THEPOWERGAME
Η τουριστική σεζόν ολοκληρώνεται και τυπικά αυτές τις ημέρες. Η χρονιά μπορεί να έκλεισε θετικά σε ό,τι αφορά τις αφίξεις, όμως το μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο παραμένει η έλλειψη προσωπικού τόσο στον ξενοδοχειακό τομέα όσο και σε αυτόν την εστίασης.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η UWORK, μία νέα, ελληνική εξ ολοκλήρου ψηφιακή εταιρεία ανθρώπινου δυναμικού για τις επιχειρήσεις HO.RE.CA., η μεγαλύτερη ζήτηση παρατηρείται για την ειδικότητα των μαγείρων. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την βάση αναζήτησης εργαζομένων της εταιρείας, η συγκεκριμένη ειδικότητα έρχεται πρώτη – ξεπερνάει το 1/3 των θέσεων – στον χώρο των εστιατορίων και τρίτη στον χώρο των ξενοδοχείων.
Όπως προκύπτει από τη βάση δεδομένων της UWORC, η μεγαλύτερη ζήτηση θέσεων για τα εστιατόρια αφορά τους μάγειρες (36%) και ακολουθούν οι υπάλληλοι λάντζας (22%), οι υπάλληλοι στο σέρβις (21%) και με μικρότερα ποσοστά οι διανομείς, οι υπάλληλοι μπαρ και οι οδηγοί. Σε ό,τι αφορά στα ξενοδοχεία η μεγαλύτερη ζήτηση είναι για υπαλλήλους στο σέρβις (18%), για καμαριέρες (16%), για μάγειρες (11%), για υπαλλήλους μπαρ (9%) και υπαλλήλους υποδοχής (7%), ενώ ακολουθούν σε μικρότερο βαθμό οι Διευθυντές, οι F&B Managers, οι οδηγοί, οι υπάλληλοι spa κ.α.
Ως προς τα γεωγραφικά στοιχεία της βάσης της UWORC, (σ.σ. είναι στα πρώτα στάδια ανάπτυξης και δεν έχει επεκταθεί μεταξύ των άλλων σε περιοχές όπως τα Δωδεκάνησα, στην Κρήτη πλην Λασιθίου και στα Επτάνησα πλην Λευκάδας) η μεγαλύτερη ζήτηση εμφανίστηκε τη φετινή χρονιά στην Μύκονο, όπου σχεδόν έφθασε το 50% και στν δεύτερη θέση είναι η Αθήνα με ποσοστό της τάξης του 22%. Πιο χαμηλά ακολουθούν άλλες τουριστικές περιοχές όπως η Χαλκιδική, η Σαντορίνη, η Μάνη και η Λευκάδα.
Βασικοί λόγοι αποχώρησης
Όπως ανέφερε χθες στην παρουσίαση της πλατφόρμας ο CEO της UWORC, Πάρης Οικονόμου, η εταιρεία προσπαθεί να γεφυρώσει τις διαφορές μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων στον χώρο του τουρισμού και της εστίασης προτείνοντας και συστήνοντας και στις δύο πλευρές λύσεις, ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει. Ως βασικός λόγος αποχώρησης ενός υπαλλήλου, με ποσοστό 29,17%, είναι οι συνθήκες διαμονής. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, για το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει προταθεί να παρέχονται δωμάτια που να πληρούν τους υγειονομικούς όρους και να διαμένουν υπάλληλοι που εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο. Από τους βασικούς λόγους αποχώρησης είναι η μη τήρηση των συμφωνηθέντων (25%) και ακολουθούν η έλλειψη επικοινωνίας (22,22%) και η εύρεση εργασίας με καλύτερες απολαβές (19,44%).
Σε ό,τι αφορά τη μεγάλη εικόνα και το βασικό πρόβλημα, την εποχικότητα, που οδηγεί αρκετούς εργαζόμενους να αποχωρούν από τον κλάδο του τουρισμού, η πλατφόρμα προσπαθεί να «παντρέψει» θερινούς με χειμερινούς προορισμούς, ώστε οι εργαζόμενοι που το επιθυμούν να βρίσκουν απασχόληση όλο τον χρόνο. Για αυτό τον λόγο έχει παρουσία σε χειμερινούς προορισμούς στην Ελλάδα, όπως είναι το Μέτσοβο, ενώ στο εξωτερικό συνεργάζεται με ξενοδοχεία στην Αυστρία και την Ολλανδία. Το 2023 η UWORC θα επεκταθεί και στον Αραβικό Κόλπο και συγκεκριμένα στις αγορές του Κατάρ και των Η.Α. Εμιράτων. Παράλληλα, επεκτείνει τις συνεργασίες της με κορυφαίες αλυσίδες, όπως είναι η Mandarin Oriental, η The Ritz-Carlton και η Jumeirah.
Σύμφωνα με τον κ. Πάρη Οικονόμου η UWORC δεν θέλει να είναι μία ακόμη πλατφόρμα εύρεσης εργασίας αλλά ένας χώρος εμπιστοσύνης για τους ανθρώπους του τουρισμού. Ο ίδιος προέρχεται από τον χώρο του τουρισμού καθώς η οικογένεια του διαθέτει τρία ξενοδοχεία στην Μύκονο. Όπως ανέφερε στην παρουσίαση «εργαζόμαστε σταθερά ώστε να δημιουργήσουμε το απόλυτο «ταίριασμα» επιχειρήσεων – θέσεων εργασίας – προσωπικού και έτσι χτίζουμε μακροχρόνιες, γερές και μόνιμες επαγγελματικές σχέσεις».