THEPOWERGAME
Χαμηλές πτήσεις κατέγραψαν στην πρώτη τους χρονιά στην Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ Mere, διαψεύδοντας τους υψηλούς στόχους που είχαν τεθεί από τη διοίκηση πριν από την έλευση της αλυσίδας στη χώρα μας. Τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης καταστημάτων όσο και οικονομικών επιδόσεων, η Mere κινήθηκε αρκετά κάτω από τον πήχη, χωρίς όμως να πετάει λευκή πετσέτα, καθώς συνεχίζει να στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της TORG Hellas, τη θυγατρικής του ομώνυμου ρωσικού ομίλου, που έχει αναλάβει την ανάπτυξη της αλυσίδας Mere στην Ελλάδα, το 2021 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε μόλις σε 2,24 εκατ. ευρώ, με το αποτέλεσμα να είναι ζημίες ύψους 995 χιλ. ευρώ, ενώ οι συσσωρευμένες ζημίες διαμορφώθηκαν σε 1,16 εκατ. ευρώ. Σημαντικό «ελαφρυντικό» στις χαμηλές πωλήσεις είναι ότι τα καταστήματα, λόγω των προβλημάτων που είχε δημιουργήσει η πανδημία, δεν τέθηκαν σε λειτουργία από την αρχή του χρόνου. Συγκεκριμένα, τα τέσσερα πρώτα (Λάρισα, Λαγκαδάς, Τρίπολη και Κόρινθος) ξεκίνησαν τον Μάιο του 2021 και αυτό του Αγρινίου μόλις τον Δεκέμβριο.
Το 2022, για το οποίο η διοίκηση εκτιμά ότι η αλυσίδα θα έχει σταθερή πορεία, δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς τον περασμένο Ιανουάριο έκλεισε το σούπερ μάρκετ στον Λαγκαδά, λόγω προβλημάτων στις κτιριακές υποδομές, όπως αναφέρει η διοίκηση. Παράλληλα, όπως είχε γράψει το Power Game στις 30 Μαΐου, η δεύτερη εταιρεία που ετοίμαζε ο όμιλος για την ελληνική αγορά, η Hellas Market, έβαλε «λουκέτο» δύο μήνες μετά τη σύστασή της. Πληροφορίες αναφέρουν ότι καταλυτικό ρόλο γι’ αυτήν την κίνηση έπαιξαν οι εξελίξεις μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Επέκταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Παρά τα παραπάνω γεγονότα, η διοίκηση της Mere όχι μόνο δεν σκοπεύει -σύμφωνα με τα λεγόμενά της- να διακόψει τη λειτουργία της στην Ελλάδα, αλλά ετοιμάζεται για περαιτέρω επέκταση. Μέσα στο 2022 πραγματοποίησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, φθάνοντας τα 1,55 εκατ. ευρώ, ενώ, όπως σημειώνεται, σχεδιάζεται περαιτέρω αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο, η διοίκηση μετά την πορεία στην περιφέρεια φαίνεται διατεθειμένη να δοκιμάσει την τύχη της αλυσίδας και στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας. Όπως σημειώνει, η επέκταση με νέα καταστήματα, ειδικά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αποτελεί άμεσο σχέδιο προς υλοποίηση.