THEPOWERGAME
Έχουν περάσει τριάντα χρόνια από το 1992 όταν ο Πέτρος Σεπετάς μαζί με την σύζυγο του Ελένη Θεοχάρη έβαζαν μπροστά την πρώτη γραμμή για την εμφιάλωση του φυσικού μεταλλικού νερού Βίκος. Από τότε στην κυριολεξία έχει τρέξει πολύ νερό. Πλέον υπάρχουν 32 γραμμές παραγωγής που πέρα από νερό εμφιαλώνουν αναψυκτικά, χυμούς και τσάι με την δυναμικότητα τους να φτάνει τις 421.000 φιάλες την ώρα. Τα τριακοστά γενέθλια γιορτάστηκαν με την ολοκλήρωση ενός ακόμη εργοστασίου, του πέμπτου, το οποίο ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο της εταιρείας στην αγορά του HORECA χάρη στις νέες συσκευασίες που εμφιαλώνονται εκεί.
Το εργοστάσιο το οποίο είναι το δεύτερο που δημιουργεί η Βίκος στο Καλπάκι Ιωαννίνων αποτελεί μία επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ η οποία έδωσε την δυνατότητα πέρα από την συσκευασία pet να εμφιαλώνει αναψυκτικά σε γυαλί και αλουμίνιο μέσω των δύο νέων γραμμών που εγκαταστάθηκαν. Η παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου φτάνει τις 20.000 γυάλινες φιάλες την ώρα και 42.000 συσκευασίες αλουμινίου την ώρα.
Πρωτιά στην αγορά νερού
Όπως αναφέρθηκε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση που διοργάνωσε η Βίκος στα Ιωάννινα, τα γενέθλια γιορτάστηκαν και με την ανακατάληψη της κορυφής στην αγορά του νερού τον Σεπτέμβριο καθώς αύξησε το μερίδιο του κατά 0,8 μονάδες. Σύμφωνα με στοιχεία που κοινοποίησε η διοίκηση της εταιρείας η αγορά του εμφιαλωμένου νερού «έτρεξε» με αύξηση 2,1% σε ετήσια βάση έως τον Σεπτέμβριο όμως η Βίκος κινείται σε υψηλότερες ταχύτητες καθώς αναπτύχθηκε κατά 7,4% με το μερίδιο του να διαμορφώνεται στο 17,1%.
Θετική είναι και η πορεία στην κατηγορία των αναψυκτικών. Συγκεκριμένα η Βίκος η οποία πραγματοποίησε επέκταση στην κατηγορία πριν από 8 χρόνια έχει καταφέρει να έχει σήμερα μερίδιο 7,1% σε μία αγορά που υπάρχουν εδραιωμένες και αναγνωρισμένες μάρκες. Το 2022 φαίνεται να είναι μία ακόμη θετική χρονιά καθώς το brand Βίκος, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η εταιρεία αναπτύσσεται με 10,2% όταν η συνολική αγορά εμφανίζει άνοδο της τάξης του 1,4%.
Μία σημαντική επιτυχία της Βίκος είναι ότι έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην τρίτη θέση, πίσω από τις δύο πολυεθνικές, στην κατηγορία της cola, που είναι και η μεγαλύτερη στην αγορά των αναψυκτικών. Η Βίκος Cola κατέχει μερίδιο 6,4% στην κατηγορία με την ανάπτυξη της τον τελευταίο χρόνο να ανέρχεται σε 8,5% όταν συνολικά η αγορά των cola ανεβαίνει οριακά κατά 0,8%. Σημαντική ώθηση έλαβε η εταιρεία από την Βίκος Cola Zero η οποία λανσαρίστηκε την άνοιξη του 2021 και «έτρεχε» σε ετήσια βάση έως τον Σεπτέμβριο με άνοδο 39%. Όπως ανέφερε στην παρουσίαση του ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Διευθυντής πωλήσεων και marketing της Βίκος, το μερίδιο που κατέχει η Βίκος Cola σε μεγάλη πανελλαδική αλυσίδα φτάνει στο 16,5% στοιχείο που δείχνει ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια ανάπτυξης.
Όλα ανοιχτά για την ΕΨΑ
Ερωτηθείς για τα σχέδια που έχει η Βίκος για την συμμετοχή της (25%) στην ΕΨΑ, ο Κωνσταντίνος Σεπετάς την χαρακτήρισε «ως μία παθητική επένδυση» όπου δεν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με την οικογένεια Τσαούτου που ελέγχει το πλειοψηφικό ποσοστό σε ότι αφορά τις επενδύσεις στην εταιρεία. Ο κ. Σεπετάς ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κάτι στον ορίζοντα σε σχέση με την συγκεκριμένη συμμετοχή όμως η οικογένεια του είναι ανοιχτή σε όλα τα ενδεχόμενα εάν υπάρξουν ενδιαφέρουσες προτάσεις είτε για πώληση του μεριδίου της είτε και για εξαγορά του συνόλου των μετοχών.