THEPOWERGAME
Εάν υπάρχει μία εταιρεία που παρακολουθεί από κοντά την πορεία του δημογραφικού στην χώρα μας αυτή είναι η Numil Hellas. Χθες το απόγευμα σε δημοσιογραφική εκδήλωση με αφορμή την συνένωση των δραστηριοτήτων του ομίλου Danone – Nutricia, ο πρόεδρος του Δ.Σ. Σίμος Λουλουμάρης παραδέχθηκε ότι το δημογραφικό είναι σημαντικό και για τα μεγέθη της εταιρείας καθώς ένα μεγάλο μέρος του κύκλου εργασιών προέρχεται από τα βρεφικά γάλατα. «Τα στοιχεία των γεννήσεων των τελευταίων ετών δεν είναι καλά. Περάσαμε μία πολύ δύσκολη περίοδο υπογεννητικότητας μέσα στην κρίση ενώ τα τελευταία τρία χρόνια υπήρξε μία σταθεροποίηση. Η φετινή χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, θα κλείσει με αρκετά αρνητικό πρόσημο. Φοβούμαι ότι φέτος θα έχουμε ρεκόρ καθώς θα πέσουμε κάτω από τις 80.000 γεννήσεις στην Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Λουλουμάρης.
Η υπογεννητικότητα και μείωση στην κατανάλωση λειτουργούν αρνητικά σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις οι οποίες όμως αναμένεται να είναι αυξημένες κατά 4% περίπου λόγω της αύξησης των μεριδίων που έχει πετύχει ήδη στο πρώτο εξάμηνο η Numil στην Ελλάδα στις κατηγορίες τις οποίες δραστηριοποιείται.
Σήμερα στην ελλαδικό χώρο η Numil έχει παρουσία σε πάνω από 12.000 σημεία πώλησης με το 61% να αφορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο, 25% φαρμακεία, 6% HoReCa και νοσοκομεία ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 7% που αφορά την αγορά της Κύπρου. Παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια έχει «χτίσει» ένα εκτεταμένο δίκτυο συνεργασίας με 3.800 επιστήμονες υγείας όπου η συντριπτική πλειοψηφία αφορά παιδίατρους. Στη χώρα μας κατέχει ηγετική θέση στα λειτουργικά γιαούρτια με το σήμα Activia, στα σκευάσματα για μεταβολικά νοσήματα και στα σκευάσματα ενηλίκων και την δεύτερη θέση σε βρεφικά και νηπιακά γάλατα (Almiron, Milupa, Nutricia) καθώς και στα φυτικά ροφήματα και επιδόρπια (Alpro).
Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των φυτικών ροφημάτων ο κ. Λουλουμάρης ανέφερε ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης καθώς στην Ελλάδα η κατά κεφαλήν κατανάλωση βρίσκεται στο 1 κιλό όταν σε άλλες χώρες, όπως η Ισπανία η κατανάλωση είναι στα 8 κιλά. Στα πλαίσια αυτά αναμένονται περαιτέρω λανσαρίσματα από την εταιρεία το επόμενο διάστημα. Αξίζει να αναφερθεί ότι το μερίδιο της Alpro στην Ελλάδα ξεπερνάει το 30% στην αγορά των φυτικών ροφημάτων.
Συνεργασία με την ΔΕΛΤΑ
Όπως προαναφέρθηκε, η Danone με το Activia κατέχει ηγετική θέση στην αγορά των λειτουργικών γιαουρτιών. Πρόκειται για την κατηγορία που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα καθώς στο τετράμηνο του 2022 ενώ στο σύνολο η αγορά γιαουρτιού κινείται με πτώση 9% τα λειτουργικά (προβιοτικά, υψηλής πρωτεΐνης, χωρίς λακτόζης, κεφίρ) εμφανίζουν μία άνοδο της τάξης του 7%. Στην αγορά του γιαουρτιού υπάρχει συνεργασία παραγωγής στο κομμάτι του στραγγιστού γιαουρτιού με την ΔΕΛΤΑ η οποία πέρα από την Ελλάδα έχει επεκταθεί μέσω εξαγωγών σε Ιταλία και Ισπανία.
Επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ
Για φέτος η Numil έχει προϋπολογίσει επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ από τα οποία 1,2 εκατ. ευρώ αφορούν στην νέα οργάνωση (κυρίως logistics και αποθήκευση προϊόντων) που έχει ξεκινήσει από 1η Ιουνίου. Παράλληλα ένα σημαντικό ποσό της τάξης των 700 χιλ. ευρώ αφορά στην πρόσληψη 20 νέων εργαζομένων – κυρίως στον τομέα των πωλήσεων – ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό του προσωπικού της εταιρείας σε 100 άτομα, ενώ ποσό 1,1 εκατ. ευρώ θα κινηθεί για διαφημιστική προβολή και προωθητικές κινήσεις στους χώρους πώλησης των προϊόντων.