THEPOWERGAME
Δεκαπέντε χρόνια μετά την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, τα Leroy Merlin ετοιμάζονται για την ανάπτυξη ενός δεύτερου σήματος του ομίλου ADEO στη χώρα μας. Πρόκειται για την αλυσίδα Naterial, η οποία είναι εξειδικευμένη στα έπιπλα και λύσεις κήπου και βεράντας. Σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του powergame.gr, ο Γιώργος Γαρούφας, Business Development Director της Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου, ανέφερε ότι το πρώτο κατάστημα θα ανοίξει το 2023 στην Αθήνα και θα έχει και δοκιμαστικό χαρακτήρα ώστε να εξεταστεί εάν το concept θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές.
«Το Naterial το έχουμε δοκιμάσει στον όμιλο στο εξωτερικό και θέλουμε να το “τεστάρουμε” και στη χώρα μας. Το να είσαι εξειδικευμένος και επικεντρωμένος στα έπιπλα κήπου στην Ελλάδα είναι κάτι που η αγορά το θέλει και το ψάχνει. Πρόκειται για μία κατηγορία προϊόντων που τη ζούμε όλοι οι Έλληνες» σημείωσε ο κ. Γαρούφας.
Το Naterial ξεκίνησε ως ξεχωριστό τμήμα το 2013 εντός των καταστημάτων της Leroy Merlin, η δυναμική όμως του συγκεκριμένου τομέα οδήγησε στο να δημιουργηθούν πρόσφατα ξεχωριστά καταστήματα με το σήμα «Naterial by Leroy Merlin». Σε παγκόσμιο επίπεδο το πρώτο κατάστημα άνοιξε στη Μαγιόρκα τον Μάιο του 2021 και ακολούθησαν ένα κατάστημα στην Βαρκελώνη φέτος τον Μάιο και τον περασμένο Ιούλιο, το πιο πρόσφατο, στη Σίντρα της Πορτογαλίας.
Είσοδος στα Dark Stores
Παράλληλα, στη χθεσινή εκδήλωση η διοίκηση της Leroy Merlin ανακοίνωσε μία νέα στρατηγική κίνηση που αφορά σε επένδυση σε δύο νέους αποθηκευτικούς χώρους γρήγορης διακίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μια επένδυση ύψους 700.000 ευρώ που θα εξυπηρετούν τόσο την προμήθεια των καταστημάτων όσο και τις παραγγελίες e-shop. Στην Αθήνα, το νέο κέντρο διανομής 7600 τμ. της εταιρείας, που βρίσκεται στην περιοχή του Α. Ιωάννη στο Ρέντη, πρόκειται να λειτουργήσει ως το πρώτο Dark Store της εταιρείας στην Ελλάδα από τον προσεχή Δεκέμβρη, ενώ το δεύτερο κέντρο θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει την προσεχή άνοιξη. Μέσω των dark stores στόχος είναι η εξυπηρέτηση των πελατών στην ηπειρωτική Ελλάδα εντός 24 ωρών και των επαγγελματιών μέσα σε τέσσερις ώρες σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ένα τρίτο κέντρο διανομής αναμένεται να δημιουργηθεί στην Λευκωσία στα τέλη του 2024.
Σε ό,τι αφορά τα φυσικά καταστήματα, στα πλάνα του ομίλου είναι η δημιουργία ενός ακόμη μεγάλου καταστήματος στην Κρήτη, και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο, καθώς και ενός ακόμη στις εγκαταστάσεις του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στον χώρο του εμπορικού πάρκου. Παράλληλα εξετάζεται η δημιουργία εξειδικευμένων μικρότερων καταστημάτων σε μικρότερες πόλεις της Ελλάδας ή εκθεσιακοί χώροι όπου οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα προϊόντα και να τα παραγγέλνουν ηλεκτρονικά. Υπενθυμίζεται ότι η η εταιρεία διαθέτει σήμερα 7 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και 1 στην Κύπρο και απασχολεί 1.300 υπαλλήλους.
Δημιουργία marketplace
Αναφερόμενος για την επόμενη μέρα της Leroy Merlin, ο απερχόμενος Γενικός Διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα και την Κύπρο, Olivier Arduin (σ.σ. τη θέση του αναλαμβάνει η Agathe Monpays) δήλωσε ότι η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να μετατραπεί από κατάστημα λιανικής, σε ηγέτη της Physical και Digital πλατφόρμας του Home Improvement. Αποδεικνύοντας αυτή τη στρατηγική δέσμευση, ο Olivier Arduin επισήμανε ως άξονες του πλάνου ανάπτυξης: τα δύο νέα Dark Stores, την περαιτέρω ανάπτυξη μέσω φυσικών καταστημάτων σε περιοχές όπου δεν είχε παρουσία η Leroy Merlin ως σήμερα, την ανάπτυξη νέων concept καταστημάτων, τον σχεδιασμό νέου logistics center 35.000 τετραγωνικών (σ.σ. έχει δρομολογηθεί στην περιοχή του Ασπροπύργου), την προετοιμασία για το λανσάρισμα marketplace, καθώς και πολλές υπηρεσίες, στο πλαίσιο της στρατηγικής του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας για την ενδυνάμωση των απομακρυσμένων πωλήσεων, την παροχή ολοκληρωμένων προσωποποιημένων λύσεων μερικής ή ολικής ανακαίνισης και πάνω από όλα για τη βελτίωση της πολυκαναλικής εμπειρίας πελάτη.
Ως προς το marketplace, αυτό αναμένεται να είναι έτοιμο έως το τέλος του 2023 και θα λειτουργεί συμπληρωματικά στην προϊοντική γκάμα των προϊόντων που διατίθενται μέσω των Leroy Merlin. Αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά Έλληνες παραγωγούς και εμπόρους καθώς οι συμφωνίες που θα υπογράφουν θα τους παρέχουν τη δυνατότητα να πωλούν τα προϊόντα τους και σε άλλες χώρες όπου η εταιρεία έχει αναπτύξει πλατφόρμες marketplace.