THEPOWERGAME
Διαχρονικά στην Ελλάδα υπήρχαν κλάδοι και επιχειρήσεις που είχαν καλή φήμη και συγκέντρωναν τα περισσότερα βιογραφικά στα τμήματα προσωπικού. Σύμφωνα με την πέμπτη κατά σειρά έκδοση Randstad Employer Brand Research, που είδε χθες το φως της δημοσιότητας, η Παπαστράτος, η ΙΟΝ, η Lampsa Hotels, οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, και η Ε.Ι. Παπαδόπουλος είναι οι πέντε πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2022. Όλοι τους από τομείς γνωστούς και σίγουρα έχουν αυξημένες πιθανότητες να βρουν προσωπικό καθώς ζούμε σε μία περίοδο έντονης κινητικότητας. Χαρακτηριστικά όπως αναφέρεται στην έκδοση, φέτος 1 στους 5 εργαζόμενους είναι πρόθυμος να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον.
Ποιοι είναι οι τομείς οι οποίοι έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στην Ελλάδα με βάση την αναγνωρισιμότητα και την ελκυστικότητα; Είναι ελάχιστοι (είναι αυτοί που στον πίνακα βρίσκονται στο κίτρινο τεταρτημόριο) και κανείς δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα καθώς όλοι βρίσκονται σχετικά κοντά στο κέντρο του σταυρού. Ο τομέας της ενέργειας και των καυσίμων ξεχωρίζει ελάχιστα ως προς την ελκυστικότητα – μάλιστα τα Ελληνικά Πετρέλαια ήταν ο 6ος πιο ελκυστικός εργοδότης στην κορυφαία δεκάδα για το 2022 – ενώ τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ως προς την αναγνωρισιμότητα. Τομείς που επίσης εμφανίζουν καλές επιδόσεις είναι και αυτοί των τυχερών παιχνιδιών καθώς και των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας πληροφοριών.
Στον αντίποδα υπάρχει αρνητικός «πρωταθλητής» που ξεχωρίζει καθώς οι υπηρεσίες ασφάλειας / εγκαταστάσεων έχουν μακράν την χαμηλότερη αναγνωρισιμότητα και ελκυστικότητα ανάμεσα στα 3.547 άτομα (φοιτητές, εργαζόμενους και ανέργους) που έλαβαν μέρος στο ελληνικό σκέλος της έρευνας. Προβληματισμό στον χώρο της ναυτιλίας θα πρέπει να προκαλέσει ότι ναι μεν περνάει τον πήχη της ελκυστικότητας όμως είναι ο δεύτερος χειρότερος σε ότι αφορά την αναγνωρισιμότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ακόμη και για τις υπηρεσίες ασφάλειας οι ερωτώμενοι ανέφεραν τις τρεις κορυφαίες εταιρείες στα ναυτιλιακά υπήρξε μόνο μία εταιρεία η οποία καταγράφηκε.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Randstad το employer branding αναδεικνύεται ως εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας στις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων τους. Άλλωστε, όσο πιο συνεπείς είναι οι εταιρείες στην εκπλήρωση των υποσχέσεών τους, τόσο η εμπιστοσύνη του ανθρώπινου δυναμικού αυξάνεται. Καλλιεργώντας μία ισχυρή εικόνα εργοδότη, οι ελληνικές εταιρείες αναδεικνύουν τις αξίες εκείνες που μπορούν να εμπνεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους ώστε να είναι ικανοποιημένο και αφοσιωμένο. Αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης μίας στρατηγικής που ικανοποιεί ένα πλέγμα παραγόντων, επιτυγχάνοντας παράλληλα μια αξιόπιστη και υπεύθυνη εταιρική εικόνα προς το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό, καθώς και ισχυρή σύνδεση των προσωπικών αξιών των εργαζομένων με την εταιρική κουλτούρα.