THEPOWERGAME
«Στον ενεργειακό τομέα κρίναμε πως μας λείπει το μέγεθος και γι’ αυτό πωλήσαμε τα αιολικά πάρκα της Volterra με κέρδος 40 εκατ. ευρώ» υποστήριξε ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ, Χρήστος Ιωάννου, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης την Πέμπτη. Με αφορμή ερώτηση μετόχου για πιθανές ανάγκες κεφαλαιακής ενίσχυσης ο κ. Ιωάννου είπε πως «πωλήσαμε επειδή θέλαμε και όχι επειδή έπρεπε τα αιολικά της Volterra».
Για τη δραστηριότητα στον τομέα λιανικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας της θυγατρικής, εξήγησε πως «κοιτάμε τις επιλογές μας, πάντα προς όφελος των μετόχων». Ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ κατέληξε πως η διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο να πωλήσει περιουσιακά στοιχεία που δεν εντάσσονται στις κύριες δραστηριότητες «για να βελτιώσουμε καθαρή θέση και κερδοφορία». Όμως «αύξηση κεφαλαίου δεν σχεδιάζεται, ούτε ομολογιακό προς το παρόν καθώς το έδαφος δεν είναι καθόλου καλό».
Ο κ. Ιωάννου είπε πως πέρυσι η ΑΒΑΞ είχε για πρώτο φορά το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών από την κατασκευαστική δραστηριότητα προς τρίτους, μεταξύ των εισηγμένων ομίλων, καθώς έφτασε τα 575,3 εκατ. ευρώ «με τα έργα εξωτερικού να είναι το δυνατό σημείο». Πρόσθεσε πως στα τέλη του 2021 το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της ΑΒΑΞ έφτανε τα 1,4 δισ. ευρώ αλλά τώρα (μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις) κινείται στα επίπεδα των 2,2 δισ. ευρώ.
Μεταξύ των νέων συμβάσεων που υπέγραψε η ΑΒΑΞ περιλαμβάνεται και η πρώτη φάση των έργων υποδομής στο Ελληνικό. Ο πρόεδρος της εταιρείας υποστήριξε πως η ΑΒΑΞ έχει ενδιαφέρον και για συμμετοχή σε κάποια από τις οικιστικές αναπτύξεις στο Ελληνικό, καθώς για ορισμένες από αυτές η Lamda Development θα αναζητήσει συνεταίρους.
Κατά τον κ. Ιωάννου, ο όμιλος έχει καλύτερες προοπτικές κερδοφορίας λόγω των μειωμένων εκπτώσεων σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο υπάρχει ζήτημα με το κόστος των έργων, αν και, όπως είπε, «έχουν δρομολογηθεί μέτρα για άμβλυνση του προβλήματος, ενώ είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών». Ειδικά για την πρώτη φάση των υποδομών στο Ελληνικό και στις πιθανές επιπτώσεις από την αύξηση του κόστους υλικών είπε πως «έχουμε υπογράψει ένα συμβόλαιο που περιλαμβάνει κάποιους όρους και για την αύξηση των υλικών» και πως σε κάθε περίπτωση «υπάρχει εξαιρετική σχέση με τον πελάτη και πιστεύω πως θα βρούμε μια λύση».
Για τα έργα στο πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) του μετρό της Αθήνας ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κων/νος Μιτζάλης είπε πως στο φρέαρ Κατεχάκη και στο φρέαρ της Βεϊκου έχουν ξεκινήσει εργασίες. Παράλληλα προχωρά η υποβολή των μελετών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Από τον Αύγουστο έχουν παραγγελθεί και ετοιμάζονται τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικες) σε εργοστάσιο της Γερμανίας. Τέλος του μήνα θα πάει στη Γερμανία αντιπροσωπεία της Αττικό Μετρό για να παραλάβει τους μετροπόντικές και μέσα στον Σεπτέμβριο θα έρθουν στην Ελλάδα. Για την καθυστέρηση στις πρόδρομες εργασίες στο φρεάτιο της Βεϊκου ο κ. Μιτζάλης είπε πως θα καλυφθούν.
Για το τελευταίο τμήμα της γραμμής 3 ώστε να φτάσει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ ξεκαθάρισε πως υπήρξε ένα μικροπρόβλημα σε άλλη εργολαβία του έργου, αλλά τελικά θα παραδοθεί εντός του Σεπτεμβρίου. «Υπολογίζαμε από 15 – 30 Αυγούστου αλλά μέσα στο Σεπτέμβριο θα είναι μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Με μεγάλη προσπάθεια και συντονισμένες ενέργειες πετύχαμε να παραδώσουμε εγκαίρως το έργο. Είμαστε πολύ περήφανοι γιατί πρέπει να αναλογιστούμε τι πέρασε ο κόσμος με πανδημία, κ.λπ» τόνισε ο κ. Μιτζάλης.
Για το θέμα των αυξήσεων στα υλικά θεωρεί πως η κατάσταση βελτιώνεται μετά τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης όπως με την έκδοση συντελεστών αναθεώρησης, τις απολογιστικές πληρωμές για κάποια υλικά (άσφαλτο, πλαστικό, πολυαιθυλένιο), κ.α. Τόνισε πως ελλείψεις υλικών δεν υπάρχουν, αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση υλικών από το εξωτερικό λόγω των γνωστών διαταραχών στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.