THEPOWERGAME
H είσοδος της Domino’s στην πλατφόρμα της efood, εδώ και λίγες ημέρες, ήταν μία έκπληξη μεγατόνων για όσους γνωρίζουν καλά την αγορά του delivery και της εστίασης. Αυτό γιατί η μεγαλύτερη αλυσίδα στο delivery πίτσας στον κόσμο, είχε έως και πρόσφατα μία σταθερή πολιτική: Αναπτύσσονταν αποκλειστικά με τις δικές της δυνάμεις χωρίς να κάνει χρήση κάποιας πλατφόρμας διανομής (aggregator). Οι πωλήσεις πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσα από τα κατά τόπους ηλεκτρονικά της καταστήματα ή μέσω τηλεφωνικής κλήσης.
Συνεργασία με 32 καταστήματα
Η συνεργασία η οποία έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή αυτή την εβδομάδα αναμένεται να επικοινωνηθεί από την πλευρά της efood από τον Σεπτέμβριο, αν και έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους τα πρώτα banner στο διαδίκτυο. Στην πλατφόρμα φιλοξενούνται μέρος των προσφορών της Domino’s ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα συνεχίσουν να υπάρχουν αποκλειστικές προσφορές στο site της πιτσαρίας. Παράλληλα η domino’s ενεργοποίησε στην ιστοσελίδα της το πρόγραμμα πιστότητας με συλλογή πόντων, domino’s more. Η συνεργασία αφορά 36 καταστήματα της Domino’s και η διανομή συνεχίζει να πραγματοποιείται αποκλειστικά από τους διανομείς της πιτσαρίας.
Σε επικοινωνία που είχε το PowerGame με εκπρόσωπο της efood αυτός ανέφερε ότι αλυσίδες και μεμονωμένα εστιατόρια και καταστήματα που ήταν στο παρελθόν αρνητικές στις πλατφόρμες συνεργάζονται και βλέπουν ότι οι πωλήσεις που πραγματοποιούν μέσα από αυτές μπορούν να φθάσουν ή και να ξεπεράσουν αυτές που πραγματοποιούσαν από τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία μεγάλη αλυσίδα, πριν την domino’s, που προστέθηκε στην πλατφόρμα της efood, ήταν η Γρηγόρης τον Δεκέμβριο του 2020 ενώ συνεργασία υπάρχει με όλες τις μεγάλες ελληνικές (Goody’s, Everest, Βενέτης, Pizza Fan κ.α.) καθώς και τις διεθνείς αλυσίδες(McDonald’s, Starbucks, TGI Friday’s, KFC κ.α.).
Την απάντηση γιατί μία εδραιωμένη εταιρεία συνεργάζεται με έναν aggregator την είχε δώσει πριν από λίγο διάστημα ο Πρόεδρος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Όπως είχε αναφέρει παρόλο που τα MyMarket διέθεταν δικό τους eshop και δίκτυο διανομής επέλεξαν επικουρικά να συνεργαστούν με την Wolt «καθώς ένα μεγάλο μέρος καταναλωτών, κυρίως οι νεότερες ηλικίες, έχουν “εκπαιδευτεί” να πραγματοποιούν τις αγορές τους αποκλειστικά μέσα από τις πλατφόρμες. Αν δεν σε δουν εκεί δεν θα μπουν στη διαδικασία να εισέλθουν στο eshop σου να κάνουν εγγραφή και να ξεκινήσουν να κάνουν αγορές».
Πίεση και στην Αμερική
Στην περίπτωση της Domino’s, στην Αμερική έχουν αυξηθεί οι φωνές, κυρίως από franchisee της, που ζητούν τη συνεργασία με aggregators για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την πτώση των πωλήσεων καθώς η Domino’s μετά από 41 συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα εμφάνισε πτώση στα τρία τελευταία. Ο δεύτερος έχει να κάνει με τη διανομή καθώς τα κατά τόπους καταστήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα να βρουν διανομείς για δρομολόγια σε ώρες αιχμής. Ένας μεγάλος αριθμός των οδηγών έχουν μετακινηθεί προς τις πλατφόρμες οι οποίες παρέχουν ένα πιο ευέλικτο ωράριο εργασίας.
Στην Ελλάδα η Domino’s συμπληρώνει φέτος 25 χρόνια παρουσίας και αναπτύσσεται από την εταιρεία Daufood Greece. Διαθέτει πάνω από 45 καταστήματα από τα οποία σχεδόν τα μισά είναι εταιρικά. Σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό που δημοσίευσε το 2020 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 17,4 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας οριακή αύξηση (0,7%) σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Σε ό,τι αφορά στα αποτελέσματα τα κέρδη μετά φόρων έσπασαν το φράγμα του 1 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 1,15 εκατ. ευρώ έναντι 941 χιλ. ευρώ το 2019.