THEPOWERGAME
Σε μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις, σε όλα τα επίπεδα, για τον Άνθρωπο, την Κοινωνία και το Περιβάλλον, η ΑΒ Βασιλόπουλος φρόντισε να δημιουργήσει θετικό αποτύπωμα για την κοινωνία και το περιβάλλον.
Για μια ακόμη χρονιά, λοιπόν, έδωσε τον καλύτερό της εαυτό και με αίσθημα φροντίδας και αλληλεγγύης βρέθηκε δίπλα σε όλα όσα έχουν αξία, με απτές πράξεις αγάπης και πρωτοβουλίες που έκαναν τη διαφορά. Γιατί νοιάζεται έμπρακτα για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον. Όπως, μάλιστα ανέφερε η Αλεξία Μαχαίρα, Υπεύθυνη Εταιρικής Υπευθυνότητας και Εταιρικής Επικοινωνίας της ΑΒ Βασιλόπουλος: «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε καθημερινά για έναν πιο ποιοτικό τρόπο ζωής, για έναν κόσμο που θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, με ακόμα περισσότερες προοπτικές. Γιατί μόνο έτσι θα κάνουμε ουσιαστικά τη διαφορά. Και θα τα καταφέρουμε!».
Αυτό, λοιπόν, έκανε και το 2021 και όλα όσα κατάφερε, καταγράφονται στην Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021». Μάλιστα, όλες οι δράσεις και τα προγράμματά της λαμβάνουν υπόψη κάθε έναν από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, συμβάλλοντας στην ατζέντα για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, απαντούν και στα κριτήρια ESG.
Δράσεις για τον Άνθρωπο
H AB, το 2021, διέθεσε 1 εκατομμύριο ευρώ σε προϊόντα, δράσεις και προγράμματα για περισσότερους από 140 οργανισμούς! Γιατί για την ΑΒ, το φαγητό δεν είναι απλώς πρώτες ύλες. Αναγνωρίζει ότι για αρκετούς συνανθρώπους μας είναι μία βασική ανάγκη. Και το ερώτημα για εκείνους δεν είναι «τι θα φάμε σήμερα;», αλλά αν θα φάμε σήμερα. Έτσι, λοιπόν, στάθηκε δίπλα σε εκείνους που το χρειάστηκαν περισσότερο.
Ταυτόχρoνα, παρείχε πάνω από 8 εκατομμύρια γεύματα σε τοπικούς φορείς μέσα από τα Τρόφιμα Αγάπης, το πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων. Προσέφερε πάνω από 137.000 υγιεινά γεύματα και χαμόγελα σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα μέσα από το πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ και…”μαγείρεψε” ένα γεύμα αγάπης για την Τράπεζα Τροφίμων, γιορτάζοντας για 11η χρονιά την “Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ”. Μόνο το 2021, επωφελήθηκαν 8.444 παιδιά από το σύνολο των δωρεών της ΑΒ, ενώ από το 2017 έως σήμερα έχουν επωφεληθεί συνολικά 75.132 παιδιά.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί πως η ίδια η ΑΒητική οικογένεια, αποτελεί προτεραιότητα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Άλλωστε, εκείνη είναι και η κινητήρια δύναμή της. Συγκεκριμένα, στην Έρευνα Δέσμευσης Συνεργατών (Associate Engagement Survey 2021), που πραγματοποιήθηκε για 12η συνεχή χρονιά συμμετείχαν 13.462 εργαζόμενοι (το 96,8% του συνόλου των εργαζομένων), και δήλωσαν υπερήφανοι που ανήκουν στη μεγάλη ΑΒητική οικογένεια, συστήνοντάς την ως ένα καλό εργασιακό περιβάλλον (86%). Ταυτόχρονα, παρείχε 319.403 συνολικές ώρες εκπαίδευσης στα μέλη της και επένδυσε 22,85 εκατομμύρια ευρώ σε παροχές για τους ανθρώπους της.
