THEPOWERGAME
Για άλλη μία χρήση η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος «βάλτωσε» στα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ πωλήσεων αδυνατώντας να διασπάσει το φράγμα των 2,17 δισ. ευρώ πωλήσεων που ήταν η καλύτερη της επίδοση που την είχε πετύχει το 2016.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε η εταιρεία ο κύκλος εργασιών το 2021 ανήλθε σε 1,96 δις. ευρώ έναντι 2,02 δισ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης 2,69%. Στο σχόλιο της η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι κατά την προηγούμενη χρήση λόγω της πανδημίας Covid-19 είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Επιπλέον, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους επισημαίνει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Αύξηση 10,14% στα προ φόρων κέρδη
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων τα κέρδη προ φόρων της περσινής χρήσης διαμορφώθηκαν σε 43 εκατ. ευρώ βελτιωμένα κατά 10,14% σε σχέση με το 2020 ενώ αύξηση 8,59% παρουσίασαν και τα κέρδη χρήσης τα οποία διαμορφώθηκαν σε 30,7 εκατ. ευρώ. Παρά την υψηλή κερδοφορία τόσο για την χρήση του 2021 όσο και αυτής του 2020 η τακτική Γενική Συνέλευση πρότεινε την μη διανομή μερίσματος. Παράλληλα την περσινή χρήση μειώθηκε το bonus που λάμβαναν βασικά διοικητικά στελέχη της εταιρείας από 1,05 εκατ. ευρώ το 2020 σε 616 χιλ. ευρώ.
Το 2021 η AB Βασιλόπουλος πέτυχε να μειώσει τις λειτουργικές της δαπάνες κατά 1,9% καθώς αυτές ανήλθαν σε 477,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το εξεταζόμενο διάστημα οι ημέρες πίστωσης προμηθευτών αυξήθηκαν σε 115,3 ημέρες από 106,8 που ήταν το 2020 ενώ οι ημέρες είσπραξης εμπορικών απαιτήσεων μειώθηκαν σε 11,4 από 13,8 το 2020.
Κατά το 2021, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 73,6 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις που αφορούν την οργανική επέκταση, όπως σημειώνει η εταιρεία, χρηματοδοτήθηκαν από εισροές προερχόμενες από τις λειτουργικές της δραστηριότητες και η επιχείρηση δεν προέβη σε δανεισμό. Ως προς την οργανική ανάπτυξη κατά την διάρκεια του 2021 η εταιρεία έθεσε σε λειτουργία τέσσερα νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise). Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Σε επίπεδο εργαζομένων στο τέλος του 2021 απασχολούνταν στον όμιλο 14.774 άτομα έναντι 15.386 τον Δεκέμβριο του 2020.
Επενδύσεις σε θολό τοπίο
Σε ότι αφορά στις προοπτικές για το μέλλον η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θεωρεί ότι κρίσιμα θέματα όπως οι πληθωριστικές πιέσεις που προέρχονται κυρίως από την ενεργειακή κρίση (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, βενζίνη κτλ), οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η εξέλιξη της πανδημίας αλλά και η μετά πανδημία εποχή καθώς και οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις με επίκεντρο την Ουκρανία, αναμένεται να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και να κρίνουν την πορεία της παγκόσμιας και κατ’ επέκταση και της Ελληνικής οικονομίας κατά τη διάρκεια του 2022.
Παρά το αρνητικό σκηνικό η ΑΒ Βασιλόπουλος παραμένει σταθερή στο αναπτυξιακό της πλάνο συνεχίζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό, παράλληλα με την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας προς τους πελάτες της. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην έκθεση που συνοδεύει τον τον ισολογισμό «ενισχύουμε ακόμη περισσότερο το ψηφιακό μας κατάστημα, το AB Eshop και δημιουργούμε στρατηγικές συνεργασίες για παράδοση κατ’ οίκον, τις ψηφιακές υπηρεσίες εντός του δικτύου καταστημάτων μας και το σχήμα πιστότητας AB Plus. Συνεχίζουμε, όμως, και το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων μας. Πρόκειται για ένα δυναμικό πλάνο, το οποίο κινείται μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept αγοραστικής εμπειρίας και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών μας. Επιπλέον, ενισχύουμε περαιτέρω το franchise δίκτυό μας μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης για τη διευκόλυνση των αγορών των πελατών μας».