Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Xiaomi: «Απόβαση» στο Ντίσελντορφ

Εν μέσω της πανδημίας η κινεζική κατασκευάστρια εταιρία κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρικών συσκευών Xiaomi άνοιξε τον περασμένο Ιούλιο το πρώτο της υπερκατάστημα στη Γερμανία. Λίγους μήνες αργότερα και εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, η εμβληματική αντιπροσωπεία στην παλιά πόλη του Ντίσελντορφ έπρεπε να κλείσει.

Η εξέλιξη ουδόλως πτόησε τα σχέδια του ανερχόμενου κολοσσού. Κάθε άλλο. Με φόντο τις εξαιρετικές πωλήσεις, ο διευθυντής της Xiaomi στη Γερμανία Άλαν Τσεν Λι προαναγγέλλει σημαντική επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρίας. “Οικοδομούμε τα κεντρικά ευρωπαϊκά μας γραφεία στο Ντίσελντορφ”, ανέφερε ο μάνατζερ μιλώντας στην οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.

Λόγω της πανδημίας δεν υπάρχει ακόμη ακριβές χρονοδιάγραμμα. “Θα είμαστε παρόντες με εκατοντάδες συνεργάτες”, διαβεβαιώνει πάντως ο Τσεν Λι, διευκρινίζοντας ότι μελλοντικά τα logistics, τα οικονομικά, η εξυπηρέτηση πελατών και το μάρκετινγκ θα “τρέχουν” από το Ντίσελντορφ. Η επιλογή της όμορφης πόλης του Ρήνου δεν είναι φυσικά τυχαία, αφού βρίσκεται ουσιαστικά στην “καρδιά” της Ευρώπης.

Αυξανόμενο μερίδιο αγοράς

Μόλις έναν χρόνο μετά την “απόβασή” της στη Γερμανία η Xiaomi έχει γίνει ήδη η τρίτη σημαντικότερη μάρκα κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με την εταιρία καταναλωτικών ερευνών Canalys, το μερίδιο αγοράς ανέρχεται ήδη στο 10%, με τις Samsung και Apple να καταλαμβάνουν φυσικά τη μερίδα του λέοντος. Σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι οι πωλήσεις συσκευών της Xiaomi αυξήθηκαν κατά 140%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως την Ισπανία, την Πολωνία ή την Κροατία, η κινεζική εταιρία καταγράφει ήδη τις μεγαλύτερες πωλήσεις κινητών smartphone. Συνολικά και σε παγκόσμιο επίπεδο η Xiaomi κατάφερε να ανεβάσει επίσης τις πωλήσεις της κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2020, πουλώντας 43,4 εκατομμύρια συσκευές (+31% σε σχέση με τρίτο τρίμηνο 2019).

Απόλυτοι κυρίαρχοι στην αγορά των κινητών τηλεφώνων παραμένουν η Apple και η Samsung. “Το iPhone 12 πουλάει τρελά”, λέει ο αναλυτής της Canalys Βινσάν Τίλκε. Την Xiaomi ακολουθούν άλλοι δυο κινέζοι κατασκευαστές, οι ανταγωνίστριες Vivo και Oppo, που έχουν επίσης τα ευρωπαϊκά τους γραφεία στο Ντίσελντορφ.

Χρυσές δουλειές

Για την προερχόμενη από το Zhongguancun (Σίλικον Βάλεϊ του Πεκίνου) Xiaomi τα πράγματα πάνε εξαιρετικά. Το τρίτο τρίμηνο του 2020 κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο της κατά 35% στα 72 δις γουάν (περ. 9,3 δις ευρώ), με τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται στα 530 εκ. ευρώ (+18%).

Το λογισμικό Miui της εταιρίας μετρά 370 ενεργούς χρήστες τον μήνα, 26% περισσότερους απ΄ ότι πέρυσι. Στον τομέα των δικτυωμένων συσκευών, όπως σκούπες-ρομπότ, ήταν 290 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες.

Ένας βασικός λόγος της ισχυρής ανάπτυξης της Xiaοmi είναι η αδυναμία της ανταγωνίστριας Huawei που πλήττεται από τις αμερικανικές κυρώσεις. Βάσει αυτών η εταιρία δεν μπορεί πλέον να πουλάει κινητά τηλέφωνα με υπηρεσίες Google, όπως maps ή youtube. O μάνατζερ της Xiaοmi αντιτείνει ωστόσο ότι η επιτυχία της εταιρίας του οφείλεται πρωτίστως στην ίδια. “Καταφέραμε να πείσουμε τους πελάτες μας με καλά προϊόντα”.

Εντούτοις και η Xiaοmi δεν είναι αμέτοχη στον μαινόμενο τεχνολογικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Στα μέσα Ιανουαρίου το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας που βρισκόταν τότε ακόμη υπό τη διοίκηση Τραμπ, ενέταξε την εταιρία στις “κομμουνιστικές-κινεζικές στρατιωτικές επιχειρήσεις” και κάλεσε τους επενδυτές να πουλήσουν τα μερίδιά τους μέχρι τον Νοέμβριο. Η Xiaοmi κινείται νομικά κατά της αμερικανικής απόφασης. Η διαμάχη είχε άμεσο αντίκτυπο στην τιμή της μετοχής της κινεζικής κατασκευάστριας που σημείωσε ελαφρά πτώση.

Τεράστια γκάμα προϊόντων

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με την Huawei που κατασκευάζει και εξοπλισμό για κρίσιμες υποδομές, όπως δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, η Xiaοmi επικεντρώνεται σε συσκευές για τελικούς πελάτες. Εφεξής βέβαια η εταιρία σκοπεύει να επενδύσει στη Γερμανία περισσότερο και σε τομείς πέραν της κινητής τηλεφωνίας και να διευρύνει τη γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων. Αυτά αφορούν κυρίως τις δικτυωμένες οικιακές συσκευές, όπως βραστήρες ρυζιού, ζυγαριές αλλά και drones, ταξιδιωτικές τσάντες και παιδικά παιχνίδια.

“Πολλοί πελάτες δεν γνωρίζουν καν πόσα διαφορετικά προϊόντα έχουμε”, λέει ο μάνατζερ Τσεν Λι. Η Xiaomi διαθέτει ήδη αυτόνομο ηλεκτρονικό κατάστημα για τη Γερμανία. Την ίδια ώρα συνεργάζεται με μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αλλά και με discounter, όπως τα Aldi.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!