Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Cosco: Μειώθηκαν 10,3% οι εμπορευματικές συναλλαγές στον Πειραιά

Συνεχίζεται η καθοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά). Με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κινεζικός όμιλος, κατά τον Οκτώβριο καταγράφηκε νέα ετήσια πτώση της τάξεως του 8,1%, καθώς από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 335.000 εμπορευματοκιβώτια.

Αντίστοιχα, σε επίπεδο 10μήνου, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουάριος – Οκτώβριος, ο συνολικός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν δεν ξεπέρασε τα 3,6 εκατ., μέγεθος που συνιστά πτώση της τάξεως του 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, η γενικότερη τάση της εν λόγω δραστηριότητας είναι πτωτική. Ο κύριος λόγος έγκειται στην επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας και στις κατά καιρούς εξάρσεις της πανδημίας στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, οι οποίες δημιούργησαν πρόσκαιρες καθυστερήσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων. Παρά την προ ημερών μερική χαλάρωση των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, η Κίνα συνεχίζει να εφαρμόζει δρακόντεια μέτρα στην καθημερινή λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας, όσον αφορά τυχόν κρούσματα. Αυτό έχει αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συχνές «αρρυθμίες» στη βιομηχανική παραγωγή, καθώς διάφορα εργοστάσια ή ακόμα και λιμάνια έχουν υποχρεωθεί να περιορίσουν τη λειτουργία τους.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν άμεσο αντίκτυπο και στον όγκο των εξαγωγών, με αποτέλεσμα να πλήττεται το εξαγωγικό εμπόριο της χώρας και συνεπώς και δραστηριότητες, όπως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, που αποτελεί μία από τις βασικότερες «στάσεις» των πλοίων που αποπλέουν από τα κινεζικά λιμάνια. Ταυτόχρονα, η οικονομία της Κίνας έχει καταγράψει φθίνουσα πορεία αναφορικά με τον ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ, εξέλιξη που επίσης έχει επηρεάσει αρνητικά τις ροές εμπορευμάτων προς την Ευρώπη.

Ασφαλώς, ένας ακόμα λόγος της υποχώρησης των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στη γενικότερη επιβράδυνση και της ευρωπαϊκής οικονομίας, προς τις αγορές της οποίας άλλωστε προορίζονται τα κοντέινερ που περνούν από το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται δηλαδή για έναν συνδυασμό παραγόντων, οι οποίοι μάλιστα δεν φαίνεται να έχουν βραχυχρόνιο ορίζοντα, αλλά αντιθέτως φαίνεται πως θα έχουν πιο μόνιμο χαρακτήρα, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες. Η εκτόξευση του κόστους διαβίωσης στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχει αποτέλεσμα όχι μόνο τη μείωση της οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και τον σημαντικό περιορισμό των καταναλωτικών δαπανών. Ως εκ τούτου, αν δεν υπάρξει ανάκαμψη της κατανάλωσης, δύσκολα θα υπάρξει αντίστοιχη βελτίωση και στη ροή εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η παρούσα εξέλιξη δεν περιορίζεται φυσικά μόνο στο ελληνικό λιμάνι, αλλά αποτελεί χαρακτηριστικό κι άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών που έχουν σημαντική έκθεση στις ροές φορτίων από την Κίνα. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, το οποίο «κονταροχτυπιέται» με τον Πειραιά για το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο, σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η λιμενική αρχή της Βαλένθια στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, κατά το φετινό 10μηνο ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν υποχώρησε κατά 7,7% σε ετήσια βάση και δεν ξεπέρασε τα 4,33 εκατ. Μάλιστα, τη μεγαλύτερη μείωση με 14% σημείωσε ο αριθμός των transit εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή εκείνων που προορίζονται για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!