THEPOWERGAME
Τρεις άνθρωποι των μπαρ και ένας επιχειρηματίας, οι ιδρυτές της Three Cents, κατάφεραν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον της Coca Cola HBC.
«Η μπουρμπουλήθρα είναι εθιστική. Όπως και το τσίλι ενεργοποιεί ένα νεύρο και ο εγκέφαλος παράγει ενδορφίνες. Θες συνέχεια κι άλλο, ενεργοποιείται η απόλαυσή σου. Έτσι, τα δικά μας είναι πολύ πιο ανθρακωμένα από εκείνα της υπόλοιπης αγοράς. Έχουν πολλή μπουρμπουλήθρα. Σκοπός είναι και η απόλαυση αλλά και να μπορούν να κρατάνε τον fizzy χαρακτήρα στα ποτά τα οποία μπαίνουν. Τα άλλα mixers όταν αναμειγνύονται με το ποτό, γίνονται γρήγορα flat».
Αυτό είχε αναφέρει ένα χρόνο μετά από την ίδρυση της Three Cents, το όχι και τόσο μακρινό 2015, ο Γιώργος Τσιρίκος, ένας εκ των τεσσάρων συνιδρυτών της εταιρείας. Ο ίδιος είχε μάθει για τη δύναμη που έχουν οι μπουρμπουλήθρες σε ένα σχετικό σεμινάριο που είχε παραβρεθεί το 2011 στην Λουιζιάνα μαζί με τον μελλοντικό συνεργάτη του, Γιώργο Μπάγκο. Οι δύο μαζί με τους Δημήτρη Νταφόπουλο, του πολυβραβευμένου μπαρ The Clumsies και τον Βασίλη Καλαντζή, των Granikal και Umami, κατάφεραν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον της Coca Cola HBC για να φτάσουμε χθες στην εξαγορά από την τελευταία της Three Cents.
Three Cents vs Schweppes
Το ότι η Three Cents θα κατέληγε μία ημέρα, αργά ή γρήγορα, στην αγκαλιά της Coca Cola HBC ήταν κοινό μυστικό στην αγορά. Τι οδήγησε την ελληνική πολυεθνική σε αυτή την κίνηση είναι άγνωστο όμως κάποιες απαντήσεις αναμένεται να δοθούν αύριο με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών του εξαμήνου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η συγκεκριμένη αγορά που δραστηριοποιείται η Three Cents παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική τα τελευταία χρόνια. Το θέμα είναι τι μέλλον θα έχει από τη στιγμή που θα περάσει κάτω από τη φτερούγα της Coca-Cola HBC.
Η πολυεθνική ήδη διαθέτει τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε άλλες αγορές που δραστηριοποιείται το Schweppes. Three Cents και Schweppes δραστηριοποιούνται σχεδόν στην ίδια αγορά – τα Three Cents απλώς ανήκουν στην κατηγορία premium- και σε ορισμένες περιπτώσεις αλληλοκαλύπτονται σε γεύσεις, όπως π.χ. το pink grapefruit.
Το πλέον πιθανό είναι ότι η παραγωγή θα μεταφερθεί στο megaplant της Coca-Cola HBC στο Σχηματάρι και θα αφήσει πίσω του το εργοστάσιο της Optima Supply Chain (στο πρώην εργοστάσιο Metaxa) όπου εμφιαλώνει ανταγωνιστικά προϊόντα (Green Mocktails) και η Green Cola. Πρόκειται για τη δεύτερη «μετακόμιση» στη οποία θα προσφύγει η Three Cents η οποία ξεκίνησε να εμφιαλώνεται στις εγκαταστάσεις της Κρίνος στο Αίγιο.
Η Three Cents είναι μία από τις λίγες εταιρείες που ξεκίνησε από την επαγγελματική αγορά για να εισέλθει στη συνέχεια στα σούπερ μάρκετ. Μέχρι και το 2020 τα mixers, οι σόδες και τα αναψυκτικά της βρίσκονταν αποκλειστικά μέσα από το κανάλι του HoReCa και κυρίως μέσω των μπαρ. Η εταιρεία, η οποία είχε ήδη τοποθετήσει τα προϊόντα της σε έναν σχετικά μικρό αριθμό σούπερ μάρκετ λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία, κατάφερε να κερδίσει και την αγορά του λιανεμπορίου με τις περισσότερες πωλήσεις πλέον να προέρχονται από το συγκεκριμένο κανάλι.
Όπως ανακοινώθηκε χθες η αξία της συναλλαγής ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ ενώ το 2021 η Three Cents κατέγραψε πωλήσεις 7,7 εκατ. ευρώ εξάγοντας τα προϊόντα της σε 36 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η ιδρυτική ομάδα θα παραμείνει στην εταιρεία και μετά από την εξαγορά. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η Three Cents πήρε το όνομά της από μία τάση την εποχή της ποτοαπαγόρευσης. Την περίοδο εκείνη τα μπαρ σέρβιραν σκέτο ανθρακούχο νερό με την ονομασία Two Cents Plain, στην πορεία διέθεταν και διάφορα σιρόπια τα οποία έναντι ενός παραπάνω cent – Three Cents – τα πρόσθεταν δημιουργώντας επιτόπια αναψυκτικά.