THEPOWERGAME
Είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι ελληνικές βιομηχανίες – εκτός του κλάδου των τροφίμων – που μπορούν να κοντραριστούν στα ίσα με τις πολυεθνικές και σε αρκετές περιπτώσεις να τις κερδίσουν. Μία από αυτές είναι η ΜΕΓΑ, δημιούργημα του Κωνσταντίνου Βιτουλαδίτη, η οποία κυριαρχεί στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής με σήματα όπως οι πάνες babylino, οι σερβιέτες EveryDay, οι πάνες ενηλίκων Sani, τα υγρά μαντηλάκια wet hankies και την οικογένεια προϊόντων ΜΕΓΑ (βαμβάκι, μάσκες, αντισηπτικές λοσιόν και μαντηλάκια κ.α.).
Πρώτο εργοστάσιο εκτός Ελλάδας
Σαράντα ένα χρόνια μετά από την δημιουργία της, η ΜΕΓΑ ετοιμάζεται για ένα βήμα το οποίο δεν είχε τολμήσει έως σήμερα, τη δημιουργία εργοστασίου εκτός Ελλάδας. Χθες το μεσημέρι ο Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης το ανέφερε στο περιθώριο της εκδήλωσης του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, χωρίς όμως να αναφερθεί ούτε για τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτό το βήμα ούτε για το ποια θα είναι η χώρα που θα φιλοξενήσει το πρώτο εργοστάσιο εκτός Ελλάδας.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επένδυση θα έχει ως στόχο τις διεθνείς αγορές που αποτελούν και την ατμομηχανή στην ανάπτυξη του ομίλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν οι μισές πωλήσεις του 2021 προήλθαν από εξαγωγές που πραγματοποίησε η ΜΕΓΑ κυρίως σε αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις εξωτερικού εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 110 εκατ. ευρώ όταν ο συνολικός κύκλος εργασιών έφθασε τα 238 εκατ. ευρώ. Για τη φετινή χρήση ο κ. Βιτουλαδίτης εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία και θα ξεπεράσου τα 250 εκατ. ευρώ. Και φέτος σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι εξαγωγές. «Έχουμε μεγαλώσει μέσω των εξαγωγών και το να μεγεθύνουμε περαιτέρω την εξωστρέφεια μας είναι το στοίχημα της ζωής μας» εξηγεί ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου.
Ο κ. Βιτουλαδίτης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, όπου κλήθηκε να μιλήσει ως ένας απ’ τους παλαιότερους και μεγαλύτερους πελάτες του ΟΑΕΠ, είχε υπογραμμίσει την ανάγκη ενός ενεργού Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων προκειμένου να πετύχει η χώρα το στόχο της εξωστρέφειας.
«Κάθε νέα εξαγωγή είναι ένα ταξίδι προς το άγνωστο. Εξαρτάσαι σε μεγάλο βαθμό από αστάθμητους παράγοντες και κυρίως απ’ τη συναλλακτική συμπεριφορά του εκάστοτε συνεργάτη», τόνισε ο κ. Βιτουλαδίτης υπογραμμίζοντας πως η ουσιαστική απουσία του ΟΑΕΠ τις τελευταίες δεκαετίες συνέβαλε ώστε η χώρα να μην επιδεικνύει εξωστρέφεια. «Η Ελλάδα ακόμα και σήμερα λείπει από πολλές εκθέσεις, από πολλές παγκόσμιες εκδηλώσεις. Ελπίζω με τη νέα μορφή του ο ΟΑΕΠ να δώσει την ώθηση που χρειάζεται», σημείωσε. Υπενθυμίζεται ότι χθες ο ΟΑΕΠ παρουσίασε την νέα του εταιρική ταυτότητα και τη νέα του επωνυμία: Export Credit Greece.