Δράσεις για τα Προϊόντα
Η ΑΒ φέρνει στο τραπέζι μας εκλεκτά, ποιοτικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Προϊόντα που μας μεταφέρουν σε τόπους ξεχωριστούς και υμνούν την τεχνογνωσία και το μεράκι των Ελλήνων παραγωγών. Εδώ και 82 χρόνια, άλλωστε, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ φροντίζει ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέγουν όλα όσα χρειάζονται για τους ίδιους και την οικογένειά τους.
Προτεραιότητα της ΑΒ, λοιπόν, είναι να παρέχει προϊόντα ασφαλή και ποιοτικά, φροντίζοντας ταυτόχρονα ώστε αυτά να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον και να σέβονται τους κανόνες του δίκαιου εμπορίου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας. Η ΑΒ σχεδίασε και υλοποιεί το Πρόγραμμα, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα με πολλαπλά οφέλη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε βάθος χρόνου. Ενδεικτικά, το εν λόγω πρόγραμμα έχει ωφελήσει 234 παραγωγούς και περιλαμβάνει περιοχές από την Καβάλα, το Κιλκίς, την Πελοπόννησο μέχρι και τα ορεινά της Ροδόπης.
Tαυτόχρονα, και το 2021, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνέχισε να στηρίζει σταθερά τους προμηθευτές της, το 90% των οποίων είναι τοπικοί παραγωγοί. Μέσω πιστοποιήσεων ISO και συστηματικών ελέγχων στα καταστήματα και τους προμηθευτές της, διασφάλισε την ποιότητα και τη βιωσιμότητα των προϊόντων της. Προϊόντα τα οποία λαμβάνουν σταθερά διεθνείς διακρίσεις για την ποιότητά τους, αλλά και τη γεύση τους.
Δράσεις για το Περιβάλλον
Βασικός πυλώνας της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και η λειτουργία της με σεβασμό στο περιβάλλον. Γιατί το περιβάλλον είναι το μεγάλο μας σπίτι, που αγαπάμε και φροντίζουμε. Για εμάς και για τις επόμενες γενιές.
Για αυτό έχει δεσμευτεί να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων, και το δικό της αποτύπωμα κατά 50%, μέχρι το 2025! Έτσι, λοιπόν, με συνοδοιπόρο το WWF Ελλάς έχει ξεκινήσει ένα «ταξίδι», προκειμένου να εντοπιστούν βέλτιστες λύσεις για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Σημαντικό οδηγό σε αυτό το «ταξίδι» αποτελεί φυσικά και η 18μηνη έρευνα που υλοποίησε σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, για τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Το 2021, η ΑΒ παρέμεινε πιστή και στη δέσμευσή της για μείωση χρήσης του πλαστικού κατά 50% έως το 2025. Κατήργησε τα πλαστικά μιας χρήσης που πωλούνται στα καταστήματά της, ενώ σταδιακά μειώνει το βάρος του πλαστικού σε πολλές συσκευασίες μέχρι το 2025. Ήδη, έχει μειώσει το βάρους πλαστικού κατά 72 τόνους συνολικά, ενώ πρόκειται να αντικαταστήσει μέχρι το 2025 το 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.
Επίσης, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue, δημιούργησε το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας. To 2021, τοποθετήθηκαν 360 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΔΕΗ Blue σε 78 καταστήματα, για εκείνους που αναζητούν έναν πιο «πράσινο» και «έξυπνο» τρόπο μετακίνησης. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως αποτελεί τη μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη που εφαρμόζει το Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, με 93 Κέντρα Ανακύκλωσης σε όλη την Ελλάδα.
Η AB έκανε, λοιπόν, και φέτος τον δικό της ετήσιο απολογισμό, μέσα από την Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021». Η φροντίδα της όμως για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον είναι καθημερινή και έμπρακτη.
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ ολόκληρη την Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021» της ΑΒ Βασιλόπουλος.