THEPOWERGAME
Τα εγκαίνια του MAXhub της πραγματοποίησε χθες το βράδυ η πολυεθνική Sitel, η οποία δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες διαχείρισης πελατών. Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στη χώρα μας τον Ιούνιο του 2021, απασχολεί σήμερα περίπου 700 εργαζόμενους από τους οποίους οι περισσότεροι απομακρυσμένοι σε όλη την Ελλάδα ενώ από τους 300 που εργάζονται στην Αθήνα, περίπου το 35% προσέρχονται στις εγκαταστάσεις που φιλοξενούνται στο Athens Capital στη συμβολή 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού.
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2023, όπως ανέφερε ο Business Unit Director της Sitel Greece, Γιώργος Καβακλιλής, ο αριθμός των εργαζομένων να υπερδιπλασιαστεί και να φτάσει τους 1.500. Στα πλαίσια αυτά η Sitel προετοιμάζει την επέκτασή της, από το ισόγειο και τον πρώτο όροφο, και στον δεύτερο όροφο του ακινήτου του ομίλου Χαραγκιώνη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023 και στους παραπάνω ορόφους το επόμενο διάστημα.
Επένδυση 6 εκατ. ευρώ
Το αθηναϊκό MAXhub, το οποίο είναι το πρώτο της Sitel στην Ευρώπη, και ένα από τα πρώτα στον κόσμο, αποτελεί μία επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, η λειτουργία του είχε προσδιοριστεί για το 2020, όμως η πανδημία οδήγησε σε καθυστέρηση της έλευσής του. Μάλιστα, ο σχεδιασμός άλλαξε ριζικά καθώς η εκτόξευση της τηλεργασίας οδήγησε σε ένα διαφορετικό μοντέλο, καθώς οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν στο πώς θα ήθελαν να είναι ο εργασιακός τους χώρος όταν θα επέστρεφαν. Έτσι, μεταξύ των άλλων υπάρχει χώρος απασχόλησης και φύλαξης παιδιών προσχολικής ηλικίας, γυμναστήριο με personal trainer, χώρος για γιόγκα κ.α..
Καθώς το πελατολόγιο αφορά κατά κόρον εξυπηρέτηση σε γλώσσες της Βόρειας Ευρώπης (κυρίως γερμανικά, ολλανδικά και των σκανδιναβικών χωρών), υπάρχει ένα ποσοστό της τάξης του 15%- 20% στο σύνολο των εργαζομένων, που προέρχεται από χώρες του εξωτερικού. Στις περιπτώσεις relocation, όπως αναφέρει ο κ. Καβακλιλής, η εταιρεία αναλαμβάνει τα έξοδα μετακίνησης καθώς και διαμονής για τον πρώτο μήνα. Παράλληλα, η εταιρεία έχει συμβάλει στο brain gain καθώς ένας σημαντικός αριθμός εργαζομένων αφορά σε επαναπατριζόμενους Έλληνες από χώρες της Ευρώπης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων της Sitel Greece είναι στα 45 χρόνια και είναι αρκετά υψηλότερος από ομοειδείς επιχειρήσεις του χώρου της απομακρυσμένης εξυπηρέτησης. Ο λόγος είναι ότι η εταιρεία στοχεύει σε μακροχρόνιες σχέσεις με τους υπαλλήλους της και όχι σε ευκαιριακές συνεργασίες. Χαρακτηριστικό είναι ότι στον ένα χρόνο που έχει παρουσία, το ποσοστό αποχωρήσεων κινείται στο 4% του συνολικού προσωπικού.
Οι αμοιβές
Τόσο οι εργαζόμενοι που προσέρχονται στον χώρο εργασίας, όσο και αυτοί που εργάζονται με τηλεργασία, έχουν τις ίδιες απολαβές. Η διαφοροποίηση προς τα επάνω αφορά την σπανιότητα της γλώσσας που θα κληθούν να προσφέρουν υπηρεσίες. Όπως εξηγεί ο κ. Καβακλιλής, όλοι οι εργαζόμενοι απασχολούνται με συμβάσεις αορίστου χρόνου και οι απολαβές είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές στην αγορά. Απαντώντας στο powergame.gr, ανέφερε ότι ένας απλός εκπρόσωπος (agent) που εξυπηρετεί στα γερμανικά έχει αποδοχές που είναι διπλάσιες από τον βασικό μισθό της χώρας. «Κάποιος μπορεί να φτάσει έως και 1.500 ευρώ μισθό μεικτά, συν μπόνους, ενώ όσο ανεβαίνουμε επίπεδο και σπανιότητα γλώσσας μπορεί να φτάσουμε και τα 2.000 ευρώ, ενώ τα στελέχη κινούνται σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα», σημείωσε.
Η Sitel Greece διαθέτει σήμερα ένα πελατολόγιο 15 εταιρειών για διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες, ενώ στόχος είναι να αυξηθούν τόσο οι συνεργασίες όσο και οι γλώσσες με τον διπλασιασμό των εργαζομένων το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, εξετάζεται και η επέκταση σε μη ευρωπαϊκές γλώσσες όπως είναι τα αραβικά. Ανάμεσα στους ήδη υπάρχοντες πελάτες ξεχωρίζουν η γερμανική εταιρεία ηλεκτρικών συσκευών Miele, η Deutsche Telekom, η εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων Enterprise, η σουηδική fintech Klarna, η ισπανική αεροπορική Iberia, η Porsche κ.α.