Γ.Δ.
1404.96 +0,24%
ACAG
+1,12%
5.41
BOCHGR
+2,75%
4.48
CENER
+1,07%
8.49
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,85%
8.27
NOVAL
-0,43%
2.3
OPTIMA
+0,31%
12.76
TITC
+0,27%
37.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,29%
1.4
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.345
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-0,39%
1.5245
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,42%
9.62
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-0,65%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,35%
5.26
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
+1,47%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,34%
18.14
ΔΑΑ
+0,20%
8.006
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,09%
11.64
ΔΟΜΙΚ
+3,70%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
+0,18%
33.8
ΕΚΤΕΡ
-1,11%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.648
ΕΛΠΕ
+1,80%
6.795
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,00%
1.836
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-0,49%
6.89
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.025
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.34
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+1,15%
0.309
ΙΛΥΔΑ
+3,45%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.74
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+3,48%
0.921
ΙΝΤΕΚ
+0,71%
5.71
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
2.68
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,38%
1.43
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+6,27%
1.084
ΚΟΥΕΣ
+1,45%
5.6
ΚΡΙ
+0,70%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+6,93%
0.988
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,20%
19.43
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,65%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,65%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.257
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,67%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+2,67%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.793
ΟΤΕ
-0,66%
15.11
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,89%
0.97
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,03%
3.588
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+2,04%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.95
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.59
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,31%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
+0,28%
3.56
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ryanair: Κλείνει τη βάση της στην Αθήνα από τέλη Οκτωβρίου έως Απρίλιο

Τη βάση της στην Αθήνα, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» κλείνει η Ryanair από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, δηλαδή στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν, όπως επιβεβαιώνει η αεροπορική εταιρεία.

H Ryanair, η οποία ζητεί ελκυστικότερες χρεώσεις και κίνητρα για τη χειμερινή περίοδο, θα διεξάγει στην Αθήνα μόλις 10 από 29 δρομολόγια, μειώνοντας τη διαθέσιμη χωρητικότητα κατά σχεδόν 60%. Όπως υποστηρίζει η ιρλανδική χαμηλού κόστους εταιρεία, τόσο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, όσο και η γερμανική Fraport που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δεν προσφέρουν στη Ryanair τα κατάλληλα κίνητρα.

Έτσι, ο αερομεταφορέας περιορίζει στην Ελλάδα τη δυναμικότητά του κατά 40%, ζητώντας χαμηλότερη φορολογία. Για την ιστορία, το μερίδιο της Ryanair στην ελληνική αγορά κυμαίνεται στο 7% συγκριτικά με το 38% της Aegean και το 15% της Sky Express.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η Ryanair κλείνει τη βάση της Αθήνας για το χειμώνα, καθώς η ελληνική κυβέρνηση δεν  ανταποκρίνεται στο σχέδιο ανάκαμψης του τουρισμού

Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, επιβεβαίωσε σήμερα (1η Σεπτεμβρίου) ότι θα κλείσει τη βάση της στην Αθήνα στις 29 Οκτωβρίου για τη χειμερινή περίοδο, χάνοντας επενδύσεις άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων στο αεροδρόμιο Αθηνών, μια ζωτικής σημασίας πύλη για την Ελληνική οικονομία. Το αεροδρόμιο της Αθήνας, μαζί με τα άλλα Ελληνικά αεροδρόμια που ανήκουν στο Γερμανικό μονοπωλιακό όμιλο FRAPORT, δεν προσφέρουν κανένα κίνητρο, για την τόνωση της κίνησης κατά τη χειμερινή περίοδο, για την ανάπτυξη τουρισμού εκτός της περιόδου αιχμής και τη συνδέση της Αθήνας με άλλους προορισμούς, για να γίνει η Αθήνα ένας δημοφιλής προορισμός όλο το χρόνο.

Η Ελληνική κυβέρνηση δεν παρέχει μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες για να επενδύσουν στο αεροδρόμιο Αθηνών σε περιόδους μη αιχμής ή να αναπτύξουν τον τουρισμό  με τον τρόπο που έκαναν η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Κύπρος.  Δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες, η απόφαση να πουληθούν  τα περισσότερα από τα Ελληνικά αεροδρόμια σε γερμανικούς φορείς με υψηλό κόστος  είχε καταστροφικό αντίκτυπο για τη δημιουργία  θέσεων εργασίας, καθώς αυτοί οι ξένοι διαχειριστές στραγγαλίζουν την Ελληνική οικονομία περιορίζοντας τη ροή τουριστών και επιχειρηματικών συνδέσεων και δεν ενδιαφέρονται να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κίνηση.

