THEPOWERGAME
Αν και πλέον υπάρχουν και στην Αθήνα εδώ και χρόνια, οι παραγγελίες για τσουρέκια από τον Τερκενλή σε όσους ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη είναι μία συνήθεια που δεν κόβεται εύκολα. Αυτή η απαγόρευση στις μετακινήσεις λόγω πανδημίας το μεγαλύτερο μέρος του 2020 και κυρίως την περίοδο του Πάσχα που είναι αυτή με την ισχυρότερη κίνηση στα καταστήματα της αλυσίδας, οδήγησε σε μία κατάρρευση των πωλήσεων κατά 42% σε σχέση με το 2019. Μην ξεχνάμε επίσης ότι ο εγκλεισμός είχε οδηγήσει αρκετούς να πειραματιστούν στις κουζίνες τους ειδικά με προϊόντα αρτοποιίας.
Το 2021 που τα περιοριστικά μέτρα μειώθηκαν και επανήλθε η τουριστική κίνηση σε ένα μεγάλο βαθμό, η Tερκενλής ΑΒΕΕ είδε ξανά τα οικονομικά μεγέθη της να φουσκώνουν σαν τα τσουρέκια της. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις από 10,94 εκατ. ευρώ το 2020 παρουσίασαν άνοδο κατά 23,02% και διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 13,46 εκατ. ευρώ. Παρά την σημαντική άνοδο ο κύκλος εργασιών της περασμένης χρονιάς απείχε σημαντικά από τις τις πωλήσεις του 2019 που είχαν φτάσει τα 18,83 εκατ. ευρώ.
Αύξηση κερδών – Μείωση προσωπικού
Αντίθετα η κερδοφορία που παρουσίασε η Τερκενλής πέρυσι είναι ρεκόρ τελευταίων ετών. Συγκεκριμένα τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,34 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι ζημιών 525 χιλ. ευρώ το 2020 και κερδών 284 χιλ. ευρώ το 2019. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι για μία ακόμη χρονιά συνεχίστηκε η μείωση του προσωπικού της εταιρείας. Έτσι από 349 άτομα που ήταν το προσωπικό στο τέλος του 2019, το 2020 μειώθηκε σημαντικά στα 293 άτομα, ενώ οι εργαζόμενοι στην Τερκενλής περιορίστηκαν ακόμη περισσότερο πέρυσι φθάνοντας τα 272 άτομα. Η μεγαλύτερη μείωση αφορά εργατοτεχνικό προσωπικό το οποίο περιορίστηκε στα 186 άτομα από 204 που ήταν το 2020.
Στην έκθεση του ισολογισμού που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες και υπογράφει, μεταξύ των άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Παύλος Τερκενλής, η διοίκηση φαίνεται να ανησυχεί για τους εξωγενείς παράγοντες. Όπως αναφέρει σε σημείωμα της «η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ουκρανία οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έχουν άμεση επίπτωση στα μεγέθη και τις επιδόσεις της. Ωστόσο, σε συνέχεια των γεγονότων αυτών, έχουν εμφανιστεί κίνδυνοι και αναμένεται να ανακύψουν νέοι. Μεταξύ αυτών είναι: η διακύμανση των αναμενόμενων κρατικών εσόδων στον τομέα του τουρισμού, ο πληθωρισμός των τιμών της ενέργειας και των σιτηρών και η αβεβαιότητα στην εξέλιξη των άμεσων ξένων επενδύσεων, μεταβλητές που αναμένεται να επηρεάσουν τη δημοσιονομική ευελιξία και το ευρύτερο οικονομικό κλίμα με αναπόφευκτες έμμεσες συνέπειες στην εταιρεία».
Παρά τις επιφυλάξεις της διοίκησης το 2022, αναμένεται να είναι θετική χρήση, καθώς πέρα από τη σημαντική ομαλοποίηση της αγοράς και των μετακινήσεων (σ.σ. σημαντικό μέρος των σημείων πώλησης είναι σε σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών σε εθνικούς οδούς καθώς και σε αεροδρόμια) ο όμιλος αύξησε την παρουσία του φθάνοντας συνολικά σε 25 σημεία. Σημαντική είναι η παρουσία του στο ανακαινισμένο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης με τρία σημεία (αφίξεις, αναχωρήσεις, Duty Free), ενώ στην Αττική είχε την πρώτη συγκατοίκηση με τον «Γρηγόρη» στην Αθήνα στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας. Πρόσφατα προχώρησε και στην επέκταση του στο εμπορικό χωριό στα Σπάτα, κίνηση η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Autogrill. Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες στη Θεσσαλονίκη, όπου έχει και τη ισχυρότερη παρουσία, σύντομα θα προστεθεί ένα ακόμη σημείο, στην Στοά Μοντιάνο στο κέντρο της πόλης.