THEPOWERGAME
Για τον κλάδο των αθλητικών αλυσίδων ένδυσης η διετία της πανδημίας «πέρασε και δεν ακούμπησε», καθώς όχι μόνο δεν επηρέασε τα μεγέθη τους, παρά τους περιορισμούς στα φυσικά καταστήματα, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες είδαν και τα μεγέθη τους να αυξάνονται με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με περασμένες χρονιές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Zakcret, η παλαιότερη -μετράει ιστορία 47 χρόνων- και μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα (σ.σ.: μετά την πώληση της Cosmos Sport στη βρετανική JD Sports), η οποία το 2021 παρουσίασε σημαντική αύξηση των πωλήσεών της και πολλαπλασιασμό των κερδών της.
Αύξηση πωλήσεων 40,3%
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, που διοικείται από τη δεύτερη γενιά της οικογένειας Χαϊκάλη, το 2021 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 38,6 εκατ. ευρώ έναντι 27,5 εκατ. ευρώ το 2020, εμφανίζοντας άνοδο κατά 40,3%. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων η εικόνα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς τα κέρδη προ φόρων της περσινής χρονιάς έφτασαν τα 4,4 εκατ. ευρώ, σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με το 2020, όταν είχαν διαμορφωθεί σε 1,6 εκατ. ευρώ. Η πολύ καλή πορεία των αποτελεσμάτων έδωσε τη δυνατότητα στη διοίκηση να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος της τάξης των 1,2 εκατ. ευρώ στους μετόχους.
Η άνοδος των οικονομικών μεγεθών είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της δημιουργίας νέων καταστημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2020, την πρώτη χρονιά της πανδημίας, που σχεδόν είχαν «παγώσει» τα πάντα, η Zakcret άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ήταν το τρίτο βήμα που επιχειρούσε εκτός Αθηνών, καθώς είχαν προηγηθεί μία χρονιά πριν ο Βόλος και η Πάτρα. Το 2021 συνεχίστηκε η επέκταση στην περιφέρεια, καθώς δημιουργήθηκαν δύο νέα σημεία σε Λάρισα και Χανιά, ενώ αναβαθμίστηκε πλήρως το flagship κατάστημα στην Ερμού. Παράλληλα, σημαντική συμβολή, την περίοδο που δεν λειτουργούσαν τα φυσικά καταστήματα ή λειτουργούσαν με περιορισμό επισκεπτών, είχε το ηλεκτρονικό κατάστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Zackret είναι από τους πρώτους παίκτες στον χώρο των online πωλήσεων αθλητικών, με παρουσία από το 2008.
Τη φετινή χρονιά η Zakcret επεκτάθηκε με ένα ακόμη κατάστημα, τον περασμένο Απρίλιο, στα Ιωάννινα, φτάνοντας τα 27 καταστήματα, εκ των οποίων τα δύο είναι outlet. Παράλληλα, ο όμιλος έχει αναπτύξει και μία δεύτερη αλυσίδα, τη Sneaker Cage, η οποία αριθμεί σήμερα τέσσερα σημεία στην Αττική. Δύο σημαντικές συνεργασίες που πραγματοποίησε η Zakcret το 2022 είναι αυτή με τα lockers της ΒΟΧΝΟW και με τη σουηδική start up μικροπιστώσεων Klarna.