THEPOWERGAME
Μπορεί ο Όμιλος Mantis να μην είναι ιδιαίτερα γνωστός όμως όλοι κάποια στιγμή έχουμε αγοράσει τουλάχιστον ένα από τα προϊόντα τα οποία διανέμει στην Ελλάδα. Το πλέον χαρακτηριστικό, και αυτό που του «έδωσε φτερά» την περσινή χρονιά, το ενεργειακό αναψυκτικό Red Bull. Παράλληλα, μεταξύ των άλλων, ξεχωρίζουν οι μπαταρίες Energizer, τα ξυραφάκια Wilkinson, τα αντηλιακά Hawaiian Tropic, η οικογένεια της Mars (Mars, M&Ms, Snickers, Twix, Bounty, τα ρύζια Uncle Ben’s, οι ζωοτροφές Pedigree, Whiskas κ.α.). Την τελευταία διετία ο όμιλος της οικογένειας Κρομμύδα υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριος καθώς πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του μια ακόμη σημαντική συνεργασία, αυτή με την Aqua Carpatica του Γιάννη Βάλβη, απέκτησε τις εγκαταστάσεις και το σήμα της ρετσίνας Μαλαματίνα ενώ έκανε και τα πρώτα βήματα για την ανάπτυξη δικών του σημάτων στον χώρο των οινοπνευματωδών με το τσίπουρο (Καλαϊτζή) και ελληνικά αποστάγματα (Majuni, Kentri, Stichion).
Σύμφωνα με τον ισολογισμό, που δημοσίευσε χθες ο Όμιλος Μάντης Εμπορική Α.Ε., ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας αυξήθηκε κατά 28% φθάνοντας τα 20 εκατ. ευρω λόγω μεγαλύτερης ανόδου του κλάδου του ενεργειακού ποτού (Red Bull) και ανάκτησης μέρους μεριδίων της αγοράς που είχε απολέσει η εταιρεία τα προηγούμενα έτη. Όπως αναφέρει η διοίκηση στην έκθεση της τα λοιπά συνήθη έσοδα αυξήθηκαν κατά 36,7% κυρίως λόγω των παροχών προς τον βασικό προμηθευτή της RED BULL GmbH, καθώς ακολουθούν την αυξητική πορεία του κύκλου εργασιών και την συμμετοχή του ανωτέρω οίκου στις εμπορικές ενέργειες διαφήμισης (trade marketing). Παράλληλα τα συνολικά λειτουργικά έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 14,9% κυρίως λόγω αύξησης του μεταφορικού κόστους ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν κατά 23% λόγω αποπληρωμής μεγάλου μέρους δανειακών ανοικτών αλληλόχρεων λογαριασμών, με αποτέλεσμα να μειωθούν και τα ανάλογα έξοδα τόκων.
Στην έκθεση της η διοίκηση της Mantis σημειώνει ότι παρόλο την παρατεταμένη οικονομική κρίση που επικρατεί στην Ελλάδα και λόγω της μείωσης που έχουν υποστεί τα εισοδήματα των νοικοκυριών, ο κλάδος του ενεργειακού αναψυκτικού – ποτού έχει αναπτυχθεί και η εταιρεία με στοχευμένες ενέργειες έχει ανακτήσει μέρος των μεριδίων της αγοράς που είχε απολέσει τα προηγούμενα έτη.
Η αύξηση του αριθμού των τουριστών και γενικότερα της τουριστικής περιόδου συνέβαλε στην αύξηση της κατανάλωσης. Επίσης η ανάπτυξη της νέας συνεργασίας της θυγατρικής εταιρείας «Attraction ΑΕ» με την «ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ Ε. ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑΣ ΚΑΙ ΥΙΟΣ ΑΕΒΕ» συνέβαλε στην περαιτέρω ανάπτυξη του ενοποιημένου τζίρου. Τέλος η εισαγωγή και η ανάπτυξη νέων προϊόντων στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου μαζί με τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του ενοποιημένου κύκλου εργασιών του κατά 46,18 % ο οποίος διαμορφώθηκε σε 48,8 εκατ. ευρώ έναντι 33,4 εκατ. ευρώ το 2020.
Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των αποτελεσμάτων καθώς για την εταιρεία τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 160% και διαμορφώθηκαν σε 619 χιλ. ευρώ ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρων ανήλθαν σε κέρδη 464,8 χιλ. ευρώ το 2021 βελτιωμένα κατά 226,4%. Σε επίπεδο ομίλου τα κέρδη προ φόρων του 2021 άγγιξαν τα 1,5 εκατ. ευρώ έναντι 1.075 εκατ. ευρώ το 2020. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στις παρατηρήσεις του ο Ορκωτός Ελεγκτής σημειώνει ότι στους λογαριασμούς των εμπορικών και λοιπών απαιτήσεων της εταιρείας και του ομίλου υφίστανται επισφαλείς και σε καθυστέρηση απαιτήσεις 471 χιλ. και 1,72 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, για τις οποίες δεν έχει σχηματιστεί καμία πρόβλεψη για το ενδεχόμενο μη είσπραξής τους. Παράλληλα σημειώνει ότι στον λογαριασμό του κυκλοφορούντος ενεργητικού «Εμπορεύματα» του ομίλου περιλαμβάνονται πλήρως απαξιωμένα εμπορεύματα αξίας 331 χιλ. ευρώ για τα οποία δεν έχει σχηματιστεί ισόποση πρόβλεψη απομείωσης.
Πτωτικά η Energizer το 2022 λόγω private label
Το 2022 η διοίκηση του ομίλου αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών στο κλάδο του ενεργειακού ποτού και σταθεροποίηση του στις υπόλοιπες μάρκες εμπορευμάτων του Ομίλου με μικρές διακυμάνσεις, με εξαίρεση την μπαταρία – δραστηριοποιείται με το σήμα Energizer – όπου αναμένεται πτώση λόγω εισόδου εκ νέου στην αγορά μπαταριών ιδιωτικής ετικέτας μεγάλων αλυσίδων super markets όπου λόγω covid τον προηγούμενο χρόνο δεν λειτουργούσαν πλήρως.
Για το σύνολο της φετινής χρονιάς η διοίκηση είναι αισιόδοξη καθώς όπως σημειώνει μητρική και όμιλος δεν αντιμετωπίζουν ενδεχόμενη μείωση των πωλήσεών τους στο σύνολο των brands εμπορευμάτων. Μεμονωμένες μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες εμπορευμάτων σημειώνει ότι θα αντιμετωπιστούν με νέες προσφορές προς τους πελάτες και ανάλογων εμπορικών ενεργειών. Παράλληλα, αναφέρει ότι επαγρυπνά για την κατά το δυνατόν είσπραξη των απαιτήσεών τους στο ακέραιο ενώ παρακολουθεί και την αγορά για επιχειρηματικές ευκαιρίες για νέες συνεργασίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι όπως είχε γράψει το Power Game την επόμενη χρονιά ο όμιλος αναμένεται να εισέλθει και στην εμφιάλωση νερού καθώς αυτό το διάστημα επενδύει σε παραγωγική μονάδα στο Καστράκι Φωκίδας.