THEPOWERGAME
της Κασσάνδρας Ιωάννου
Αρνητική επίπτωση στα μεγέθη της ΑΒ Βασιλόπουλος είχε η πανδημία.
Αυτό αναφέρει στην ετήσια οικονομική της έκθεση για τη χρήση του 2020 η μητρική της Ahold – Delhaize.
Όπως λέει η Ahold – Delhaize, στην Ευρώπη, ορισμένες από τις θυγατρικές της, συμπεριλαμβανομένων εκείνων σε Ελλάδα, Ρουμανία, Σερβία και τα καταστήματά To Go, επηρεάστηκαν αρνητικά από τον COVID-19 σε μεγαλύτερο βαθμό, υποφέροντας από μειωμένη κίνηση, απουσία τουριστών και την τάση των ανθρώπων που μετακινούνται από την πόλη στην ύπαιθρο κατά τη διάρκεια των lockdowns.
Επιπροσθέτως οι χαμηλές επιδόσεις των καταστημάτων σε Ελλάδα, αλλά και σε Τσεχία και Ρουμανία, οδήγησαν σε ζημιές απομείωσης 21 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη για τον διεθνή λιανεμπορικό όμιλο Ahold Delhaize.
Πληροφορίες αναφέρουν πως οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος αυξήθηκαν πέρυσι μόλις κατά 4% όταν η αγορά των σούπερ μάρκετ στο σύνολο της εμφάνισε αύξηση τζίρου 9,7%.
Η ανάπτυξη αυτή θεωρείται μικρή για έναν ακόμη λόγο. Πέρυσι η θυγατρική του Βελγο-Ολλανδικού ομίλου στην Ελλάδα διεύρυνε σημαντικά το δίκτυό της προσθέτοντας 33 νέα καταστήματα, με αποτέλεσμα το σύνολο των καταστημάτων το τέλος του 2020 να αριθμεί 543 σημεία.
Επίσης δημιούργησε 69 νέα σημεία pick-up, για να εξυπηρετήσει τον αυξημένο όγκο ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών παραγγελιών, ενώ άνοιξε νέο e-commerce κέντρο διανομής.
Παρ’ όλα αυτά η αύξηση των πωλήσεων της κατά 4% την ανεβάζει πάνω από τα 2 δισ. ευρώ τζίρο διατηρώντας τη στη δεύτερη θέση του κλάδου.
Το 2019 οι πωλήσιες της ΑΒ Βασιλόπουλος είχαν υποχωρήσει στα 1,95 δισ. ευρώ.
Για τη φετινή χρονιά η ΑΒ Βασιλόπουλος προγραμματίζει συνολικές επενδύσεις γύρω στα 50 εκατ. ευρώ και επιπλέον 200 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να διαθέσει σε μείωση των τιμών και σε προωθητικές ενέργειες.
Ψηλά στην ατζέντα της είναι η ενίσχυση του δικτύου της, με επενδύσεις σε περιοχές που δεν έχει ισχυρή παρουσία, δίνοντας πάντα έμφαση και στα δίκτυα franchise.
Συγκεριμένα σκοπεύει να ανοίξει 70 καταστήματα μέσω κυρίως του συστήματος της δικαιόχρησης.