Σε μια εποχή κατά την οποία άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τα τέλη και εισάγουν προγράμματα ανάκτησης του τουρισμού, η Ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει  να εφαρμόζει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας  τα Ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά.  Η Ryanair έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις ανάπτυξης στην Ελληνική κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του ’21, σύμφωνα με τις οποίες η αεροπορική εταιρεία θα διπλασιάσει τους επιβάτες από 5 εκατομμύρια σε 10 εκατομμύρια τα επόμενα 5 χρόνια, θα μειώσει την εποχικότητα με πάνω από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες εκτός αιχμής ανά έτος, θα αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό έως και 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, θα δημιουργήσει 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και θα δει την απαραίτητη ανάπτυξη στα υποεξυπηρετούμενα νησιά και περιοχές. Ωστόσο, η Ελληνική κυβέρνηση ανεξήγητα  δεν ανταποκρίθηκε καν στις προτάσεις της Ryanair που θα μεταμόρφωναν εντελώς τον Ελληνικό τουρισμό τα επόμενα 5 χρόνια.

Η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη, ενώ άλλες μειώνουν το πτητικό τους έργο, τις θέσεις εργασίας και τον στόλο.  Με περισσότερες από 150 παραδόσεις νέων αεροσκαφών τα επόμενα 4 χρόνια, η Ryanair είναι σε θέση να προσφέρει την ταχεία αύξηση των επιβατών, τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα που απαιτούνται για την ενίσχυση της Ελληνικής τουριστικής αγοράς, καθώς συνεχίζει να προσφέρει ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη το χειμώνα του ’22.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Έντι Γουίλσον, δήλωσε:

«Είμαστε απογοητευμένοι που ανακοινώνουμε το κλείσιμο της βάσης μας στην Αθήνα στα τέλη Οκτωβρίου’22 για τη χειμερινή περίοδο, καθώς η Ελληνική κυβέρνηση απέτυχε ανεξήγητα να ανταποκριθεί στα φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης της Ryanair για ένα πολύ αναγκαίο σχέδιο ανάκαμψης του τουρισμού για να μειώσει τα μη ανταγωνιστικά τέλη αεροδρομίου και να βοηθήσει στην ανάκαμψη της κυκλοφορίας μετά τον Covid, όπως έχουν ήδη κάνει η Κροατία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και άλλες χώρες. Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Ελληνική κυβέρνηση και των υψηλού κόστους Γερμανικών συμφερόντων αεροδρομίων  αποτυγχάνουν να αποδώσουν οφέλη στο λαό και στην οικονομία της Ελλάδας.

Ζητάμε και πάλι από τον Υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, να απαντήσει στις γραπτές προτάσεις ανάπτυξης, με τις οποίες προσδωκούμε να μεταμορφώσουμε την τουριστική αγορά της Ελλάδας τα επόμενα 5 χρόνια διπλασιάζοντας την κίνηση στα 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενισχύοντας τον τουρισμό εκτός αιχμής, δημιουργώντας 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και υποστηρίζοντας την τόσο αναγκαία περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η αποτυχία εμπλοκής της ελληνικής κυβέρνησης έχει ήδη οδηγήσει στο κλείσιμο της βάσης μας στη Ρόδο από τη Ryanair αυτό το καλοκαίρι και τώρα μας ανάγκασε να κλείσουμε τη βάση μας στην Αθήνα από τον Οκτώβριο και να ανακατανείμουμε αυτήν τη χωρητικότητα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.

Η δομή χρέωσης των αεροδρομίων στην Ελλάδα είναι δυσλειτουργική, καθώς ανταμείβει τους Γερμανούς διαχειριστές εκμετάλλευσης αεροδρομίων  που ελέγχουν ζωτικό μέρος των ελληνικών εθνικών υποδομών εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης του τουρισμού και της συνδεσιμότητας. Είναι ανεξήγητο το γεγονός ότι η Ελληνική κυβέρνηση δεν χρησιμοποιεί κίνητρα στα Ελληνικά αεροδρόμια για την προώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας αντιθέτως προστατεύει τις Γερμανικές πρακτικές με υψηλού κόστους χρεώσεις.

Καλούμε τον υπουργό Κικίλια να απαντήσει επιτέλους γραπτώς στις αναπτυξιακές προτάσεις της Ryanair που θα μετασχηματίσουν τον Ελληνικό τουρισμό δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!