THEPOWERGAME
Ήταν τέλη του περασμένου Νοεμβρίου όταν η πολωνική αλυσίδα Pepco ανακοίνωνε ότι η Ελλάδα θα γινόταν η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία θα δραστηριοποιηθεί. Μάλιστα το χρονοδιάγραμμα ανέφερε ότι τα πρώτα καταστήματα θα άνοιγαν το φθινόπωρο του 2022. Όλα δείχνουν ότι κινείται εντός των χρονικών ορίων που έχουν τεθεί, καθώς η αλυσίδα έχει δημοσιεύσει αγγελίες για την εξεύρεση προσωπικού που εκτός από την Αθήνα θα αφορά και μία μεγάλη επαρχιακή πόλη.
Ο λόγος είναι για τη Λάρισα όπου έχει γίνει η «αγαπημένη» πόλη για αρκετές αλυσίδες του εξωτερικού που θέλουν να κάνουν τα πρώτα βήματά τους στην Ελλάδα. Πέρυσι ήταν η ρωσική Mere η οποία άνοιξε εκεί το πρώτο της σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ενώ και η τουρκική LC Waikiki την συμπεριέλαβε ανάμεσα στις πρώτες πόλεις που απέκτησε παρουσία στη χώρα μας. Σε ό,τι αφορά στην Αθήνα, οι πληροφορίες θέλουν η Pepco μέχρι το τέλος του 2022 θα έχει παρουσία με περισσότερα από ένα καταστήματα στην πρωτεύουσα.
Ταχύτατη ανάπτυξη
Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία της Pepco είναι η ταχύτητα με την οποία εξαπλώνεται σε μία αγορά από τη στιγμή που εισέρχεται. Μάλιστα, η ανακοίνωση εισόδου στην Ελλάδα τον περασμένο Νοέμβριο είχε βασικά ως στόχο την προσέλκυση ιδιοκτητών και μεσιτών ακινήτων για μακροπρόθεσμη μίσθωση καταστημάτων (350 – 650 τ.μ.) σε εμπορικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα σε πόλεις άνω των 20.000 κατοίκων.
Ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία ανοίγει τα καταστήματα της είναι ότι στην Ισπανία και στην Αυστρία εισήλθε μόλις πέρυσι και στην πρώτη αριθμεί ήδη 51 καταστήματα και στη δεύτερη 45. Στη γειτονική μας Βουλγαρία που μπήκε το 2019 έχει φθάσει τα 117 σημεία, ενώ σε Ιταλία και Σερβία που ξεκίνησε το 2020, το έτος που εξαπλώθηκε η πανδημία, διαθέτει σήμερα 61 και 70 καταστήματα αντίστοιχα. Συνολικά στις 16 χώρες της Ευρώπης που έχει παρουσία έχει αναπτύξει 2837 σημεία από τα οποία τα 1190 βρίσκονται στην Πολωνία.
Στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου που ανακοινώθηκαν πριν από μερικές ημέρες, στο πρώτο εξάμηνο της οικονομικής χρήσης που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου, σημειώθηκε ότι υπήρξε ρεκόρ ανοίγματος νέων καταστημάτων (235 σημεία, όπου συμπεριλαμβάνονται και αυτά της αλυσίδας Dealz) ενώ για το σύνολο της χρήσης αναθεωρείται προς τα πάνω η πρόβλεψη που πλέον κάνει λόγο για 500 καταστήματα στο σύνολο του οικονομικού έτους.
Καταστήματα με self scan
Σε ό,τι αφορά την γκάμα των προϊόντων υπενθυμίζεται ότι η Pepco φιλοξενεί στους χώρους της παιδικό ρουχισμό μαζί με ανδρική και γυναικεία ένδυση, αξεσουάρ μόδας, υποδήματα, καλλυντικά, παιχνίδια, οικιακό εξοπλισμό και είδη διακόσμησης σε ανταγωνιστικές τιμές. Σε όλα τα νέα καταστήματα που ανοίγει στη Δυτική Ευρώπη, και εκτιμάται ότι αντίστοιχη κίνηση θα πραγματοποιήσει και στην Ελλάδα, παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές για self scan κατά την ολοκλήρωση των αγορών τους. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και λίγο καιρό έχει «ανέβει» και η ελληνική γλώσσα στον εμπορικό ιστότοπο της Pepco χωρίς όμως να έχει ενεργοποιηθεί μέχρι στιγμής το ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα.