλες πόλεις όπου δεν έχει παρουσία, καθώς και σε νέες «πιάτσες» και πολυσύχναστα σημεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το κόστος για τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος διαμορφώνεται σε 60-70 χιλ. ευρώ ενώ οι ανακαινίσεις κυμαίνονται μεταξύ 10-15 χιλ. ευρώ.
Ο κ. Θανάσης Παπανικολάου, CEO του Ομίλου Vivartia και πρόεδρος του Ομίλου Goody’s – Everest, στην τοποθέτησή του ανέφερε «ότι θέλουμε να φρεσκάρουμε το σήμα με νέο αίμα επιχειρηματιών, ηλικίας 30-40 χρόνων, που έχουν όρεξη να δουλέψουν, να αγκαλιάσουν τη φιλοσοφία μας και εμείς από την πλευρά μας να τους στηρίξουμε στο ξεκίνημά τους. Εμείς απευθυνόμαστε στην αγορά και όσοι ενδιαφέρονται, τους καλούμε να ρωτήσουν συνεργάτες μας που έχουν καταστήματα Everest εδώ και δεκαετίες εάν είναι ευχαριστημένοι. Για εμάς το μεγάλο στοίχημα είναι το μεγάλωμα μιας αλυσίδας με υγεία και καλούμε όσους σκέφτονται να ασχοληθούν με την εστίαση να εξετάσουν την πρότασή μας, αντί μιας ευκαιριακής επένδυσης, που μπορεί να οδηγήσει σε μία αποτυχία έπειτα από λίγα χρόνια».