THEPOWERGAME
Aν και η τάση της εποχής θέλει τη ανάπτυξη των επιχειρήσεων λιανικής μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων και καναλιών, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Και μια τέτοια εξαίρεση είναι ο όμιλος Intefashion, γνωστότερος με την εμπορική ονομασία των καταστημάτων του Pink Woman, που μέσα στην πανδημία, όχι μόνο δεν έκλεισε καταστήματα, αλλά αντίθετα τα διεύρυνε σημαντικά.
Ειδικότερα, δύο χρόνια από την εξαγορά του 100% του Ομίλου Intrafashion (Pink Woman), ο ιδιοκτήτης και Πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας Δημήτρης Ματεμτζής, παρουσιάζοντας τον απολογισμό 2019-2021 όπως είπε ότι η εταιρεία όχι μόνο δεν συρρίκνωσε το φυσικό δίκτυο στη διάρκεια της πανδημίας, αλλά το διεύρυνε ιδιαίτερα, παράλληλα φυσικά με το ηλεκτρονικό κανάλι της επιχείρησης.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου Intefashion, παρά την πανδημία το 2021, παρουσίασε μεγάλη αύξηση κύκλου εργασιών της τάξης του +48,2% έναντι του 2020. Ο κύκλος εργασιών αυτός, ύψους 28 εκατ. ευρώ, είναι κατά 7,9% υψηλότερος έναντι του 2019. δηλαδή προ COVID-19. Η πορεία αυτή ήταν αποτέλεσμα της εστίασης αποκλειστικά στα καταστήματα λιανικής Pink Woman, με ταυτόχρονη οριζόντια κατάργηση του καναλιού χονδρικής και πωλήσεων Outlet. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Ματμετζή, «συνέβαλε αποφασιστικά στην αναβάθμιση του σήματος Pink Woman και τη βελτιστοποίηση του επιχειρηματικού μας μοντέλου».
Έτσι, ο Όμιλος επένδυσε στοχευμένα στο δίκτυο φυσικών καταστημάτων, σπάζοντας το φράγμα των 100 καταστημάτων, αλλά και σε μαζικές ανακαινίσεις τους στο νέο Retail Concept, με τρόπο ώστε πάνω από το 80% των σημείων να έχουν «ηλικία ανακαίνισης» μικρότερη των 2 ετών. Έτσι, η παρουσία του αγαπημένου γυναικείου brand «Pink Woman» διευρύνθηκε σε όλη την Επικράτεια, ξεπερνώντας τα 6 εκατ. επισκέψεων κατά το 2021.
Παράλληλα, συνεχίστηκε με συνέπεια και ένταση η ανάπτυξη των Διαδικτυακών Πωλήσεων (E-Shop), οι οποίες -παρά το εξαιρετικά μεγάλο μέγεθος του φυσικού Δικτύου- έχουν υπερδιπλασιαστεί έναντι του 2019.
Στο πλαίσιο αυτό, το μικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου Interfashion κατέγραψε το 2021 σημαντική αύξηση κατά 10,5 ποσοστιαίες μονάδες, αγγίζοντας το 38,0%. Αυτή η μεγάλη αύξηση, όπως παραδέχεται ο πρόεδρος της Interfashion, ήταν και αποτέλεσμα της στρατηγικής εξορθολογισμού των εκπτώσεων και προσφορών σε συνδυασμό με την προοδευτική βελτίωση του προσφερόμενου προϊοντικού μίγματος (collection).
Από την άλλη πλευρά, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 4,4 εκατ. ευρώ (15,8% επί του κύκλου εργασιών) και τα καθαρά κέρδη σε 3,7 εκατ. ευρώ (13.4%). «Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μεταστροφή προς ισχυρή κερδοφορία, αν κανείς αναλογιστεί ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 παρουσίαζαν ζημιές προ φόρων ύψους 5,1 εκατ. ευρώ και λειτουργικές ζημίες ύψους 4,6 εκατ. ευρώ», λέει ο επικεφαλής του ομίλου Interfashion. Και επιπλέον σε αυτά, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι λόγω των μέτρων περιορισμού της κίνησης της πανδημίας, τους πρώτους πέντε μήνες του 2021 το λιανεμπόριο λειτουργούσε υπό ειδικό καθεστώς (take away, click away κ.λπ.).
Για το πρώτο πεντάμηνο του 2022, η αύξηση είναι εξίσου θεαματική. «Παρά το ιδιαιτέρως ρευστό και δυσμενές περιβάλλον που διαμορφώθηκε στην αγορά (Ουκρανικό, ενεργειακό, συνέχιση πανδημίας κ.α.), η πορεία λιανικών πωλήσεων παρουσιάζει αύξηση +41,5 % έναντι του α’ πενταμήνου του 2021», λέει ο κ. Ματμετζής, σημειώνοντας ότι η επιχείρησή του συνεχίζει να αναπτύσσει νέα καταστήματα, με εστίαση στις τουριστικές περιοχές.
Συγκεκριμένα, νέα καταστήματα ανοίγουν στην Πάρο, την Αίγινα και τρία στην Αθήνα σε Παγκράτι, Σεπόλια, Ερμού-Μοναστηράκι. Επίσης, η εταιρεία παρουσίασε το νέο πλήρως ανακαινισμένο Pink Woman Flagship Store στο River West, όπου πρωταγωνιστούν όλες οι καλοκαιρινές συλλογές ρούχων και μαγιό σε ένα modern urban retail concept που προσφέρει αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία. «Με αυτά τα δεδομένα στοχεύουμε να ολοκληρώσουμε το 2022 με τουλάχιστον 1 νέο κατάστημα κάθε μήνα Pink Woman Stores ως το τέλος του έτους», καταλήγει ο κ. Ματμετζής.