THEPOWERGAME
Η πανδημία του κορωνοϊού φαίνεται ότι επηρέασε σημαντικά και τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών ακόμα και στα smartphones.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα, η αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 2020 είχε μια πτωτική πορεία. ωστόσο το αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ πουλήθηκα λιγότερα smartphones, oι επιλογές των καταναλωτ
Αλλαγές στις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων για smartphones έφερε η πανδημία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 2020 πωλήθηκαν λιγότερες αλλά πιο ακριβές συσκευές.
Στη μάχη των προϊόντων πάντως επικράτησαν μόλις τέσσερις κατασκευαστές (Apple, Huawei, Samsung και Xiaomi) κατέχουν κοντά στο 90% της αγοράς.
Ειδικότερα, τα στοιχεία της αγοράς για το 2020 δείχνουν ότι πωλήθηκαν περίπου 1,8 εκατομμύρια συσκευές, όταν το 2019 όπου το αντίστοιχο νούμερο είχε αγγίξει τα 2 εκατομμύρια.
Την ίδια στιγμή όμως, η συνολική αξία των smartphones κινήθηκε στα επίπεδα των 517 εκατ. ευρώ έναντι 523 εκατ. ευρώ το 2019, κάτι το οποίο σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οφείλεται στο ότι οι καταναλωτές στράφηκαν σε πιο ακριβές συσκευές.
Σε όρους τεμαχίων το μερίδιο αγοράς των smartphones με τιμή κάτω των 100 υποχώρησε φέτος κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 8%.
Περίπου το 48% των smartphones που πουλήθηκαν πέρσι στην Ελλάδα, βρισκόντουσαν στην κατηγορία των 100-200 ευρώ, όταν το ποσοστό αυτής της κατηγορίας το 2019 ξεπερνούσε το 50%.
Αντίστοιχα το μερίδιο των smartphones με αξία άνω των 600 ευρώ αυξήθηκε κατά περίπου 2 μονάδες ξεπερνώντας το 10%.
Τα μερίδια των κατασκευαστών
Οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 87% της συνολικής αγοράς σε επίπεδο τεμαχίων και πλησίασαν στο 94% με βάση την αξία.
Σε όρους πωληθέντων τεμαχίων η Samsung βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση κατέχοντας ένα μερίδιο που ξεπέρασε το 33%, δηλαδή σχεδόν το ένα στα τρία κινητά που πουλήθηκαν πέρσι, ήταν της κορεάτικης εταιρείας.
Σημαντική άνοδο κατέγραψε πέρσι η Xiaomi, που κατάφερε να επικρατήσει στις μπάτζετ επιλογές και να ανεβάσει το μερίδιο της (πάντα σε σχέση με τον αριθμό των κινητών που πουλήθηκαν) στο 28% από 17% που ήταν το 2019. Το μερίδιο της Huawei υποχώρησε στο 17% αλλά η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει την τρίτη θέση.
Στη τέταρτη θέση βρίσκεται η Apple η οποία αύξησε το μερίδιο της στο 8,5% από 7% πέρσι.
Οι υπόλοιποι κατασκευαστές παραμένουν σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά. Η Honor κινήθηκε στα επίπεδα του 3,5% από περίπου 4% που ήταν το 2019.
Αξιοσημείωτη είναι η πτώση της MLS, που αντιμετωπίζει προβλήματα και έχει σταματήσει συμφωνίες με πολλές αλυσίδες του λιανεμπορίου, με το μερίδιο της να υποχωρεί στο 2% από 7,5% το 2019.
Η εικόνα στην σύγκριση με βάση τη αξία των πωληθέντων συσκευών, είναι αρκετά διαφορετική. Η Samsung παραμένει στην πρώτη θέση μένα μερίδιο κοντά στο 37%, αλλά δεύτερη εδώ βρίσκεται η Apple με 26%.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Xiaomi με μερίδιο που αγγίζει το 19%, και η Huawei με 12%. Όπως φαίνεται σε όρους αξίας το 94% πήγε σε αυτές τις τέσσερις εταιρείες με όλους τους υπόλοιπους να μοιράζονται μόλις το 6%.