THEPOWERGAME
Σε εισαγωγή μπαταριών σιδήρου-λιθίου χαμηλότερου κόστους, από την κινεζική εταιρεία CATL, σχεδιάζει να προβεί η Ford, προκειμένου να τις χρησιμοποιήσει για τα ηλεκτρικά φορτηγά pickup και SUV της. Μάλιστα, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να συνεργαστεί ευρύτερη με την CATL, μέσα από μια σειρά ξεχωριστών συμφωνιών, για την εξασφάλιση μπαταριών και υλικών μπαταριών για την επόμενη δεκαετία.
Η αντιπρόεδρος της Ford, Λίζα Ντρέικ, δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εξασφαλίσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου ή LFP από ένα νέο εργοστάσιο 40 GWh που θα ξεκινήσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική από το 2026, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει αν το εργοστάσιο αυτό θα κατασκευαστεί από την CATL. Το Reuters είχε από τον περασμένο Μάιο αναφέρει ότι η CATL εξέταζε διάφορες περιοχές στις ΗΠΑ για την ανέγερση εργοστασίου κατασκευής μπαταριών EV για την εξυπηρέτηση της Ford και της BMW.
Μπαταρίες λιθίου-σιδήρου
Η απόφαση της Ford να χρησιμοποιήσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου στα best-seller ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στη Βόρεια Αμερική είναι το τελευταίο σημάδι ότι το χαμηλότερο κόστος του λιθίου-σιδήρου – η Ford δήλωσε ότι η χημεία μπορεί να μειώσει το κόστος των υλικών κατά 10-15% – αξίζει τον κόπο παρά τη μειωμένη αυτονομία που προσφέρει. Η Tesla χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP σε ορισμένα σεντάν Model 3 χαμηλότερης τιμής που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης ο κατασκευαστής ηλεκτρικών βαν και φορτηγών Rivian ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μπαταρίες LFP.
Η Ford ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την CATL να διερευνήσει τη χρήση των μπαταριών της κινεζικής εταιρείας σε οχήματα Ford που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Κίνα.