Γ.Δ.
1391.99 -0,85%
ACAG
-1,98%
5.44
BOCHGR
+0,45%
4.48
CENER
-1,76%
8.35
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,91%
8.72
NOVAL
-1,25%
2.37
OPTIMA
-0,47%
12.78
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,25%
1.388
ΑΒΕ
-0,42%
0.473
ΑΔΜΗΕ
-2,31%
2.33
ΑΚΡΙΤ
-0,74%
0.675
ΑΛΜΥ
+1,07%
3.79
ΑΛΦΑ
-1,93%
1.5485
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-1,96%
9.5
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.57
ΑΣΤΑΚ
+3,17%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
-3,30%
2.05
ΒΙΟ
-2,82%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+0,58%
1.72
ΒΙΟΣΚ
-1,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,80%
17.36
ΔΑΑ
-0,96%
7.826
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,08%
12.04
ΔΟΜΙΚ
-0,83%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-1,38%
1.43
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
-3,59%
1.506
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+0,50%
2.02
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
1.68
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
-1,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
-2,20%
1.864
ΕΛΧΑ
-1,38%
1.716
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,99%
1.135
ΕΤΕ
-2,11%
6.952
ΕΥΑΠΣ
+0,63%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+1,23%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
1.969
ΕΧΑΕ
-1,73%
4.255
ΙΑΤΡ
+6,02%
1.585
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,35%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,14%
4.34
ΙΝΛΟΤ
-2,82%
0.895
ΙΝΤΕΚ
-1,57%
5.66
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-4,29%
1.005
ΙΝΤΚΑ
-2,93%
2.65
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-3,25%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-1,11%
1.074
ΚΟΥΕΣ
-1,41%
5.61
ΚΡΙ
-0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-3,19%
0.91
ΛΑΒΙ
-1,52%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,91%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,59%
1.24
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-1,90%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-2,19%
3.13
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,31%
19.52
ΜΟΝΤΑ
-4,26%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,17%
24.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,30%
32.24
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,42%
0.254
ΞΥΛΠ
+1,51%
0.404
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-1,70%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,99%
14.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-0,54%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+0,38%
10.46
ΠΑΙΡ
-3,81%
0.96
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,63%
3.587
ΠΕΡΦ
-2,50%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.94
ΠΛΑΘ
0,00%
3.99
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,23%
6
ΠΡΟΦ
-1,91%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
-2,42%
1.61
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,35%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-2,70%
5.76
ΣΠΙ
-1,82%
0.54
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-5,60%
0.236
ΦΡΛΚ
-3,10%
3.6
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

ΑΒ Βασιλόπουλος: Κάτω από τα 2 δισ. ευρώ ο τζίρος – Πάνω τα κέρδη

Για άλλη μία χρήση η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος «βάλτωσε» στα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ πωλήσεων αδυνατώντας να διασπάσει το φράγμα των 2,17 δισ. ευρώ πωλήσεων που ήταν η καλύτερη της επίδοση που την είχε πετύχει το 2016.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε η εταιρεία ο κύκλος εργασιών το 2021 ανήλθε σε 1,96 δις. ευρώ έναντι 2,02 δισ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης 2,69%. Στο σχόλιο της η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι κατά την προηγούμενη χρήση λόγω της πανδημίας Covid-19 είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Επιπλέον, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους επισημαίνει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Αύξηση 10,14% στα προ φόρων κέρδη

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων τα κέρδη προ φόρων της περσινής χρήσης διαμορφώθηκαν σε 43 εκατ. ευρώ βελτιωμένα κατά 10,14% σε σχέση με το 2020 ενώ αύξηση 8,59% παρουσίασαν και τα κέρδη χρήσης τα οποία διαμορφώθηκαν σε 30,7 εκατ. ευρώ. Παρά την υψηλή κερδοφορία τόσο για την χρήση του 2021 όσο και αυτής του 2020 η τακτική Γενική Συνέλευση πρότεινε την μη διανομή μερίσματος. Παράλληλα την περσινή χρήση μειώθηκε το bonus που λάμβαναν βασικά διοικητικά στελέχη της εταιρείας από 1,05 εκατ. ευρώ το 2020 σε 616 χιλ. ευρώ.

Το 2021 η AB Βασιλόπουλος πέτυχε να μειώσει τις λειτουργικές της δαπάνες κατά 1,9% καθώς αυτές ανήλθαν σε 477,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το εξεταζόμενο διάστημα οι ημέρες πίστωσης προμηθευτών αυξήθηκαν σε 115,3 ημέρες από 106,8 που ήταν το 2020 ενώ οι ημέρες είσπραξης εμπορικών απαιτήσεων μειώθηκαν σε 11,4 από 13,8 το 2020.

Κατά το 2021, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 73,6 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις που αφορούν την οργανική επέκταση, όπως σημειώνει η εταιρεία, χρηματοδοτήθηκαν από εισροές προερχόμενες από τις λειτουργικές της δραστηριότητες και η επιχείρηση δεν προέβη σε δανεισμό. Ως προς την οργανική ανάπτυξη κατά την διάρκεια του 2021 η εταιρεία έθεσε σε λειτουργία τέσσερα νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise). Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Σε επίπεδο εργαζομένων στο τέλος του 2021 απασχολούνταν στον όμιλο 14.774 άτομα έναντι 15.386 τον Δεκέμβριο του 2020.

Επενδύσεις σε θολό τοπίο

Σε ότι αφορά στις προοπτικές για το μέλλον η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θεωρεί ότι κρίσιμα θέματα όπως οι πληθωριστικές πιέσεις που προέρχονται κυρίως από την ενεργειακή κρίση (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, βενζίνη κτλ), οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η εξέλιξη της πανδημίας αλλά και η μετά πανδημία εποχή καθώς και οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις με επίκεντρο την Ουκρανία, αναμένεται να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και να κρίνουν την πορεία της παγκόσμιας και κατ’ επέκταση και της Ελληνικής οικονομίας κατά τη διάρκεια του 2022.

Παρά το αρνητικό σκηνικό η ΑΒ Βασιλόπουλος παραμένει σταθερή στο αναπτυξιακό της πλάνο συνεχίζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό, παράλληλα με την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας προς τους πελάτες της. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην έκθεση που συνοδεύει τον τον ισολογισμό «ενισχύουμε ακόμη περισσότερο το ψηφιακό μας κατάστημα, το AB Eshop και δημιουργούμε στρατηγικές συνεργασίες για παράδοση κατ’ οίκον, τις ψηφιακές υπηρεσίες εντός του δικτύου καταστημάτων μας και το σχήμα πιστότητας AB Plus. Συνεχίζουμε, όμως, και το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων μας. Πρόκειται για ένα δυναμικό πλάνο, το οποίο κινείται μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept αγοραστικής εμπειρίας και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών μας. Επιπλέον, ενισχύουμε περαιτέρω το franchise δίκτυό μας μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης για τη διευκόλυνση των αγορών των πελατών μας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!