Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Γ. Γρύλος: Πώς έκανε τη Sky Express να ξεπεράσει τις κρατήσεις του 2019

Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της αεροπορικής εταιρείας Sky Express, που δραστηριοποιείται σε 34 ελληνικούς προορισμούς και εννέα χώρες του εξωτερικού, Ιωάννης Γρύλος, με άρθρο του στο thinkwithgoogle.com σκιαγραφεί τη μεθοδολογία με την οποία η Sky Express κατάφερε να αξιοποιήσει την κρυφή ζήτηση των πελατών.

Όπως αναφέρει το thinkwithgoogle.com, η Sky Express έχει καταστεί πλέον σε έναν από τους μεγαλύτερους ελληνικούς αεροπορικούς παίκτες και χαρακτηρίζει τον Ιωάννη Γρύλο ως έναν «πολυπράγμονα επιχειρηματία που δραστηριοποιείται επίσης με μεγάλη επιτυχία σε τουρισμό και logistics».

Όπως αναφέρει ο ίδιος, το 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τις αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω των lockdowns, με την ανάκαμψη να είναι επίσης ταραχώδης. Ωστόσο, η Sky Express συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών από τις 40 κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες, που όχι μόνο ανέκαμψαν, αλλά ξεπέρασαν σε επισκεψιμότητα και το 2019! Σύμφωνα με τον Ιωάννη Γρύλο, αιτία της επιτυχίας αυτής είναι μια σειρά κρίσιμων κινήσεων, μεταξύ των οποίων, η επέκταση του σχεδιασμού διαφήμισης και στην ψηφιακή διαφήμιση.

Χρησιμοποιώντας το Travel Insights για τον εντοπισμό της «μυστικής» ζήτησης

Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, στόχος της Sky Express ήταν να αυξηθεί το πελατολόγιό της όχι μόνο εντός, αλλά κι εκτός Ελλάδος. Αυτό σήμαινε ότι χρειαζόταν να αναβαθμιστεί η στρατηγική ψηφιακής διαφήμισης.

Μέσω του εργαλείου Travel Insights, «μπορέσαμε όχι απλώς να παρακολουθούμε την “παραδοσιακή” ζήτηση, αλλά και το πώς άλλαζε αυτή η ζήτηση», μετρώντας « το ενδιαφέρον των πελατών για αεροπορικά ταξίδια σε διάφορες χώρες» τονίζει ο κ. Γρύλος και προσθέτει: «Ξεκινήσαμε εντοπίζοντας εβδομάδα με την εβδομάδα τις αναζητήσεις πτήσεων σε έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες μας, τις ΗΠΑ προς συγκεκριμένους ελληνικούς προορισμούς». Στη συνέχεια, η Sky Express προχώρησε στον συνδυασμό αυτών των αναζητήσεων με τους ήδη γνωστούς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς. «Έτσι, μπορέσαμε να δούμε τους προορισμούς με την υψηλότερη αναζήτηση για την τελευταία εβδομάδα και να τους συγκρίνουμε με τις προηγούμενες εβδομάδες» προσθέτει. Στη συνέχεια, «παρακολουθούσαμε στενά τον προορισμό που εμφάνιζε αύξηση ενδιαφέροντος για πάνω από δύο συνεχείς εβδομάδες». «Με το να παρακολουθούμε αυτές τις αλλαγές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μπορέσαμε να επικεντρώσουμε τις διαφημιστικές μας καμπάνιες στους πιο δημοφιλείς προορισμούς και όχι γενικά στη χώρα» τονίζει ο Ιωάννης Γρύλος.

Προσεκτική ιεράρχηση για να ανακαλύψουμε τη «μυστική» ζήτηση

Κατόπιν των παραπάνω, η εταιρεία χρησιμοποίησε ίδια μεθοδολογία για να βρει τους δημοφιλείς προορισμούς και από άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία. Προφανώς και πλέον, υπήρξε κατακλυσμός προορισμών, για αυτό έπρεπε να γίνει προσεκτική ιεράρχηση, «προκειμένου να ανακαλύψουμε την “κρυφή” ζήτηση». «Και με αυτόν τον όρο –ξεκαθαρίζει ο ιδιοκτήτης της Sky Exprees- εννοούμε τους προορισμούς που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στους αντιπάλους μας, αλλά αυτοί εμφάνιζαν αξιοπρεπή αριθμό αναζητήσεων και ταχύτατα αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον».

Έτσι, η εταιρεία κατάφερε να επεκτείνει στοχευμένα την ιντερνετική της διαφήμιση που τη βοήθησε να προσελκύσει νέο πελατολόγιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο:

Προσδιορισμός διεθνών συμπεριφορών κρατήσεων

Αναλύοντας τα δεδομένα του εργαλείου της Google Travel Insights, η Sky Express, κατάφερε όχι απλώς να ανακαλύψει τους αγαπημένους προορισμούς ανά χώρα, αλλά και να αναλύσει τη διαφορετική συμπεριφορά τους σχετικά με τις κρατήσεις.

Για παράδειγμα, οι Αμερικανοί είναι αυτό που ονομάζουμε early bookers, κανονίζοντας τις διακοπές τους στην Ελλάδα ανάμεσα σε μέσα Μαρτίου με μέσα Απριλίου, όπως κάνουν και οι Βρετανοί και οι Γερμανοί, εν αντιθέσει με τους Ιταλούς που κλείνουν τις διακοπές την τελευταία στιγμή.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της καμπάνιας που έπαιξε στο Ηνωμένο Βασίλειο αρκετά νωρίς:

Συνδυασμός του Travel Insights με τις συμπεριφοράς κράτησης για τη δημιουργία των διαφημιστικών εκστρατειών

Μετά το «ξεκλείδωμα» του ενδιαφέροντος για ταξίδι και ζήτηση από διαφορετικές αγορές, η Sky Express χρησιμοποίησε το εργαλείο της Google Travel Insights, ώστε να δημιουργήσει τις διαφημιστικές της εκστρατείες.

Εν προκειμένω, χρησιμοποιήθηκε το Maximise Conversion Value, μια μηχανική εκμάθηση για να βελτιστοποιεί αυτόματα τις προσφορές της εταιρείας και να εμφανίζει διαφημίσεις περισσότερο ή λιγότερο συχνά με βάση τις συμπεριφορές αναζήτησης των ατόμων. Για αυτές τις καμπάνιες, η στρατηγική Maximise Conversion Value βοήθησε τη Sky Express να εντοπίσει δυνητικούς πελάτες, που ήταν πιο κοντά στην κράτηση ενός ταξιδιού και διασφάλισε ότι εμφάνιζε τις διαφημίσεις της εταιρείας σε αυτά τα άτομα.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα «Πριν και Μετά» που ακολουθεί:

«Βρήκαμε ένα χρυσωρυχείο αναξιοποίητης ζήτησης και ευκαιριών, όταν προσθέσαμε το εργαλείο Travel Insights στην ψηφιακή στρατηγική διαφημίσεων της Sky Express», λέει ο Κωνσταντίνος Σκιάνης, ιδρυτής και διευθύνων συνεργάτης της Mediacube. «Τα αποτελέσματα ήταν τόσο αδιαμφισβήτητα που οδήγησαν σε μια συνολική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε ως εταιρεία τη στρατηγική μας στο Google Ads για διεθνή ανάπτυξη» πρόσθεσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!