Γ.Δ.
1389.98 -0,99%
ACAG
-0,90%
5.5
BOCHGR
+0,90%
4.5
CENER
-1,53%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,08%
2.35
OPTIMA
-0,47%
12.78
TITC
-0,86%
34.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,39%
1.386
ΑΒΕ
-0,63%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-1,89%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
+1,07%
3.79
ΑΛΦΑ
-1,49%
1.5555
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,81%
9.515
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.57
ΑΣΤΑΚ
+3,17%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-3,01%
5.16
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.715
ΒΙΟΣΚ
-2,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-2,31%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,23%
7.884
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,08%
12.06
ΔΟΜΙΚ
-0,83%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-1,38%
1.43
ΕΕΕ
-0,66%
32.88
ΕΚΤΕΡ
-3,59%
1.506
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
-1,49%
1.98
ΕΛΛ
-0,75%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,29%
1.682
ΕΛΠΕ
-1,10%
6.725
ΕΛΣΤΡ
+2,50%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.906
ΕΛΧΑ
-1,49%
1.714
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,14%
1.145
ΕΤΕ
-2,14%
6.95
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,23%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,46%
1.979
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+4,35%
1.56
ΙΚΤΙΝ
-3,23%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,14%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-2,17%
0.901
ΙΝΤΕΚ
-2,26%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
1.015
ΙΝΤΚΑ
-2,01%
2.675
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-3,25%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,39%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.65
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-3,19%
0.91
ΛΑΒΙ
-2,41%
0.771
ΛΑΜΔΑ
-2,18%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,59%
1.24
ΛΟΥΛΗ
-2,87%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+1,31%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-2,37%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-10,00%
0.486
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,05%
19.57
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,40%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,24%
32.26
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,42%
0.254
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-1,18%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-2,13%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,45%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,07%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,38%
10.38
ΠΑΙΡ
-3,81%
0.96
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-3,76%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,91%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
-2,12%
1.615
ΣΑΡ
-2,49%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,35%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-3,04%
5.74
ΣΠΙ
-2,55%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-5,60%
0.236
ΦΡΛΚ
-3,10%
3.6
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Πτήση στην… κερδοφορία για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Επέστρεψε σε κέρδη το 2021 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ). Οι οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε χθες, δείχνουν ότι η επιχείρηση διαχείρισης του αερολιμένα πέρυσι είχε έσοδα 382 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 282 εκατ. και καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους 158 εκατ. ευρώ.

Παρά την υψηλή κερδοφορία, ωστόσο, η εταιρεία δεν διένειμε μέρισμα φέτος, λόγω των όρων του νέου δανεισμού που σύναψε. Ωστόσο, το ενδεχόμενο είναι ανοικτό για το 2023 για τα κέρδη του 2022.

Τα μεγέθη που ανακοίνωσε ο ΔΑΑ για το 2021 είναι τουλάχιστον διπλάσια σε μέγεθος από εκείνα του 2020, την πρώτη χρονιά της πανδημίας. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 105% και τα λειτουργικά κέρδη υπερτετραπλασιάστηκαν (+350%) αφού το 2020 είχαν περιοριστεί σε 62 εκατ. ευρώ. Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη αντί ζημιών ύψους 42 εκατ. ευρώ που είχε το 2020.

Τα μεγέθη του 2021, ωστόσο, είναι υποδεέστερα από εκείνα του 2019. Ωστόσο, τείνουν σε εκείνα του 2019. Συγκεκριμένα, ο περσινός κύκλος εργασιών αντιστοιχεί στο 75% εκείνου που σημειώθηκε το 2019, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA αντιστοιχούν στο 84% και τα καθαρά κέρδη στο 91%. Τη χρονιά εκείνη, ο ΔΑΑ είχε έσοδα 506 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA ύψους 336 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 174 εκατ. ευρώ. Το απασχολούμενο προσωπικό, πάντως, παρουσίασε νέα μείωση και διαμορφώθηκε σε 470 εργαζόμενους, από 530 που ήταν στο τέλος του 2020 και 770 που ήταν στο τέλος του 2019.

Για το 2022, η διοίκηση του ΔΑΑ αναφέρει ότι αναμένει αύξηση σε σχέση με το 2021 κατά 35-40%. «Με την προϋπόθεση των ήπιων μέτρων για την πανδημία, χωρίς περαιτέρω απαγορεύσεις κυκλοφορίας (lockdown) ή άλλους σημαντικούς περιορισμούς, και, φυσικά, χωρίς περαιτέρω δραματική κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία, οι προσδοκίες για αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι της τάξης του 35-40% υψηλότερα του 2021», αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας. Και συνεχίζει: «Αναπόφευκτα, στο ορατό μέλλον η ζήτηση εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να είναι χαμηλότερη από αυτή του 2019».

Αναφορικά με τα έργα επέκτασης των εγκαταστάσεων του αερολιμένα που ξεκίνησαν το 2019 και σταμάτησαν λόγω της πανδημίας, η εταιρεία αναφέρει ότι θα ξαναξεκινήσουν μόλις η κίνηση φτάσει στα επίπεδα του 2019. «Με την επιφύλαξη της εξέλιξης της αεροπορικής κίνησης», αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, «σχεδιάζουμε να ξεκινήσουμε ορισμένα από τα έργα χωρητικότητας του Τερματικού Σταθμού και της πίστας που θέσαμε σε αναμονή λόγω της πανδημίας τα δύο τελευταία χρόνια. Τα μεγάλα έργα που αφορούν την υποχρεωτική επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου θα γίνουν ξανά επίκαιρα όταν η επιβατική κίνηση πλησιάσει τα επίπεδα του 2019».

Η επιβατική κίνηση του ΔΑΑ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2022 υπολείπονταν κατά 15% της αντίστοιχης επιβατικής κίνησης του 2019, ενώ η εμπορευματική κίνηση ξεπέρασε κατά 22% εκείνη του 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!