THEPOWERGAME
Τις πωλήσεις του 2019, τότε που λειτουργούσαν ακόμη τα 16 καταστήματα της Pizza Hut στην Ελλάδα, προσέγγισε το 2021 η Food Plus AE, η εταιρεία που έχει τα δικαιώματα ανάπτυξης του σήματος KFC στη χώρα μας. Σε αντίθεση με την αλυσίδα πίτσας, που τροφοδοτούσε με ζημίες την εταιρεία, τα κοτόπουλα του συνταγματάρχη Sanders όχι μόνο απογείωσαν τις πωλήσεις με πολύ λιγότερα καταστήματα, αλλά οδήγησαν τη Food Plus σε κερδοφορία έπειτα από πάρα πολλά χρόνια.
Αύξηση πωλήσεων 30%
Συγκεκριμένα, το 2021 οι πωλήσεις της Food Plus, που προήλθαν αποκλειστικά από τα καταστήματα KFC, διαμορφώθηκαν σε 17 εκατ. ευρώ έναντι 13,1 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 30%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στους πρώτους επτά μήνες της χρήσης του 2020 στον κύκλο εργασιών της Food Plus συνεισέφεραν και οι πωλήσεις των 16 καταστημάτων της Pizza Hut. To 2019, που ήταν η τελευταία πλήρης χρήση και με τα δύο σήματα, οι πωλήσεις της εταιρείας είχαν διαμορφωθεί σε 18,7 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα πέρυσι, τα μεικτά κέρδη εκμετάλλευσης διαμορφώθηκαν σε 9,2 εκατ. ευρώ έναντι 5,57 εκατ. ευρώ το 2020. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την πορεία της εταιρείας είναι ότι το 2021 εμφάνισε κέρδη που άγγιξαν το 1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών που έφταναν τα 2 εκατ. ευρώ το 2020. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο τέλος του 2021 τα ταμειακά διαθέσιμα της Food Plus ανέρχονταν στο 13,35% του συνολικού ενεργητικού της εταιρείας, ενώ τα αποθέματα στο 7,58%.
Αλλαγή σελίδας
Η έξοδος από τη δραστηριότητα της πίτσας, μέσω του κλεισίματος των 16 καταστημάτων της Pizza Hut τον Ιούλιο του 2020, σήμανε και την αλλαγή σελίδας για τη Food Plus, που έριξε πλέον όλο της το βάρος στην KFC. Πριν ξεκινήσει την ανάπτυξη του δικτύου φρόντισε να «καθαρίσει» τον ισολογισμό της, προχωρώντας σε μείωση μετοχικού κεφαλαίου κατά 27,9 εκατ. ευρώ, με σκοπό τον συμψηφισμό και τη διαγραφή συσσωρευμένων ζημιών. Στη συνέχεια, ο μέτοχος της εταιρείας προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 750 χιλ. ευρώ.
Με τον ισολογισμό να είναι σαφώς πιο υγιής, η Food Plus ξεκίνησε το 2021 πλάνο επέκτασης της αλυσίδας KFC. Ύστερα από μία μακρά περίοδο αδράνειας, την περασμένη χρονιά άνοιξε τρία καταστήματα (σε Κηφισιά, Αμπελόκηπους και στο εμπορικό κέντρο River West), ενώ μέχρι στιγμής το 2022 έχει εγκαινιάσει δύο ακόμη σημεία (Smart Park και One Salonica), ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων σε 14.
Πέρα από την επέκταση με δεύτερο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, δρομολογείται και η λειτουργία ενός τρίτου στην καρδιά της πόλης, στην Πλατεία Αριστοτέλους. Παράλληλα, φέτος υπήρξε ένα ευρύ πρόγραμμα ανακαίνισης παλαιότερων καταστημάτων, μεταξύ των οποίων στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και στο The Mall Athens με παράλληλη επέκταση των χώρων του.
Για το 2022 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ρεκόρ πωλήσεων στην ιστορία της εταιρείας, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά το δίκτυο καταστημάτων, ενώ γίνεται προσπάθεια προσαρμογής της τιμολογιακής πολιτικής στα τρέχοντα οικονομικά επίπεδα με στόχο τη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς. Παράλληλα, η KFC έχει εισέλθει τον τελευταίο χρόνο δυναμικά στο παιχνίδι της αγοράς delivery, συνεργαζόμενη με τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, έχοντας καταφέρει το συγκεκριμένο κανάλι να αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων της εταιρείας.