THEPOWERGAME
Η διατήρηση των μεριδίων και της πρώτης θέσης στην ελληνική αγορά της φέτας είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που πιστώνεται η διοίκηση της Δωδώνης σε μία περίοδο που η κατανάλωση του «εθνικού τυριού» πέφτει με ποσοστά άνω του 11%. Όπως ανέφερε στο powergame.gr, στην έκθεση Sial, ο Διευθύνων Σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας Μιχάλης Παναγιωτάκης: «η Δωδώνη παραμένει πρώτη στην κατηγορία της συνολικής φέτας εμφανίζοντας μία οριακή πτώση της τάξης του 0,5%». Παράλληλα, θετική είναι η πορεία και στην κατηγορία των γιαουρτιών όπου στην υποκατηγορία των στραγγιστών κατέχει πλέον διψήφια ποσοστά.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο που δοκιμάζονται όλοι: επιχειρήσεις, αγορά, καταναλωτές χωρίς να υπάρχουν ορατά σημάδια εξομάλυνσης. Θεωρεί ότι στον χώρο θα υπάρξει περαιτέρω συγκέντρωση, καθώς δεν θα μπορέσουν να αντέξουν την «αιμορραγία» για μεγάλο διάστημα μικρές και αδύναμα οικονομικά επιχειρήσεις. Παράλληλα, δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο πραγματοποίησης εξαγορών από τη Δωδώνη εταιρειών που θα την βοηθήσουν, είτε να εισέλθει σε τομείς όπου θέλει να επεκταθεί, είτε θα τις προσφέρουν επιπλέον μερίδια στις κατηγορίες τις οποίες δραστηριοποιείται. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η γαλακτοβιομηχανία διαθέτει οικονομική άνεση για την πραγματοποίηση τέτοιων κινήσεων μετά και την είσοδο της CVC στο μετοχικό της κεφάλαιο το 2021.
Στα πλαίσια μετασχηματισμού της Δωδώνης σε μία σύγχρονη εταιρεία τροφίμων, που είναι ο στόχος της διοίκησης, μετά το λανσάρισμα των φυτικών επιδορπίων, τον Νοέμβριο θα πραγματοποιηθεί η επέκταση και στην κατηγορία των σνακ. Πρόκειται για τα «Δωδώνη Heavenly Cheese Thins» τα οποία όπως σημείωσε ο κ. Παναγιωτάκης θα τοποθετηθούν τόσο σε σούπερ μάρκετ όσο και στο κανάλι της μικρής λιανικής.
Η παραγωγή των σνακ πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Unismack στο Κιλκίς και βασικό συστατικό (στα επίπεδα του 60%) είναι η φέτα ή το χαλούμι σε ψημένη μορφή. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα «ΔΩΔΩΝΗ Heavenly Cheese Thins» συμπεριελήφθησαν στα πλέον καινοτόμα προϊόντα που συμμετείχαν στην φετινή έκθεση τροφίμων Sial στο Παρίσι. Η Ελλάδα είναι η δεύτερη αγορά στην οποία θα παρουσιαστούν καθώς ήδη είναι τοποθετημένα από το 2021 στην Βρετανία μέσα από το κανάλι της Amazon και του Ocado.
Αύξηση πωλήσεων το 2022
Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά μεγέθη ο κύκλος εργασιών φέτος αναμένεται να είναι αυξημένος κατά 5%-10%, εντός των στόχων που είχε θέσει η διοίκηση, όμως τα αποτελέσματα θα είναι μειωμένα εξαιτίας των αυξημένων δαπανών σε πρώτες ύλες, ενέργεια και μεταφορικά. Οι εξαγωγές θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία και εκτιμάται ότι θα κινηθούν στα επίπεδα του 45% του συνολικού κύκλου εργασιών. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη στην ανοδική πορεία των εξαγωγών συνεισφέρουν και οι δύο πυλώνες που είναι η φέτα και το γιαούρτι καθώς και το χαλούμι που παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κύπρο.