THEPOWERGAME
Ένα από τα πρώτα προβλήματα που αντιμετώπισε η Ελλάδα με την έλευση του κορονοϊού ήταν η ανεπάρκεια ιατρικών μασκών ακόμη και για το προσωπικό στα νοσοκομεία της χώρας. Καθώς οι επιστήμονες άφηναν να εννοηθεί ότι ο νέος κορονοϊός δεν θα ήταν απλά υπόθεση λίγων μηνών, δύο επιχειρηματίες από την Λάρισα, ο Γιάννης Τσερέπας της Larisaplast και ο Αχιλλέας Νταβέλης της Animus, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις για να δημιουργηθεί στη χώρα μας το πρώτο μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής ιατρικών μασκών. Στις 25 Φεβρουαρίου του 2020 ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα και ένα μήνα μετά, στις 26 Μαρτίου, θα συστήνονταν η Larisa Face Cover (LFC). Στο σχήμα των δύο επιχειρηματιών θα εισέρχονταν μερικούς μήνες αργότερα και ο δημιουργός της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος.
Όπως εξηγεί στο powergame.gr o Άγγελος Τσερέπας, ο πρώτος Διευθύνων Σύμβουλος της LFC, oι κινήσεις για την δημιουργία και το στήσιμο του εργοστασίου ήταν αστραπιαίες. «Στις 23 Απριλίου του 2020 ήρθαν οι πρώτες μηχανές και αυξάναμε συνεχώς την παραγωγή. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς καταφέραμε και πιάσαμε το ανώτερο της παραγωγικής δυναμικότητας. Σήμερα, μπορούμε να παράγουμε 750.000.000 μάσκες τον χρόνο». Με το που ξεκίνησε η διάθεση των προϊόντων αυτά κατευθύνθηκαν κυρίως στο ελληνικό λιανεμπόριο – πρώτος πελάτης ήταν η Lidl Hellas – ενώ πραγματοποιήθηκαν και οι πρώτες εξαγωγές στην Κύπρο. Πρόσφατα η LFC επέκτεινε την παραγωγή της πέρα από τις μάσκες τριών επιπέδων και στις Κ95.
Στο 30% οι εξαγωγές
Μετά από ένα διάστημα η LFC, η οποία απασχολεί σήμερα 80 εργαζόμενους, κατάφερε να εισέλθει και στις αγορές του εξωτερικού προσφέροντας τα προϊόντα αρχικά σε ιδιωτικά πολυιατρεία της Σουηδίας. Σήμερα, η μεγαλύτερη αγορά εκτός Ελλάδας που διαθέτει τις μάσκες της είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ προϊόντα της εξάγονται μεταξύ των άλλων σε Ιταλία, Γερμανία, Ρουμανία κ.α. με τις εξαγωγές να έχουν φτάσει να καλύπτουν το 30% του συνολικού τζίρου. Σε επίπεδο πωλήσεων το 2021 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 3,5 εκατ. ευρώ έναντι 2,8 εκατ. ευρώ της πρώτης χρήσης το 2020. Και στις δύο χρήσεις η εταιρεία παρουσίασε οριακά κέρδη.
Μία από τις επισημάνσεις της διοίκησης της εταιρείας – και προφανώς και ένας «καημός» – είναι ότι έως και πρόσφατα το ελληνικό σύστημα υγείας δεν είχε στηρίξει την εταιρεία. «Έως και τον περασμένο Αύγουστο που ήμουν στην θέση του CEO της LFC δεν είχαμε πουλήσει ούτε μία μάσκα στο Ελληνικό Δημόσιο. Σχεδόν όλες όσες αγόραζαν ήταν κινεζικές αμφιβόλου ποιότητας με μόνο κριτήριο αυτό της τιμής. Μπορεί να υπήρχαν κάποιες προδιαγραφές ποιότητας όμως αυτές σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις δεν ελέγχθηκαν ποτέ καθώς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να εξετάσει την αξιοπιστία των κινεζικών εργαστηρίων που πιστοποιούσαν τις μάσκες» αναφέρει ο Άγγελος Τσερέπας.
Τους τελευταίους μήνες και καθώς η εταιρεία έχει καταφέρει μέσω βελτίωσης της παραγωγής να μειώσει το κόστος και να καταστεί ανταγωνιστική σε θέματα τιμής ως προς τα εισαγόμενα από την Ασία προϊόντα, πέτυχε να πραγματοποιήσει τις πρώτες πωλήσεις της στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Σύμφωνα με τον κ. Τσερέπα η όλη επένδυση που έχει πραγματοποιηθεί έως σήμερα είναι της τάξης των 12 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία είναι στην διαδικασία αύξησης του πελατολογίου της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.