Γ.Δ.
1532.39 -0,46%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+0,34%
44.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.892
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-1,19%
1.7465
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,53%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+2,58%
1.99
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,65%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.48
ΔΑΑ
+0,77%
8.16
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,08%
12.82
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-1,39%
1.77
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
-5,38%
4.92
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.49
ΕΛΣΤΡ
+1,89%
2.16
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.864
ΕΛΧΑ
+0,72%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.195
ΕΤΕ
-1,68%
8.332
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,44%
2.465
ΕΧΑΕ
+1,16%
4.78
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.755
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,60%
1.125
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,29%
1.386
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,88%
2.81
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,16%
25.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
34.24
ΝΑΚΑΣ
-2,00%
2.94
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,70%
28.3
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,25%
16.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,69%
4.335
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-1,18%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.14
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,14%
1.238
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,51%
5.38
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,55%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.965
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Κρι-Κρι: Συρρίκνωση των κερδών και χαμένες προσδοκίες των επενδυτών

Στις αρχές του χρόνου, οι αναλυτές θεωρούσαν και πολλοί από αυτούς συνιστούσαν στους επενδυτές χτίσουν θέση στη μετοχή της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας του Παναγιώτη Τσινάβου Κρι Κρι, εμφανιζόμενοι βέβαιοι πως δεν πρόκειται να επηρεαστεί από τις τρέχουσες εξελίξεις, πληθωρισμό και ενεργειακό κόστος.

Μάλιστα στο α΄ τρίμηνο, σε έκθεση της Pantelakis γινόταν λόγος για το εξής: «Τα χειρότερα πέρασαν, καθώς οι πωλήσεις παγωτού ανακάμπτουν και η τιμολόγηση θα παράσχει ισχυρή στήριξη του μικτού περιθωρίου κέρδους το δεύτερο τρίμηνο.

Αντιμέτωπη με τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις, η Κρι Κρι ανακοίνωσε αδύναμα αποτελέσματα για το πρώτο τριμήνο, καθώς τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 84% σε ετήσια βάση στα €0,45 εκατ. από €2,8 εκατ. πριν από ένα χρόνο».

Παρά ταύτα, η τελική γραμμή του ισολογισμού της Κρι-Κρι για το εφετινό, πρώτο εξάμηνο, μάλλον διέψευσε τις εκτιμήσεις. Και τούτο γιατί τα καθαρά κέρδη της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, που έχει πάρει το όνομά της απ’ το κρητικό αγριοκάτσικο, υποχώρησαν κατά 59,6%. Από τα περσινά 10,05 εκατ. ευρώ, προσγειώθηκαν τώρα στα 4,056 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 18,7%. Κάπου 13,2 εκατ. ευρώ περισσότερα, σε απόλυτα νούμερα. Την ίδια στιγμή, ενισχύθηκε ραγδαία και η διεθνοποιημένη, επιχειρηματικής της εμβέλεια. Με τις εξαγωγές να «τρέχουν» με 23,2%, φτάνοντας να αντιστοιχούν στο 45,8% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Στη χρηματιστηριακή αγορά, ο απόηχος είναι εξόχως αρνητικός

Πλην όμως, στη χρηματιστηριακή αγορά, ο απόηχος είναι εξόχως αρνητικός. Από την αρχή της χρονιάς, η μετοχή έχει χάσει το 40,5% της αξίας της, αφού από τα 8,5 ευρώ η τιμή της βρέθηκε την Παρασκευή στα 5,06 ευρώ. Με τον συνυπολογισμό του μερίσματος (0,20 ευρώ ανά μετοχή πρo φόρου) οι εφετινές απώλειες για την Κρι-Κρι είναι 39%. Υπερτριπλάσιες από εκείνες του Γενικού Δείκτη.

Για ποιον λόγο, όμως, αντιστράφηκε η εικόνα στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της οποίας είναι στα 167,3 εκατ. ευρώ;
Η γαλακτοβιομηχανία, που έχει στο «τιμόνι» της τον 65χρονο Παναγιώτη Τσινάβο, πληρώνει «το μάρμαρο» της εκτίναξης των τιμών, στις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τα μεταφορικά κόστη.

Γιατί μπορεί ο τζίρος των πωλήσεων να ανέβηκε σημαντικά στο πρώτο εξάμηνο της εφετινής χρονιάς, αλλά ακόμη περισσότερο ανέβηκε το κόστος των πωληθέντων, καθώς έκανε άλμα της τάξεως του 41,2% μεταφραζόμενο σε 19,1 εκατ. ευρώ υψηλότερα κόστη.

Ο άμεσος αντίκτυπος όλων αυτών ήταν ο δραστικός περιορισμός του περιθωρίου μικτού κέρδους της Κρι Κρι, που έπεσε στο 22,3%, από 35% στο αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.

Έξοδα ενέργειας και διανομών

Όπως προκύπτει από τη λογιστική κατάσταση, το ενεργειακό κόστος της Κρι-Κρι διαμορφώθηκε στα 3,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 169,9% σε σχέση με τα 1,26 εκατ. ευρώ που ήταν το ίδιο κόστος, της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η γαλακτοβιομηχανία των Σερρών ξόδεψε στο εφετινό, πρώτο εξάμηνο για τις ενεργειακές ανάγκες, παραπάνω από ότι σε ολόκληρο το 2021. Τότε, τα ενεργειακά κόστη ήταν 3,35 εκατ. ευρώ, έναντι των 1,964 εκατ. ευρώ του 2020…
Πέραν του ενεργειακού, αυξημένα κατά 25,1% ήταν τα εφετινά έξοδα μεταφορών και διανομών, που έφτασαν στα 4,031 εκατ. ευρώ.

Ακόμη πιεστικότερα από πλευράς μεγέθους, ήταν τα κόστη των πωληθέντων προϊόντων της Κρι-Κρι που από τα 39,8 εκατ. ευρώ «πέταξαν» στα 56,6 εκατ. ευρώ. Ενώ από την άλλη πλευρά, μια σειρά από έξοδα, όπως η μισθοδοσία των εργαζόμενων, η διαφήμιση και οι αποσβέσεις, δεν είχαν ουσιώδεις μεταβολές.
Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων.

Οι ανατιμήσεις πραγματοποιήθηκαν σταδιακά, σε τρείς κύκλους. Με τις τελευταίες να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Χωρίς δηλαδή να αποτυπώνονται στα μεγέθη του εφετινού εξαμήνου. Όπου στον τομέα του παγωτού η αύξηση των πωλήσεων κατά 3,8 εκατ. ευρώ (21,2%) ήταν απόρροια κατά 75% της ενίσχυσης του όγκου διάθεσης του προϊόντος και κατά 25% των αυξήσεων στις τιμές.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!