Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Νίκος Λαβίδας – ΑΒ Βασιλόπουλος: Κακώς μας θεωρούν ακριβό σούπερ μάρκετ

Ο Νίκος Λαβίδας βρίσκεται από τα τέλη καλοκαιριού στο τιμόνι της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος αναλαμβάνοντας τα ηνία της σε μία πολύ δύσκολη περίοδο με πληθωριστικές πιέσεις, κατακόρυφη αύξηση του ενεργειακού κόστους και μείωση στην κατανάλωση. Παρέλαβε μία εταιρεία με υγιή κερδοφορία η οποία όμως παρά την ανάπτυξη δικτύου παραμένει σταθερή στις πωλήσεις της, στα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ. Σε αντίθεση του με τον προκάτοχο του, ο οποίος είχε θέσει ως στόχο την επιστροφή στην κορυφή, ο Νίκος Λαβίδας, στην πρώτη επαφή που είχε χθες με τους δημοσιογράφους, κράτησε «μικρό καλάθι» καθώς ο δικός του στόχος είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος να πετύχει μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από τον μέσο όρο της αγοράς.

Υπάρχει η λάθος αντίληψη ότι είμαστε ακριβοί

Με μακρά θητεία στον όμιλο Σκλαβενίτη, όπου κατείχε την θέση του Γενικού Διευθυντή αλλά και από στο χώρο της βιομηχανίας (Kraft Foods, Upfield) μπορεί να εντοπίσει την πηγή του προβλήματος. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα «σαν ΑΒ Βασιλόπουλος έχουμε ένα μειονέκτημα, ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς, και αυτό είναι το μεγαλύτερο μας θέμα και η μεγαλύτερη μας πρόκληση αυτή την στιγμή καθώς αυτή την αντίληψη πρέπει να την αντιστρέψουμε καθώς ο ΑΒ δεν είναι ακριβός προορισμός. Γιατί ο καταναλωτής μας θεωρεί ακριβούς; Γιατί θα μπει σε ένα κατάστημα μας, θα δει ένα ουίσκι των 80 ευρώ και ένα κρασί των 2 ευρώ, όμως εκείνο που θα του μείνει στο μυαλό είναι το ουίσκι των 80 ευρώ. Αντίστοιχα μπαίνεις σε εμάς και βλέπεις ένα ωραίο περιβάλλον και σε ένα άλλο κατάστημα που τα προϊόντα είναι σε παλέτες και καλαθούνες και βγάζει το συμπέρασμα ότι στο δεύτερο τα προϊόντα είναι φθηνά. Όλες αυτές τις αντιλήψεις, το ξέρουμε ότι είναι δύσκολο, αλλά θα πρέπει να τις αλλάξουμε».

Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα η ΑΒ Βασιλόπουλος, πολύ πριν επιβληθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης είχε φτιάξει το δικό της καλάθι με τα φθηνότερα προϊόντα (ιδιωτικής ετικέτας) με 850 κωδικούς οι οποίοι προσφέρονται σε σταθερή χαμηλή τιμή. Στόχος μέσα στο επόμενο διάστημα είναι οι κωδικοί αυτοί να φθάσουν τους 1.200. Σε ότι αφορά το «Καλάθι του Νοικοκυριού» σημείωσε ότι η ΑΒ έχει καταρτίσει ένα καλάθι 74 προϊόντων με μείγμα επώνυμων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με βασική παράμετρο – πέρα από την τιμή – την διαθεσιμότητα σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας. Στις δύο εβδομάδες που λειτουργεί το μέτρο ο κ. Λαβίδας ανέφερε ότι έχει παρατηρηθεί αύξηση της κατανάλωσης των προϊόντων που είναι στο καλάθι.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ο κ. Λαβίδας εκτίμησε ότι ο κύκλος εργασιών για τον 2022 θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα το 2021 (1,96 δις. ευρώ) με την όποια αύξηση μπορεί να προκύψει να προέρχεται από τις πληθωριστικές τάσεις που επικράτησαν την φετινή χρονιά. Σε ότι αφορά την κερδοφορία (τα κέρδη προ φόρων το 2021 ήταν στα 43 εκατ. ευρώ) η εκτίμηση του είναι ότι θα πιεστούν σημαντικά, «όχι μόνο σε εμάς αλλά σε όλο τον κλάδο» όπως σημείωσε, καθώς έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα ενεργειακά κόστη (2,5 φορές σε σχέση με πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των επιδοτήσεων) και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών.

60 νέα καταστήματα το 2023

Με αιχμή το σύστημα franchise η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει θέσει στόχο να λειτουργήσει 50 νέα καταστήματα το 2023 ενώ θα προχωρήσει και στην λειτουργία και 10 νέων ιδιόκτητων καταστημάτων τα οποία θα ανοίξουν σε περιοχές όπου ο όμιλος έχει σήμερα περιορισμένη παρουσία. Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 592 σημεία από τα οποία τα 264 έχουν αναπτυχθεί από συνεργάτες. Όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας πέρα από την οργανική ανάπτυξη η εταιρεία εξετάζει και το ενδεχόμενο ανάπτυξης μέσω εξαγορών όμως όπως ανέφερε ότι οι συζητήσεις έχουν παγώσει στην αγορά καθώς οι περισσότεροι κρατούν στάση αναμονής καθώς το τοπίο είναι θολό. Παραδέχτηκε ότι υπήρξαν συζητήσεις με την αλυσίδα Γέγος οι οποίες όμως δεν τελεσφόρησαν ενώ διέψευσε ότι υπάρχουν συζητήσεις σε επίπεδο εξαγοράς ή συνεργασίας με την Μασούτης.

Σε ότι αφορά την δραστηριοποίηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο η ΑΒ Βασιλόπουλος πραγματοποιεί το 3% των πωλήσεων της μέσα από αυτό το κανάλι. Στόχος της διοίκησης είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση τόσο μέσω συνεργασιών με aggregators (wolt, instashop) όσο και μέσω του στόλου και του dark store το οποίο όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας έχει φτάσει στα όρια του και η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αναζήτησης ενός δεύτερου χώρου. Στην απόφαση αυτή βοηθάει και η ιδιαίτερα θετική πορεία των ηλεκτρονικών πωλήσεων που τρέχουν με ρυθμούς πάνω από 20% φέτος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!