THEPOWERGAME
Σήμερα στην ελληνική αγορά υπάρχουν πάνω από 200 διαφορετικά σήματα ούζου, πέρα από τα «χύμα». Αν κάποιος παραμείνει σε αυτή την αγορά είναι καταδικασμένος καθώς η ελληνική αγορά σταθερά συρρικνώνεται για το εθνικό μας ποτό. Από 1.618 εκατομμύρια 9λίτρων κιβωτίων ούζου που καταναλώνονταν στην χώρα μας το 2009 το 2021 πέσαμε στα 632 κιβώτια.
Η Γερμανία έχει καταφέρει να καταναλώνει πλέον πολύ περισσότερο ούζο από ότι η Ελλάδα ενώ σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου η κατανάλωση ούζου στην χώρα μας γίνεται κυρίως από ξένους τουρίστες τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Νίκος Καλογιάννης για το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου έχει θέσει ως βασικό στόχο την ενδυνάμωση της θέσης του στις διεθνείς αγορές.
Σήμερα το Ούζο Πλωμαρίου εξάγεται σε περισσότερες από 45 χώρες από την Ισλανδία έως το Κονγκό και την Νότια Αφρική και από Χιλή έως την Ταϊλάνδη. Φυσικά οι μεγάλες αγορές του παραμένου αυτές της Γερμανίας και του Ιράκ αλλά και όπου υπάρχει ελληνικό στοιχείο όπως ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία και Ηνωμένο Βασίλειο. Παράλληλα πολύ δυνατή είναι η αγορά της Βουλγαρίας όπου το «Πλωμάρι» είναι το δεύτερο πιο ισχυρό brand στα αλκοολούχα πίσω από γνωστό ουίσκι. Το 2020 και το 2021 οι εξαγωγές ήταν αυτές που έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις καθώς το εγχώριο κομμάτι HORECA, όπου κατευθύνονται και οι μεγαλύτερες ποσότητες, είχε σημαντική πτώση εξαιτίας των επιπτώσεων του Covid και του μειωμένου τουριστικού ρεύματος
Πάνω από 50% οι εξαγωγές
Το 2021 η εταιρεία που ηγείται ο Νίκος Καλογιάννης έσπασε το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ σε συνολικές πωλήσεις, καθώς αυτές διαμορφώθηκαν σε 20,75 εκατ. ευρώ έναντι 17 εκατ. ευρώ την χρήση του 2020 εμφανίζοντας αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 22,01%. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των περσινών πωλήσεων τα 12 εκατ. ευρώ αφορούν εξαγωγές. Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η πορεία των καθαρών αποτελεσμάτων καθώς τα κέρδη προ φόρων του 2021 ανήλθαν σε 3,24 εκατ. ευρώ έναντι 1,88 εκατ. ευρώ στην χρήση του 2020 εμφανίζοντας βελτίωση της τάξης του 72%.
Η πολύ καλή εικόνα σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών το 2021 έδωσε το δικαίωμα στην διοίκηση της ποτοποιίας να προχωρήσει φέτος την άνοιξη σε μείωση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1 εκατ. ευρώ μέσω επιστροφής μετρητών στους μετόχους. Παράλληλα τον περασμένο Ιούνιο αποφασίστηκε από την Γενική Συνέλευση και υλοποιήθηκε η απορρόφηση της Ποτοποιίας Χ. Θωμόπουλος Α.Ε. (Sans Rival). Για την φετινή χρήση η διοίκηση κρατάει χαμηλά τον πήχη λόγω των εξελίξεων σε Ουκρανία και του ενεργειακού κόστους και έχει θέσει ως στόχο να διατηρήσει τόσο το μερίδιο στην αγορά όσο και τον όγκο των πωλήσεων.
Μπορεί το Ούζο Πλωμαρίου να είναι το βασικό σήμα της εταιρείας όμως παράγει επίσης και το premium ούζο τριπλής απόσταξης Άδολο καθώς και το «Ούζο Ματαρέλλη». Παράλληλα δραστηριοποιείται στην αγορά του τσίπουρου με το «Δεκαράκι» το οποίο παράγεται από την οικογένεια Βασδαβάνου στον Τύρναβο και αποτελεί το πρώτο μονοποικιλιακό προϊόν στην κατηγορία του. Την περασμένη χρονιά η εταιρεία σύνδεσε το όνομα της με ένα πολλά υποσχόμενο νέο σήμερα. Πρόκειται για το απόσταγμα μαστίχας Axia που παράγεται στις εγκαταστάσεις της και στοχεύει σχεδόν αποκλειστικά στις διεθνείς αγορές. Στην εταιρεία Avandel Limited η οποία διαχειρίζεται το νέο σήμα η Ποτοποιία Πλωμαρίου συμμετέχει με ποσοστό 6,15%.