Γ.Δ.
1471.57 -0,59%
ACAG
-0,85%
5.84
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,67%
9.03
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
+0,33%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,10%
2.245
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,04%
1.7065
ΑΝΔΡΟ
+1,51%
6.72
ΑΡΑΙΓ
-0,17%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-0,65%
9.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,70%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+1,23%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,78%
17.8
ΔΑΑ
-0,20%
7.904
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,20%
11.56
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,33%
2.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.28
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,53%
7.52
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.742
ΕΛΧΑ
-0,96%
1.864
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,53%
1.33
ΕΤΕ
-0,73%
8.388
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.218
ΕΧΑΕ
+0,42%
4.8
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.84
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,16%
5.22
ΙΝΛΟΤ
-0,96%
1.238
ΙΝΤΕΚ
-0,66%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.4
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+1,33%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,50%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+2,78%
5.55
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,81%
7.36
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,59%
23.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.85
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,95%
21.2
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,56%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.9
ΟΤΕ
-1,38%
14.34
ΟΤΟΕΛ
-1,02%
11.68
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,38%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.84
ΠΛΑΘ
-1,04%
4.27
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,49%
2.07
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,57%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,74%
4.04
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Πτήση στην… κερδοφορία για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Επέστρεψε σε κέρδη το 2021 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ). Οι οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε χθες, δείχνουν ότι η επιχείρηση διαχείρισης του αερολιμένα πέρυσι είχε έσοδα 382 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 282 εκατ. και καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους 158 εκατ. ευρώ.

Παρά την υψηλή κερδοφορία, ωστόσο, η εταιρεία δεν διένειμε μέρισμα φέτος, λόγω των όρων του νέου δανεισμού που σύναψε. Ωστόσο, το ενδεχόμενο είναι ανοικτό για το 2023 για τα κέρδη του 2022.

Τα μεγέθη που ανακοίνωσε ο ΔΑΑ για το 2021 είναι τουλάχιστον διπλάσια σε μέγεθος από εκείνα του 2020, την πρώτη χρονιά της πανδημίας. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 105% και τα λειτουργικά κέρδη υπερτετραπλασιάστηκαν (+350%) αφού το 2020 είχαν περιοριστεί σε 62 εκατ. ευρώ. Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη αντί ζημιών ύψους 42 εκατ. ευρώ που είχε το 2020.

Τα μεγέθη του 2021, ωστόσο, είναι υποδεέστερα από εκείνα του 2019. Ωστόσο, τείνουν σε εκείνα του 2019. Συγκεκριμένα, ο περσινός κύκλος εργασιών αντιστοιχεί στο 75% εκείνου που σημειώθηκε το 2019, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA αντιστοιχούν στο 84% και τα καθαρά κέρδη στο 91%. Τη χρονιά εκείνη, ο ΔΑΑ είχε έσοδα 506 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA ύψους 336 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 174 εκατ. ευρώ. Το απασχολούμενο προσωπικό, πάντως, παρουσίασε νέα μείωση και διαμορφώθηκε σε 470 εργαζόμενους, από 530 που ήταν στο τέλος του 2020 και 770 που ήταν στο τέλος του 2019.

Για το 2022, η διοίκηση του ΔΑΑ αναφέρει ότι αναμένει αύξηση σε σχέση με το 2021 κατά 35-40%. «Με την προϋπόθεση των ήπιων μέτρων για την πανδημία, χωρίς περαιτέρω απαγορεύσεις κυκλοφορίας (lockdown) ή άλλους σημαντικούς περιορισμούς, και, φυσικά, χωρίς περαιτέρω δραματική κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία, οι προσδοκίες για αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι της τάξης του 35-40% υψηλότερα του 2021», αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας. Και συνεχίζει: «Αναπόφευκτα, στο ορατό μέλλον η ζήτηση εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να είναι χαμηλότερη από αυτή του 2019».

Αναφορικά με τα έργα επέκτασης των εγκαταστάσεων του αερολιμένα που ξεκίνησαν το 2019 και σταμάτησαν λόγω της πανδημίας, η εταιρεία αναφέρει ότι θα ξαναξεκινήσουν μόλις η κίνηση φτάσει στα επίπεδα του 2019. «Με την επιφύλαξη της εξέλιξης της αεροπορικής κίνησης», αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, «σχεδιάζουμε να ξεκινήσουμε ορισμένα από τα έργα χωρητικότητας του Τερματικού Σταθμού και της πίστας που θέσαμε σε αναμονή λόγω της πανδημίας τα δύο τελευταία χρόνια. Τα μεγάλα έργα που αφορούν την υποχρεωτική επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου θα γίνουν ξανά επίκαιρα όταν η επιβατική κίνηση πλησιάσει τα επίπεδα του 2019».

Η επιβατική κίνηση του ΔΑΑ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2022 υπολείπονταν κατά 15% της αντίστοιχης επιβατικής κίνησης του 2019, ενώ η εμπορευματική κίνηση ξεπέρασε κατά 22% εκείνη του 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!